1.060.299

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Értékválasztás 2002 (dedikált példány)

A választási kampányműsorok szimbolikus és értéküzenetei

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Új Mandátum Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 178 oldal
Sorozatcím: Membrán könyvek
Kötetszám: 14
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 13 cm
ISBN: 963-9336-93-9
Megjegyzés: Kapitány Ágnes és Kapitány Gábor szerzők által dedikált példány.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

2002-ben is megismételtük azt, amit eddig minden szabad választás alkalmával: elvégeztük a parlamenti választásokon induló pártok választási filmjeinek érték- és szimbólumelemzését. E munka eredményét tartja a kezében az olvasó. Ebben az évben a választási filmek elemzése kevésbé volt hálás feladat, mint az előző alkalmakkor. Egyrészt töretlenül folytatódott a pártkínálat csökkenésének tendenciája: míg 1990-ben 46, 1994-ben 15, 1998-ban 12, 2002-ben már csak 8 párt készíthetett kampányfilmet (ennyi párt állíthatott ugyanis országos listát). Másrészt - s ez nehezíti a korábbi kampányfilmekkel való összehasonlítást is - míg az eddigi kampányokban minden párt egységesen 5 perces klipeket készített, ezúttal csak 1 percesek voltak az összevethető' „versenyfilmek", amelyeken kívül a médiában több, különböző' terjedelmű és mennyiségű „fizetett választási hirdetés" is szerepelt. Harmadrészt, s ezt sem hagyhatjuk figyelmen kívül, a 2002-es kampányban (talán a fentiekkel is összefüggésben)... Tovább

Fülszöveg

2002-ben is megismételtük azt, amit eddig minden szabad választás alkalmával: elvégeztük a parlamenti választásokon induló pártok választási filmjeinek érték- és szimbólumelemzését. E munka eredményét tartja a kezében az olvasó. Ebben az évben a választási filmek elemzése kevésbé volt hálás feladat, mint az előző alkalmakkor. Egyrészt töretlenül folytatódott a pártkínálat csökkenésének tendenciája: míg 1990-ben 46, 1994-ben 15, 1998-ban 12, 2002-ben már csak 8 párt készíthetett kampányfilmet (ennyi párt állíthatott ugyanis országos listát). Másrészt - s ez nehezíti a korábbi kampányfilmekkel való összehasonlítást is - míg az eddigi kampányokban minden párt egységesen 5 perces klipeket készített, ezúttal csak 1 percesek voltak az összevethető' „versenyfilmek", amelyeken kívül a médiában több, különböző' terjedelmű és mennyiségű „fizetett választási hirdetés" is szerepelt. Harmadrészt, s ezt sem hagyhatjuk figyelmen kívül, a 2002-es kampányban (talán a fentiekkel is összefüggésben) csökkent a kampányfilmek jelentősége más kampányműfajokkal szemben, s ez természetesen szűkíti az elemzésükből levonható következtetések körét is. A fentieket figyelembe véve jelen elemzésünk során - megmaradva annál, hogy alapvető', az összehasonlítás alapjául szolgáló tárgyunknak a kampányfilmek értéktartalmait és a bennük megjelenő szimbólumokat tekintjük -, az elemzés körét némileg kibővítve a film-elemzések eredményeit szembesítjük a szórólapok, óriásplakátok és egyéb kampányeszközök érték- és szimbólum-üzeneteivel is. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 6
ÉRTÉKEK 8
Kinyilvánított értékek 9
Célok 15
Milyen társadalmi bázisra kívánnak támaszkodni? 17
Milyen emberi igényekre építenek? 17
A párt önképe 20
Változtató, a jövőre vonatkozó elképzelések 22
Nemzet, Európa, nagyvilág 23
Múlt-jelen-jövő, jobb-bal 27
Ellenségkép 29
Vallás 30
SZIMBÓLUMOK 32
HATÓESZKÖZÖK 42
A szereplők 43
Helyszín, környezet 53
Zene, hang 55
Képi eszközök, montázs 56
A szimpátia-elnyerés eszközei 62
Stílus 66
Bakik, akaratlan hatások 74
Összhatás 80
EGYÉB KAMPÁNYESZKÖZÖK 84
EGYMÁSRA HATÁS - ÁLTALÁNOS ÉS SPECIÁLIS SAJÁTOSSÁGOK 92
Közös elemek 93
Ki tematizál? 106
A KAMPÁNY MINT AKCIÓ-REAKCIÓ MEZŐ 114
PÁRTOK ÉS KULTÚRÁK 134
A pártválasztás tényezői
Mi van a két pólus mögött? 143
A két kultúra a kampányban 148
Melléklet (Az elemzés szempontjai) 155
JEGYZETEK 157
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem