1.061.872

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Értékválasztás 1994

A választási kampányműsorok szimbolikus és értéküzenetei

Szerző
Budapest
Kiadó: Societas
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 76 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A televíziós választási műsorok már az 1990-es választáson is ideális mintát nyújtottak az /érték/elemzés számára: ezeket a műsorokat maguk a pártok készít/tet/ik, tehát az jelenik meg bennük, amit... Tovább

Előszó

A televíziós választási műsorok már az 1990-es választáson is ideális mintát nyújtottak az /érték/elemzés számára: ezeket a műsorokat maguk a pártok készít/tet/ik, tehát az jelenik meg bennük, amit ők akarnak sugározni magukról, s ráadásul teljesen összemérhető, azonos terjedelemben. 1994-ben már egy újabb előnnyel is számolhatunk: a háromféle választási "klip" közül (1, 5 és 10 perces) az ötpercesek teljes mértékben összevethetők az 1990-esekkel, minthogy -mint bizonyára sokan emlékeznek erre- akkor is éppen ötperces műsorokat láthattunk. (A műsorkészítő pártok száma mintegy harmadára csökkent, de ha például a műsorokban megjelenő értékemlítések számára vagyunk kíváncsiak, nem kell mást tennünk az összemérhetőség érdekében, mint azt, hogy nem abszolút számokat, hanem például az egy pártra eső értékeket vetjük össze). Miként 1990-ben, most is elvégeztük ezt az elemzést az öt perces pártműsorokon, (melynek matematikai feldolgozását Sípos Mihálynak köszönjük); a/ eredmények az alábbiakban olvashatók. Vissza

Tartalom

Mit vizsgáltunk? 5
A leggyakoribb értékek 6
Szereplők 8
A szereplők száma: 8
Mit hangsúlyoznak magukról? 9
Mit hangsúlyoznak a feliratok? 9
A szereplők külső megjelenése 10
Mit csinálnak a szereplők a beszéden kívül? 10
Nyelvi stílus 11
Zene 12
Helyszínek 12
Dekoráció 13
Értékemlítések 14
Ismétléssel kiemelt értékek 15
Stílussal kiemelt értékek 17
Felirattal kiemelt értékek 19
Az összes említett értékek 20
Értékek és pártok 24
Az értéknyilvánítások típusai 26
A pártról hangsúlyozott értékek 27
Milyen emberi igényekre, elvárásokra építenek a pártok? 28
Milyen rétegekre próbálnak támaszkodni? 30
Milyen emberi tulajdonságokra, jellemeszményekre építenek? 30
A pártok önképe 32
Programok, javaslatok 34
A szükséges változtatások üteme 37
A múlthoz való viszony 37
Ellenség, ellenfél 37
Pártskála 38
Mit vár a választásoktól? 39
Magyarország, magyarság 40
A külföld szerepe 40
Összhatás 41
A film üzenetének megalapozása 41
Montázshatások 42
Implicit értéksugallatok 42
Szimbólumok, szimbolikus jelzések 43
Szereplők 43
Nők, gyerekek 46
Alapszimbólumok 48
Képek, hangok 50
Nyelvezet 54
Fények és árnyékok 55
"Bakik.." 58
A pártok arculatváltozásai 64
Általános változási tendenciák az értékmezőben. 64
Az egyes pártok imázsának módosulása 66
Számítógépes adatok 70
Értékkelrelációk (Aki "á"-t mond. mond-e "b"-t is?) 70
Héják és galambok 73
Értékcsoportok (clusterek) 73
A pártok csoportjai (clusterek) 74
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem