1.062.389

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Értékelési gyakorlat a befogadó intézményekben

Az oktatáspolitika és gyakorlat fő kérdései

Szerző

Kiadó: European Agency for Development in Special Needs Education
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 78 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-879-059-165-6
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az Értékelési gyakorlat a befogadó intézményekben - Az oktatáspolitika és gyakorlat fő kérdéséi az Ügynökség értékelési projektjének első szakaszában összegyűlt tapasztalatokat foglalja össze. Alapjául az a 23 jelentés szolgált, amelyeket a résztvevő országok az értékelési politikájukra vonatkozóan küldtek el.
A projekt célja az volt, hogy feltárja a mérés, értékelés elveit és gyakorlatát, amely azért fontos az alapfokú befogadó intézmények számára, mert ezáltal kapnak visszajelzést a tanítás és a tanulás folyamatáról. Ez az összefoglaló szamba veszi a befogadó intézményekben folyó értékelés jogi kereteit és elveit érintő tényezőket, és megvizsgálja, hogy miként hatnak az értékelés gyakorlatára. Áttekinti továbbá azokat a legfontosabb teendőket, amelyek a ''hiányosságokra összpontosító" (orvosi szemléletű) értékelési gyakorlatot képesek elmozdítani az oktatásközpontú megközelítés irányába. Ezen túlmenően, a jelentés választ kíván adni arra, hogyan képes a befogadó osztályokban... Tovább

Fülszöveg

Az Értékelési gyakorlat a befogadó intézményekben - Az oktatáspolitika és gyakorlat fő kérdéséi az Ügynökség értékelési projektjének első szakaszában összegyűlt tapasztalatokat foglalja össze. Alapjául az a 23 jelentés szolgált, amelyeket a résztvevő országok az értékelési politikájukra vonatkozóan küldtek el.
A projekt célja az volt, hogy feltárja a mérés, értékelés elveit és gyakorlatát, amely azért fontos az alapfokú befogadó intézmények számára, mert ezáltal kapnak visszajelzést a tanítás és a tanulás folyamatáról. Ez az összefoglaló szamba veszi a befogadó intézményekben folyó értékelés jogi kereteit és elveit érintő tényezőket, és megvizsgálja, hogy miként hatnak az értékelés gyakorlatára. Áttekinti továbbá azokat a legfontosabb teendőket, amelyek a ''hiányosságokra összpontosító" (orvosi szemléletű) értékelési gyakorlatot képesek elmozdítani az oktatásközpontú megközelítés irányába. Ezen túlmenően, a jelentés választ kíván adni arra, hogyan képes a befogadó osztályokban folyó értékelés a lehető legjobban kiszolgálni az oktatás folyamatával kapcsolatos döntéshozatalt.
Ez az összefoglaló jelentés az oktatáspolitikai döntéshozók és a befogadó intézményekben dolgozó gyakorlati szakemberek számára kíván hasznos háttéranyagot biztosítani az értékeléssel kapcsolatban. A címzettek között szerepelnek a sajátos nevelési igényű tanulókkal foglalkozó szakemberek, akiket különösen érint a befogadás általánossá válását támogató oktatáspolitika és gyakorlat. Ugyanakkor, ide tartoznak a többségi intézmények értékelési elveit kidolgozó, és gyakorlatát követő szakemberek, akiknek feladatuk, hogy valamennyi tanuló Igényeit szem előtt tartsák, beleértve a sajátos nevelési igényűeket is. Vissza

Tartalom

1. BEVEZETÉS 9
1.1 Az Ügynökség értékelési projektje 9
1.2 Országjelentések és összefoglaló jelentések: a vizsgálat területei és céljai 12
1.3 Munkadefiníció 13
2. ÉRTÉKELÉS BEFOGADÓ INTÉZMÉNYEKBEN 19
2.1 Értékelés az átfogó oktatáspolitikákban 19
2.2 Értékelés a sajátos nevelési igények felmérése céljából 22
2.3 A tanítás és a tanulás folyamatáról informáló értékelés 23
2.4 Értékelés a tanulók eredményeinek összehasonlítására 24
2.5 Értékelés az általános oktatási-nevelési szintek monitoringjára 25
2.6 Összefoglalás 27
3. AZ ÉRTÉKELÉS KIHÍVÁSAI ÉS INNOVÁCIÓI 29
3.1 Az értékelési során nyert információ felhasználása a követelményszintek monitoringjában 30
3.2 Az SNI értékelés korai azonosításának alkalmazása a tanulási és tanítási folyamat informálására 35
3.3 A folyamatos értékelést célzó értékelési politikák és eljárások fejlesztése 40
3.4 Összefoglalás 48
4. A BEFOGADÓ ÉRTÉKELÉS FELÉ HALADVA - AJÁNLÁSOK A NEVELÉSPOLITIKA ÉS GYAKORLAT SZÁMÁRA 49
4.1 Befogadó értékelés 49
4.2 Ajánlások a "mainstream" osztályokban tanító tanároknak 53
4.3 Ajánlások az iskolaszervezéshez 55
4.4 Ajánlások a speciális értékelő team számára 57
4.5 Ajánlások az értékelési politikák számára 58
4.6 Összefoglalás 62
5. ZÁRÓ MEGJEGYZÉSEK 65
REFERENCIÁK 69
FÜGGELÉK 71
KIFEJEZÉSEK TÁRA 73
SZERZŐK 77
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Értékelési gyakorlat a befogadó intézményekben
Állapot:
2.480 Ft
1.240 ,-Ft 50
10 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Értékelési gyakorlat a befogadó intézményekben
Állapot:
2.480 ,-Ft
20 pont kapható
Kosárba