1.061.962

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Értékelés és minőség a közoktatásban

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 107 oldal
Sorozatcím: Pedagógus Könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-16-2544-3
Megjegyzés: Tankönyvi szám: MK-4420502. Néhány fekete-fehér ábrával, táblázattal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

ÉRTÉKELÉS ÉS MINŐSÉG A KÖZOKTATÁSBAN

A minőségbiztosítás a közoktatásban világszerte "gyermekcipőben jár". Magyarországon is megkezdődött ez a munka, de ismertsége, elterjedtsége jelenleg elég szűk körű. A témával ismerkedő pedagógusok és oktatási vezetők számára elméleti szakirodalom is csak módjával áll rendelkezésre, gyakorlati útmutatásokat gyakorló iskolavezető tollából - pedig egészen egyszerűen nincs.
Ezt az űrt hivatott betölteni Tóth Tiborné dr. és Tóth Andrea Éva munkája, akik az alapos és korrekt elméleti áttekintés mellett a mosonmagyaróvári Kossuth Lajos Gimnáziumban kidolgozott módszereket, rendszerelemeket mutatnak be, mintegy gyakorlati példákkal illusztrálva az elméletet. Munkájuk a hazai iskolai gyakorlatban már meglévő „értékek" továbbépítésére összpontosít: a pedagógiai programok bázisán létrejött értékelési rendszer a helyi „minősége-értelmezésre épülő iskolai minőségbiztosítás kidolgozásához vezető út egy lehetséges változatát mutatja be. A könyv hasznos... Tovább

Fülszöveg

ÉRTÉKELÉS ÉS MINŐSÉG A KÖZOKTATÁSBAN

A minőségbiztosítás a közoktatásban világszerte "gyermekcipőben jár". Magyarországon is megkezdődött ez a munka, de ismertsége, elterjedtsége jelenleg elég szűk körű. A témával ismerkedő pedagógusok és oktatási vezetők számára elméleti szakirodalom is csak módjával áll rendelkezésre, gyakorlati útmutatásokat gyakorló iskolavezető tollából - pedig egészen egyszerűen nincs.
Ezt az űrt hivatott betölteni Tóth Tiborné dr. és Tóth Andrea Éva munkája, akik az alapos és korrekt elméleti áttekintés mellett a mosonmagyaróvári Kossuth Lajos Gimnáziumban kidolgozott módszereket, rendszerelemeket mutatnak be, mintegy gyakorlati példákkal illusztrálva az elméletet. Munkájuk a hazai iskolai gyakorlatban már meglévő „értékek" továbbépítésére összpontosít: a pedagógiai programok bázisán létrejött értékelési rendszer a helyi „minősége-értelmezésre épülő iskolai minőségbiztosítás kidolgozásához vezető út egy lehetséges változatát mutatja be. A könyv hasznos segítség lehet minden pedagógusnak és iskolavezetőnek, aki belevágott már a minőségbiztosítási rendszer kiépítésébe, vagy aki szükségét érzi, hogy megismerkedjen ezzel az új szemlélettel, időben felkészítve a jövő kihívásaira tantestületét, vezetőtársait és saját magát. Tóth Tiborné dr. a mosonmagyaróvári Kossuth Lajos Gimnázium igazgatója. Természettudományi doktor, közoktatási menedzser, tan ügy igazgatási szakértő. 1995 óta foglalkozik iskolai szervezetfejlesztéssel, 1998-tól vezeti a minőségügy kutatását a hazai közoktatási intézmények szintjén, és dolgozik a Kossuth Lajos Gimnázium egyedi, kétkomponensű minőségbiztosítási modelljén. Kutatótársa Tóth Andrea Eva közgazdász, emberi erőforrás menedzser. Mindketten a Herta Zsuzsanna Tanácsadó Bt. munkatársai. A cég a minőségbiztosítással kapcsolatos vezetőképzést végzi, és szervezetfejlesztési, minőségügyi tanácsadásra vállalkozik.
A pedagógusok minőségügyi felkészítésére szolgáló továbbképzéseket a Kossuth Lajos Gimnázium Alapítvány szervezi. A továbbképzések segítik a kollégákat abban, hogy saját intézményük minőségbiztosítási rendszerén munkálkodva meríthessenek a Kossuth Lajos gimnáziumi modellből. A gimnáziummal mint minőségközpontú iskolával közvetlenül is megismerkedhetnek majd az érdeklődők - egy továbbképzési modul keretében - a VI. Mosonmagyaróvári Közoktatási Konferencián, 2000 tavaszán. Vissza

Tartalom

ElŐSZÓ..........................................................................................................5
Bevezetés......................................................................................................7
Értékelés az oktatásügyben ............................................................................11
Az értékelés definiálása..............................................................................11
Az értékelés formái....................................................................................16
Az értékelés szintjei....................................................................................19
Az értékelés és a minőség fogalmainak kapcsolata........................................45
A minőség a közoktatásban............................................................................47
A minőségközpontú szemlélet elterjedése az oktatásügyben..........................47
A minőség fogalma...........................................48
Minőségügyi alapfogalmak ........................................................................52
A minőségbiztosítás eszközei......................................................................54
A minőség szolgálatában................................................................................61
Az iskolai információgyűjtő rendszer..........................................................61
Az iskolai szervezetépítés............... ..............................................72
Továbbképzések, képzések, tréningek..........................................................78
A pedagógiai program a minőség szolgálatában............................................80
Külső szakértők a minőség szolgálatában ....................................................84
Sikertényezők és pedagógiai programok......................................................85
A minőségügy hazai kutatása..........................................................................91
A kutatás területei......................................................................................91
A kérdőíves vizsgálódás..............................................................................91
A próbamérés és az ankét ..........................................................................94
Az országos reprezentatív vizsgálat..............................................................96
Hazai tájékozódás a minőségbiztosítási rendszerek körében..........................96
Zárszó..........................................................................................................101
Szakirodalom................................................................................................103
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Értékelés és minőség a közoktatásban

Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
1.940 Ft
970 ,-Ft 50
9 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Értékelés és minőség a közoktatásban Értékelés és minőség a közoktatásban

Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
1.940 Ft
1.550 ,-Ft 20
14 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Értékelés és minőség a közoktatásban

Szép állapotú példány.

Állapot:
1.940 ,-Ft
17 pont kapható
Kosárba