Előszó (Radó Péter) | 9 |
Terepszemle | 13 |
Az értékelés területei | 15 |
Az értékelés definíciója | 16 |
Mit értékelünk? A terminológia elemei | 18 |
Eredmény- és folyamatértékelés | 19 |
Az értékelés haszna | 21 |
Az értékelés története | 22 |
Az értékelés és más kutatások összehasonlítása | 26 |
Összegzés | 29 |
Az értékelés céljai | 31 |
Ki igényel értékelést? | 31 |
Nyílt és rejtett célok | 32 |
Az értékelést nehezítő körülmények | 34 |
Értékelés mint döntés-előkészítés | 35 |
Értékelés mint szervezeti tudás | 37 |
Mire való az értékelés? | 39 |
Támogató az összegző értékelés | 41 |
Támogató-összegző és folyamat-eredmény | 42 |
A célok összeegyeztethetősége | 42 |
Hogyan rendelik meg az értékeléseket? | 44 |
Külső kontra belső értékelés | 46 |
Szervezeti szint | 48 |
Kinek a hasznát szolgálja az értékelés? | 50 |
Összegzés | 53 |
A program megértése | 55 |
Miért érdemes ismeri a programot? | 55 |
A program leírása | 57 |
Ismerkedés a programmal | 58 |
Mi a program célja? | 60 |
Hogyan működik a program? A program változáselméleteinek kidolgozása | 63 |
A program és a megvalósítás elmélete | 66 |
A programelméleteket vizsgáló értékelés megszervezése | 67 |
A programelmélet kidolgozása | 70 |
A változáselméletek mint az értékelés útmutatói | 71 |
A programelmélet összehasonlítása a tényleges fejleményekkel | 75 |
A változáselméletek kifejtésének előnyei | 76 |
A programelmélet bírálatai | 77 |
Összegzés | 79 |
Az értékelés megtervezése | 80 |
Értékelés a megfelelő időben | 81 |
Kérdéstípusok | 82 |
Programfolyamat | 82 |
A program eredménye | 83 |
További döntések a tervezés szakaszában | 84 |
A kérdések megszűrése | 85 |
A kérdések pontos meghatározása | 89 |
Kvantitatív vagy kvalitatív vizsgálat | 90 |
Az értékelés tervezete | 94 |
Egyetlen vizsgálat vagy vizsgálatsorozat? | 96 |
A különböző típusú programok tervezete | 97 |
Néhány gyakorlati terv | 98 |
Etikai kérdések | 99 |
Összegzés | 102 |
Az értékelő szerepei | 104 |
A résztvevői szerepek típusai | 105 |
Érvek az alternatív értékelői szerepek mellett | 107 |
A résztvevői értékelés megvalósítása | 109 |
A pro és kontra érvek egyensúlya | 111 |
A résztvevői megközelítés további nehézségei | 114 |
Etikai kérdések | 115 |
Összegzés | 118 |
Mérőszámok kidolgozása | 120 |
Mérés | 121 |
A program eredményei | 123 |
A mérőszámok kiválasztása | 129 |
Nem várt hatások | 131 |
Az előrehaladás közbenső jelei | 133 |
Programfolyamatok | 135 |
Programinputok, erőforrások és a program környezete | 137 |
Összetett mérőszámok | 140 |
Hány mérőszámra van szükség? | 141 |
A változók mérése | 141 |
Új mérőszámok kidolgozása | 144 |
Mitől jó egy mérőszám? | 148 |
Összegzés | 154 |
Adatgyűjtés | 155 |
Adatforrások | 155 |
Mintavétel | 165 |
Interjúkészítés | 167 |
A válaszok kódolása | 169 |
Létező statisztikai adatok | 171 |
Az adatgyűjtés etikai kérdései | 176 |
Összegzés | 178 |
Az értékelés tervezete | 180 |
A folyamatértékelés megtervezése | 180 |
Az eredményértékelés megtervezése | 182 |
Alapfogalmak | 184 |
Tervezetek | 187 |
Informális tervezetek | 187 |
Formális tervezetek | 190 |
Összegzés | 210 |
A véletlenszerű kísérlet | 212 |
Véletlenszerű kijelölés | 212 |
Tervezett változatok | 218 |
Véletlenszerű kijelölési eljárások | 219 |
A felmerülő nehézségek legyőzése | 222 |
A véletlenszerű kísérleteket megkérdőjelező körülmények | 224 |
A véletlenszerű kísérlet kritikái | 225 |
Összegzés | 229 |
A jó tervezet kibővítése | 231 |
Ismétlés | 231 |
Metaelemzés | 232 |
Költség-haszon és költséghatékonysági elemzés | 239 |
Összegzés | 244 |
Kvalitatív módszerek | 246 |
A kvalitatív értékelések tervezete | 247 |
Adatgyűjtés | 249 |
Terepmunka és elemzés | 255 |
Kvalitatív értékelés és programelmélet | 257 |
Etikai kérdések | 258 |
A kvalitatív és a kvantitatív módszerek ötvözése | 259 |
Összegzés | 260 |
Az adatok elemzése és értelmezése | 262 |
Bevezetés | 262 |
Az elemzés feladatai az értékelésben | 263 |
Az elemzés általános stratégiái | 272 |
Egy programelméleti példa elemzési útmutatóként | 277 |
Ajánló bibliográfia az elemzés módszertanának témaköréből | 279 |
Etikai kérdések | 280 |
Összegzés | 280 |
A beszámoló megírása és az eredmények disszeminációja | 282 |
A beszámoló | 282 |
A disszemináció | 292 |
Az értékelési eredmények felhasználása | 296 |
Tisztességgel értékelni | 305 |
Ismerjük meg a programot! | 305 |
Tartsunk fenn magas szakmai színvonalat és relevanciát | 306 |
Mérlegelés és döntések | 308 |
Gondoljunk kezdettől fogva a felhasználásra | 308 |
Viselkedjünk etikusan a vizsgálat egésze során | 309 |
Éljük túl és nyerjük el a méltó jutalmat! | 310 |
Szójegyzék | 311 |
Irodalomjegyzék | 321 |