1.062.395

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Érsekújvár-Komárom

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Budapest Székesfőváros Polgármesteri VII. Ügyosztálya
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Félvászon
Oldalszám: 15 oldal
Sorozatcím: Budapest Székesfőváros Iskolai Kirándulóvonatai
Kötetszám: 27
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 13 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fényképekkel és kihajtható térképmellékletekkel illusztrálva. Nyomtatta Budapest Székesfőváros Házinyomdája, Budapest.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
"Budapesttől-Érsekújvárig
Vonalunk az első magyar gőzvasút történetét eleveníti fel emlékezetünkben. A magyar törvényhozás 1836-ban kezdett Magyarországban létesítendő vasutakkal... Tovább

Előszó

Részlet:
"Budapesttől-Érsekújvárig
Vonalunk az első magyar gőzvasút történetét eleveníti fel emlékezetünkben. A magyar törvényhozás 1836-ban kezdett Magyarországban létesítendő vasutakkal foglalkozni, de tíz évnek kellett elmúlnia, míg az eszme valóra vált. A huzavona egy évtizedig azon folyt, hogy a vasút a Duna jobb-, vagy balpartját kövesse-e. Széchenyi maga ez utóbbi vonalvezetés mellett tört lándzsát, holott egyéni érdekei a másik vonallal jártak volna jobban, mert birtoka a jobbparti vonal közelében fekszik. A döntés végre is a balparti vonalnak kedvezett (a jobbparti bécsi vonal egész hosszában csak 1884-ben nyilt meg.) 1844-ben megalakult a "Magyar Középponti Vasút", s 1846 június 15-én országos érdeklődés mellett megindult az első magyar gőzvonat Pest és Vác között,) A végállomás akkor is a nyugati p.-u. volt, a mai, díszes épület azonban sokkal újabb eredetű.
A szabadságharc és az elnyomatás zavarai ellenére a vonal építését mindkét végpont felől erősen szorgalmazták s a Vác-Párkánynána-i vonal már 1850 október 15-én a Párkánynána-Érsekújvár-i szakasz ugyanez év december 16-án megnyilhatott.
Az anyai válsággal küzdő Magyar Középponti Vasút 1855-ben a vonalat az Osztrák Államvasútnak, ez hasonló okokból az Osztrák- Magyar Államvasúttársaságnak adta át. 1891-ben a mgayar állam megváltotta az osztrák ÁVT összes vonalait." Vissza
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem