Fülszöveg
Tankönyvünk három témát jár körül: én és én (testem, lelkem, emberségem); én és te (kapcsolat a másik emberrel, baráttal, szülővel); én és mi (kapcsolat a közösséggel, közösségekkel).
E témákat úgy dolgozzuk fel, hogy értékes irodalmi szemelvényeket olvasunk (meséket, novellákat), és ezekből kiindulva kapcsoljuk össze a tapasztalatot a személyes élményekkel.
A leckék úgy épülnek fel, hogy a cím után rövid felvezető magyarázza el, mi is a téma lényege, s hogyan kapcsolható ehhez a rákövetkező szemelvény. A mese, novella, regényrészlet elolvasása után a diákok szövegértési kérdéseket válaszolhatnak meg.
Erre következik a téma kifejtése, afféle vitaindítóval, problémafelvetéssel, de mindjárt feladattal folytatva. Ezek a feladatok váltakozva egyéni munkát, páros munkát, közös osztálymunkát kérnek, de mindannyiszor a tanulói tevé-kenykedtetés révén kívánják körbejárni a felvetett dilemmákat.
A fejezet zárásaként tanulóktól begyűjtött (de természetesen névtelenül közreadott),...
Tovább
Fülszöveg
Tankönyvünk három témát jár körül: én és én (testem, lelkem, emberségem); én és te (kapcsolat a másik emberrel, baráttal, szülővel); én és mi (kapcsolat a közösséggel, közösségekkel).
E témákat úgy dolgozzuk fel, hogy értékes irodalmi szemelvényeket olvasunk (meséket, novellákat), és ezekből kiindulva kapcsoljuk össze a tapasztalatot a személyes élményekkel.
A leckék úgy épülnek fel, hogy a cím után rövid felvezető magyarázza el, mi is a téma lényege, s hogyan kapcsolható ehhez a rákövetkező szemelvény. A mese, novella, regényrészlet elolvasása után a diákok szövegértési kérdéseket válaszolhatnak meg.
Erre következik a téma kifejtése, afféle vitaindítóval, problémafelvetéssel, de mindjárt feladattal folytatva. Ezek a feladatok váltakozva egyéni munkát, páros munkát, közös osztálymunkát kérnek, de mindannyiszor a tanulói tevé-kenykedtetés révén kívánják körbejárni a felvetett dilemmákat.
A fejezet zárásaként tanulóktól begyűjtött (de természetesen névtelenül közreadott), valóságos, kézírásos fogalmazásrészletek jelennek meg, amelyeket a tanulók kommentálhatnak, megvitathatnak, továbbszőhetnek. Mindez természetesen sok képpel - rajzokkal és fotókkal -, amelyek a vizuális kommunikációt is behozzák a közös tevékenységbe.
Vissza