1.067.056

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A kreativitás pszichológiája

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 154 oldal
Sorozatcím: Pszichológia-nevelőknek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 12 cm
ISBN: 963-17-0450-5
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52536/9.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kreativitás fogalmi meghatározása és jelenségszintű vizsgálata a kutató lélektan feladata. Pszichológusok ismerték fel és elemezték a folyamatot. Ők határozták meg a jelenséghez méltó szellemes... Tovább

Előszó

A kreativitás fogalmi meghatározása és jelenségszintű vizsgálata a kutató lélektan feladata. Pszichológusok ismerték fel és elemezték a folyamatot. Ők határozták meg a jelenséghez méltó szellemes kísérletekkel a kreativitás feltételeit, szintjeit, műveleti szakaszait. Eredményeik pedagógiai feladatot sugallnak. Újabb érvekkel erősítik meg azt a társadalmi igényt, hogy a nevelés módszerét és eszközrendszerét megújítsuk. Pedagógiatörténeti analógiák segítségével a megújítás perspektíváját is vázolhatjuk. A hagyományos pedagógia jól körülhatárolt ismeret- anyag megtanításával kívánta megoldani feladatát, a tudományok tantárgyakra bontott, leegyszerűsített rendszerével formálta a gondolkodást. A pedagógiai cél az általános műveltség lett, a tudományok redukált rendszerének az elsajátítás. Ennek az orientációnak a fonákja hamar megmutatkozott. Évtizedek kellettek ahhoz, hogy egy új ismeret önálló helyet kapjon a tudományok rendszerében, bekerüljön a tananyagba, az iskolába, a tankönyvbe. Az ismeretek dinamikus fejlődéséhez viszonyítva a tankönyv és a tananyag csigalassúsággal változott. Az iskola elmaradása a termeléshez viszonyítva egyre súlyosabbá vált, az általános műveltség szép eszménye mint a társadalmi mobilitás akadályrendszere maradt fenn. Vissza

Tartalom

Előszó a magyar kiadáshoz5
Előszó a második kiadáshoz14
Bevezetés18
Személyiség, folyamat, produktum21
A kreativitás a különböző pszichológiai iskolák nézőpontjából28
A kreativitás pszichoanalitikus elmélete28
A kreativitás asszociációs pszichológiai elmélete33
A kreativitás alakelmélete34
A kreativitás egzisztencialista elmélete35
A kreativitás átvitelelmélete36
A kreativitás interperszonális vagy kultúrelmélete38
Kreativitás és intelligencia43
Guilford modellje43
Lowenfeld elmélete53
A kreativitás átvihetősége56
További kutatási eredmények a kreativitás és az intelligencia kapcsolatáról58
A kreativitás motivációja63
Az ösztönés és a cél aspektusa63
A redukciós és az egzisztencialista aspektus65
A redukciós elméletek65
Az egzisztencialista elméletek68
Kommunikációs elmélet a kreativitás motivációjáról71
A kreatív folyamat75
A kreatív gondolkozás és a problémamegoldás75
A kreatív folyamat fázisai78
Az organizált megközelítés79
Az inspirált megközelítés80
A kreatív folyamat feltételei84
A kreatív magatartás89
A kreativitás hierarchiája89
A kreatív magatartás feltételei: elősegítő és gátló tényezők99
Az intellektuális tényezők gátlása99
A kreativitást fejlesztő feltételek102
A kreativitásra való nevelés107
A kreatív nevelés feladatai107
A kreatív tanulás feltételei110
A kreativitásra való átnevelés116
A társadalom vagy a kultúra hatása120
Összefoglalás121
Kitekintés124
A kreativitás témájával foglalkozó kutatócentrumok125
Irodalom131

Erika Landau

Erika Landau műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Erika Landau könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem