kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Zeneműkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 314 oldal |
Sorozatcím: | Orfeusz könyvek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 11 cm |
ISBN: | 963-330-356-7 |
Megjegyzés: | Kottákkal. |
Ajánlás | 5 |
Előszó | 9 |
Bevezetés | |
A huszadik századi zene és a múlt | 15 |
A hagyományos tonalitás bukása | |
A források | 23 |
A párizsi forradalom | 31 |
Debussy | 32 |
Debussy után | 38 |
Az oroszok | 41 |
A Forradalom: Bécs | 45 |
Berg és Webern | 51 |
Az új tonalitások | |
Stravinsky és a neoklasszicizmus | 59 |
Neoklasszicizmus és neotonalitás Franciaországban | 71 |
Ravel | 72 |
A "Hatok" | 74 |
Neoklasszicizmus és neotonalitás Franciaországon kívül | 80 |
Hindemith és a Gebrauchsmusik | 80 |
A neoklasszicizmus elterjedése | 84 |
Nemzeti stílusok | 88 |
Kelet-Európa: Bartók | 89 |
Kelet-Európa: Magyarország és Csehszlovákia | 93 |
Kelet-Európa: Oroszország | 96 |
Észak-Európa: Skandinávia | 101 |
Anglia | 102 |
Dél-Európa: Olaszország és Spanyolország | 106 |
Latin-Amerika | 110 |
Az Egyesült Államok | 112 |
A zenésszínház | 117 |
Puccini és a verizmus | 117 |
A wagneri hagyomány és az expresszionista opera | 120 |
A vegyes műfaj és a kamaraopera | 125 |
Az angol nyelvű opera | 130 |
Atonalitás és tizenkéthangúság | |
A bécsi iskola | 132 |
Schoenberg és a tizenkéthangúság gondolata | 132 |
Berg és Webern | 141 |
A tizenkét hangú zene elterjedése | 146 |
Közép-Európa | 148 |
Közép-Európán kívül | 150 |
Az Egyesült Államok | 155 |
Az avantgard és ami utána következik | |
A II. világháború előtt | 160 |
Források | 162 |
Ives | 164 |
Más újítók: Varése | 169 |
Cowell; Európán és Amerikán kívüli hatások | 177 |
Technológiai kultúra és elektronikus zene | 178 |
A háttér | 179 |
A fő központok | 182 |
Ultranacionalizmus és szerializmus | 185 |
Babbit és az amerikai szerializmus | 186 |
Az európai szerializmus | 188 |
Antiracionalizmus és aleatória | 193 |
Az új élő zene: Amerika | 200 |
Az új virtuozitás | 203 |
"Third-stream" - az új előadói gyakorlat | 212 |
Posztszerializmus: az új előadói gyakorlat Európában | 216 |
Stockhausen | 217 |
Boulez | 221 |
Xenakis és Kelet-Európa | 225 |
Olaszország | 228 |
A modern zenén túl | 231 |
Minimalizmus és conept art | 235 |
Az új popkultúra | 239 |
A hangzás mint képmás: zene és nyelv | 244 |
Multimédia és zenésszínház | 248 |
Függelék | |
Kottapéldák | 259 |
Bibliográfia (Összeállította Wilheim András) | 286 |
Névmutató és a könyvben említett művek mutatója | 295 |