kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Dialóg Campus Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest-Pécs |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 640 oldal |
Sorozatcím: | Studia Regionum |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-9542-28-8 |
Megjegyzés: | 2. javított és bővített kiadás. Fekete-fehér ábrákkal, térképekkel illusztrálva. |
Előszó az átdolgozott, második kiadáshoz | 13 |
Bevezetés | 15 |
Az európai kommunikáció általános jellemzői | |
A közlekedés hatása a történelmi korokban az európia terület- és településfejlődésre | 21 |
Az európia közlekedés alágazati jellemzői | 25 |
Általános jellemzők | 25 |
Európa vasúti közlekedése | 35 |
Európa közúti közlekedése | 78 |
Légi közlekedés és gazdaság, légi közlekedés és területi fejlődés | 113 |
A csővezetékes szállítás terület hatásai | 126 |
Az európai közlekedés nagyszerkezetének orientációs változása és közösségi érdekű alakítása | |
Európa közlekedési nagyszerkezetének orientációs változása | 137 |
Az észak-déli irányú kapcsolatok felerősödése a nemzetközi közlekedésben a vasútkorszaktól | 137 |
A kelet-nyugati irányú kapcsolatok előtérbe kerülése a politikai változások nyomán | 147 |
A peremterületek és a törzsterületek közötti új közlekedési kapcsolatok | 155 |
A szomszédos földrészekkel kialakulú közlekedési kapcsolatok | 161 |
A mobilitás idő- és térbeli jellemzői, következményei | 166 |
A mobilitás individuális és társadalmi értéke, a mobilitás, a mobilitás mérőszámai | 166 |
A mobilitás hatótényezői, gyors növekedésének okai | 168 |
A közlekedés távolságok, viszonylatok és szállítási feladatok szerinti szerkezetének változása, a szállítási távolságok és teljesítmények növekedésének irányzata | 177 |
A mobilitás igazi "ára", árnyoldala | 178 |
Az európai közlekedéspolitika | 198 |
A közlekedéspolitika általános jellemzői | 198 |
Az Európai Unió közlekedéspolitikája | 205 |
A Transzeurópai Hálózatok (TEN) mint a közösségi politika egyik fő pillére | 260 |
A közösségi közlekedéspolitika jövőbeni kihívásai, a politika várható reagálásának változásai és a közlekedéspolitikán kívüli lehetőségek | 332 |
A közlekedés jellegzetes térségi problémái Európa nagyrégióiban | |
A Brit-szigetek | 355 |
Egyesült Királyság | 356 |
Írország | 390 |
Franciaország | 394 |
A közlekedési rendszer gerince, a hagyományos vasút | 394 |
A TGV-hálózat és térségi hatásai | 398 |
A Benelux-Államok | 432 |
Nyugat-Európa "főportája" és a Randstad-probléma | 434 |
A belvízi, a távolsági vasút és csővezetékes szállítás mint a tengeri kikötők háttértérségükből való kiszolgálásának eszköze | 439 |
Az európai nagy sebességű hálózathoz való csatlakozás megvalósításának területrendezési problémái | 448 |
A Benelux közlekedési hálózat főbb jellemzői | 457 |
Németország | 466 |
A vasút mint az interregionális kohézió és egységes állam megteremtésének eszköze | 466 |
A nyugati országrésznek jobban kedvező nagy sebességű vasúthálózat | 474 |
Az autópályák többféle szerepben (A birodalmi stratégia érdekektől a megosztott ország belső kohéziós érdekein át az egyesített Németország EU-elképzeléseket preferáló koncepciójáig) | 482 |
Az exportorientáció/sokirányú nemzetközi kapcsolatok - és a restriktív közúti közlekedéspolitika dilemmái | 485 |
Törekvés a regionális meghaladó tengerhajózási hatalom pozícióra, a kikötők és hátországok között térségformáló közlekedési tengelyek | 487 |
Visszájára fordult decentralizációs törekvések a németországi légi közlekedésben | 497 |
A német egység közlekedési tervezete mint az interoperábilis, egységes nemzeti hálózat és a területi kiegyenlítődés eszköze | 501 |
Az Alpok: Európa közlekedésének legnagyobb "kinyitott" retesze és kapocstérsége | 508 |
A különleges méretű, a környezetet veszélyeztető transzalpi közlekedés összetevői | 508 |
A környezet iránti érzékenységet tükröző közlekedéspolitika | 512 |
Súlyponteltolódás az Alpok keleti pereme felé? (Versenypályák a Közép-Európa-Adria folyosón) | 522 |
A transzalpi és intraalpi közlekedés közvetlen hatása a térségekre és településekre | 527 |
Ibériai-félsziget | 533 |
Az Európától elfordulás, majd az Európa felé fordulás (A külső közlekedési kapcsolatok jelentőségének és orientációjának változása) | 533 |
Eltérő hálózati struktúrák hasonló célok szolgálatában (fővároscentrikus törekvések eredményei) | 540 |
A nagy sebességű vasutak kettős szerepben (Az Európához kapcsolódás, valamint a központi hatalom érdekérvényesítési kísérletek eszközei) | 549 |
Olaszország | 55 |
Az olaszországi közlekedés jellegzetességei | 552 |
A közlekedésfejlesztések kedvező és az elvárttól elmaradó hatásai a regionális fejlődésre | 554 |
Görögország | 576 |
A különleges földrajzi és hálózati végpont helyzet által meghatározott nemzetközi közlekedési kapcsolatok | 576 |
A szárazföldi közlekedési infrastruktúrahálózat-beli elmaradottság részleges felszámolása az EU nagyvonalú támogatásával | 577 |
Nagy sebességű közlekedés kierőltetése különleges nehéz terepviszonyok között | 580 |
Közlekedési kapcsolatok a kiterjedt szigetvilággal | 582 |
Törökország | 584 |
A vasút elsikkadt földrészek közötti kapocsszerepe | 584 |
A vasutat helyettesítő, földrajzilag polarizált autópálya-építés | 588 |
A délkelet-anatóliai projektcsomag közlekedési vonzata | 591 |
Észak-Európa | 593 |
A beltengeri kompközlekedés mint meghatározó kohéziós tényező | 593 |
Az országok vasút- és főúthálózatainak összekapcsoltsága, a dán tengerszorosokon átvezető folyosók | 597 |
Az öresundi települési-gazdasági koncentráció és az esélyek nélküli ellenpólus, Billund | 600 |
A légi közlekedés különleges szerepe a perifériahelyzet és a horizontális széttagoltság kedvezőtlen következményeinek mérséklésében | 602 |
Európa közlekedési régiótípusai | 606 |
A magasan fejlett nyugat-, észak- és részben dél-európai kommunikációs régiók | 606 |
A közepesen fejlett kommunikációs régiók az Ibériai-félsziget kontinentális részén, Dél-Olaszországban, Görögország idegenforgalmi térségeiben, a posztszocialista országok nyugati térségeiben | 608 |
A gyengén fejlett kommunikációs régiók a gazdaságilag leszakadt Délkelet- és Kelet-Európában | 609 |
A közlekedés jövőben várható legfontosabb hatásai az európai területfejlődésre | 612 |
Irodalom | 615 |
Névmutató | 633 |
Tárgymutató | 637 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.