Előszó
Könyvünket elsősorban azok számára készítettük, akik úgy akarnak megtanulni magyarul, hogy nyelvtudásukat az első naptól kezdve a mindennapi életben felhasználják. Ugyanakkor arról sem mondtunk le,...
Tovább
Előszó
Könyvünket elsősorban azok számára készítettük, akik úgy akarnak megtanulni magyarul, hogy nyelvtudásukat az első naptól kezdve a mindennapi életben felhasználják. Ugyanakkor arról sem mondtunk le, hogy a tanulónak olyan nyelvtani alapot adjunk, amelyre a későbbiek során, nyelvtudása továbbfejlesztésekor biztosan támaszkodhat.
Fő célunknak megfelelően végigvezetjük a tanulót azokon az alapvető szituációkon, melyekkel magyarországi élete, a magyarokkal való érintkezése során találkozhat, bemutatjuk a legfontosabb beszédhelyzeteket. A szókincs és a nyelvtani jelenségek kiválasztásakor végig szem előtt tartottuk kettős célkitűzésünket.
Mivel könyvünket egyaránt szánjuk csoportos és egyéni, tanári segítséggel történő, illetve önálló tanulásra, nagyon vigyáztunk az áttekinthetőségre és érthetőségre, ugyanakkor elkerültük a nyelvtani magyarázatok és - a D rész kivételével - az írott feladatmegadások alkalmazását. A nyelvtan bemutatásakor alkalmazott szemléltetési rendszer és a könyv áttekinthetősége lehetővé teszi, hogy a tanuló, miután az első leckékben a könyvet megismeri, minden gond nélkül önállóan is folytathassa a tanulást.
Könyvünk két egymásra épülő kötetből áll, melyekhez egy-egy 60 perces hangkazetta tartozik. Mindkét kötet 20-20 leckét tartalmaz. A kötetek végén a legfontosabb nyelvtani formákat bemutató összefoglaló táblázatok és a kötetben előforduló új szavak betűrendes jegyzéke található. A szójegyzékben vastag betűvel kiemelt szavakat tekintjük alapszókincsünknek.
A leckék felépítése egységes, egy kivételével minden lecke 7 oldalból áll. A lecke egyes fő részeit A, B, C és D betűvel jelöltük.
Vissza