kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | "Pannonia"-Könyvnyomda és Kiadó-Részvénytársaság |
---|---|
Kiadás helye: | Kassa |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Vászon |
Oldalszám: | 464 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 22 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Három rész egyben. |
1. rész | |
Előszó | |
Bevezetés | |
Az ember rendeltetése | 1 |
Ezen rendeltetés elérésére szolgáló eszközök | 2 |
Testtan | |
A mozgás szervei | |
Általában | 4 |
A csontok | 4 |
Az izmok | 10 |
A mozgás szerveknek ápolása | 11 |
A mozgás szerveknek némely kóros elváltozásai | 12 |
Az érzés szervei | |
Az idegek | 14 |
Általában | 14 |
Az idegrendszer ápolása | 17 |
Az idegrendszer némely kóros tünetei | 19 |
Az érzékszervek | 22 |
A tapintás szerve | 23 |
Az ízlés szerve | 29 |
A szaglás szerve | 30 |
A látás szerve | 31 |
A hallás szerve | 35 |
A táplálkozás szervei | 38 |
Az emésztés szervei | 39 |
Általában | 39 |
Az emésztő szervek ápolása | 42 |
Az emésztő szervek némely-gyakoribb bajai | 43 |
A vérkeringés szervei | 48 |
Általában | 48 |
A vérkeringés szerveinek ápolása | 52 |
A vérkeringés szerveinek némely bajai | 52 |
A légzés és hang szervei | 55 |
Általában | 55 |
A légző- s beszédszervek ápolása | 58 |
A légző szervek némely betegségei | 60 |
Lélektan | |
A lélek fogalma és tehetségei | 64 |
Az ismerő tehetség | 66 |
A szemlélő tehetség | 67 |
Külszemlélő tehetség | 67 |
Belszemlélő tehetség | 68 |
A képzelő tehetség | 68 |
Az emlékező tehetség | 69 |
A képzelődő tehetség | 70 |
A gondolkodó tehetség | 71 |
A gondolkodás alakjai | 72 |
Az értelem | 72 |
A fogalom alkotás | 72 |
A fogalom önmagára nézve | 73 |
A fogalmak egymáshoz viszonyítva | 75 |
Az itélés | 76 |
Az itéletek önmagukra nézve | 76 |
Itéletek egymáshoz viszonyitva | 77 |
Az itélés törvényei | 78 |
A következtetés | 80 |
A következtetés nemei | 81 |
A következtetés nyelvbeli alakja | 85 |
Az ész | 85 |
Az ismeretek igaz voltának megalapitása | 86 |
Az értelmezés | 86 |
Az osztályozás | 88 |
A bizonyitás | 90 |
Az érző tehetség | |
Az érző tehetség és az érzelem fogalma | 94 |
Az érző tehetség becse s viszonya a többi tehetséghez | 95 |
Az érzelmek felosztása | 97 |
Az érzelmek az érzelmi állapot szerint | 98 |
Az érzelmek inditó okaik szerint | 100 |
Egyéni érzelmek | 102 |
Alaki érzelmek | 103 |
Anyagi érzelmek | 104 |
Társadalmi érzelmek | 106 |
Vallási érzelem | 108 |
Az akarat | |
Ösztön és vágy | 109 |
Hajlam és szenvedély | 111 |
Értelmi akarat vagy önkény | 113 |
Eszes akarat | 114 |
Jellem | 115 |
A lelki élet módosulásai | 116 |
A vérmérséklet | 116 |
A nemi különbségek | 117 |
A korbeli különbségek | 117 |
2. rész | |
Előszó | |
A nevelés fogalma és célja | 1 |
A nevelés eszközei általában | 3 |
A nevelés elvei általában és a nevelés főelve | 4 |
A nevelés tartsa magát a gyermekek tehetségeihez és ezek természetszerű fejlődésmenetéhez | 5 |
Legyen a nevelés általános | 7 |
A nevelés legyen összhangzó | 8 |
A nevelés kezdődjék korán | 10 |
Legyen a nevelés egyéni | 11 |
Legyen a nevelés vallás-erkölcsi | 15 |
Legyen a nevelés korszerű | 19 |
Neveld a gyermeket önállóságra | 20 |
Legyen a nevelő eljárása önálló, körültekintő és gondos | 21 |
Legyen a nevelő eljárása önérdek nélküli, türelmes és takarékos | 23 |
A nevelés eszközei különösen | |
A testi ápolás célja és eszközei | 24 |
A testi ápolás eszközei általános szempontból | 25 |
A testi ápolás iskolai szempontból | 42 |
A fegyelmezés | |
A fegyelem fogalma, kezdete és vége | 48 |
A fegyelmezés eszközei | 50 |
A szoktatás | 50 |
A parancsokról | 51 |
A jutalmazásról és büntetésről | 54 |
A példa | 70 |
A tanidőre vonatkozó fegyelem | 72 |
A fegyelem a tér dolgában | 72 |
A tanulók tevékenységére vonatkozó fegyelem | 72 |
Fegyelem a gyermekek viselésére nézve | 75 |
A tanítás | |
A tanítás fogalma és alapja | 79 |
A tanítás nemei és az elemi tanítás szükséges volta | 79 |
Az elemi tanítás célja | 79 |
A tanítás eszközei általában | 80 |
A tanítás elvei | 81 |
A tanítás eszközeiről különösen | |
Közvetett tanítási eszközök | 107 |
A tanterv | 107 |
Lecketerv | 111 |
Az órafelosztás | 111 |
Az iskola felszerelése | 112 |
Közvetlen tanítási eszközök | 116 |
A tanmenet | 116 |
A tanalak | 117 |
A tanmodor | 126 |
A nevelési eszközök alkalmazása az egyes tehetségek fejlesztése közben | |
Az ismerő tehetség | 128 |
A külszemlélő tehetség képzése | 128 |
A belszemlélő tehetség képzése | 129 |
Az emlékező tehetség képzése | 130 |
A képzelődő tehetség képzése | 134 |
Az értelem fejlesztése | 138 |
Az ész fejlesztése | 141 |
Az érző tehetség és kedélyképzés | 143 |
A kedély fejlesztéséről általában | 143 |
Egyéni érzelmek | 148 |
Társadalmi érzelmek | 158 |
Vallási érzelem fejlesztése | 174 |
Az akaró tehetség fejlesztése | 175 |
Az ösztönök nevelési szempontból | 175 |
A vágyak és hajlamok nevelési szempontból | 180 |
Az indulatok és szenvedélyek nevelési szempontból | 182 |
A szabad akarat fejlesztése | 182 |
A jellem fejlesztése | 184 |
3. rész | |
Általános nevelés-történelem | |
Krisztus előtti korszak | |
A kelet népei | |
A chinaiak | 1 |
Az indusok | 2 |
A perzsák | 3 |
Az egyiptusok | 4 |
Az izraeliták | 4 |
A nyugat népei | |
A görögök | 6 |
A rómaiak | 12 |
Krisztus utáni korszak | |
A reformáció előtt | |
A kereszténység lényege s a nevelés a kereszténység első századaiban | 16 |
Keresztény nevelés s tanügy a közép-korban | 18 |
Egyházi iskolák | 18 |
A lovagok nevelése | 21 |
A városi iskolák | 22 |
Az egyetemek | 23 |
A reformációtól | |
A reformátorok paedagogiai működése | 23 |
Nevelés- s tanügyi irányok a reformátorok fellépése folytán | 25 |
A szigorúan egyházias irány | |
A protestansoknál | |
Főiskolai tanügy | 25 |
Népiskolai tanügy | 28 |
A katholikusoknál | |
Felsőbb iskolák (Jezsuiták) | 29 |
Népiskolák (Piaristák, karmeliták, oratorianusok, iskolatestvérek, orsolyaszüzek, angol kisasszonyok, salesianok) | 30 |
A realismus | |
A realismus hivei s megalapítói | 30 |
A tanügy állapota a realismus korában | 33 |
A vallási oppositio | |
A pietisták | 34 |
A puritánok és methodisták | 36 |
A jansenisták | 36 |
Fendon | 37 |
A philanthropinismus | |
A philanthropinismus megalapítói és hivei | 37 |
A tanügy fejlődése a philanthropinismus idejében | 42 |
A tanmódszer alakulása | 44 |
A tanítóképzés | 46 |
A humanismus | 47 |
A pestalozzismus | |
Pestalozzi | 47 |
Az elemi tan- és nevelésügy Pestalozzi fellépése folytán | 51 |
A XIX. században fellépett jelesebb tanférfiak, bölcsészek s írók | 54 |
Magyar nevelés-történelem | |
Magyarország tanügye a mohácsi vészig | |
Szent-Istvánig | 58 |
Szent-Istvántól a mohácsi vészig | 59 |
Magyarország tanügye a mohácsi vésztői Mária Teréziáig | |
Általános állapotok | 66 |
Nevelés- s tanügyi irányok | 68 |
Az iskolák nemei s iskoláztatási intézmények | 69 |
Magyarország tanügye Mária Teréziától a XVIII. század végéig | |
Mária Terézia intézkedései | 74 |
II. József s Lipót intézkedései | 78 |
Nevelés- s tanügyi irányok, szaklapok s tankönyvek | 80 |
E korszak nevezetesebb tanférfiai s nevelésügyi irodalma | 81 |
Magyarország tanügye a XIX. század első felében | |
Kormányi s országos intézkedések | 83 |
A protestansok intézkedései | 88 |
Egyébnemű intézetek keletkezése | 89 |
Tanügyi irányok, szaklapok s tankönyvek | 93 |
E korszak jelesebb tanférfiai | 96 |
Magyarország tanügye a bécsi és az átmeneti kormány alatt | |
A bécsi kormány intézkedései | 100 |
Az átmeneti kormány intézkedései | 104 |
A protestansok intézkedései | 105 |
Tanügyi irodalom, szaklapok s tankönyvek | 106 |
Magyarország tanügye 1867-től | |
Népiskolai tanügy | 108 |
Közép- és főiskolai tanügy | 120 |
Egyébnemű intézetek s intézmények | 123 |
A jelenkor tanügyi irodalma | 131 |
Függelék | 134 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.