1.067.691

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kereskedelmi alapismeretek és alapgyakorlatok

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvmester Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 148 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-9460-66-4
Megjegyzés: Tankönyvi szám: TM-41001. Fekete-fehér ábrákkal, fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ez a Kereskedelmi alapismeretek és alapgyakorlatok c. könyv a Tankönyvmester Kiadó a kereskedelmi képzéshez készített tankönyvcsaládjának egyik alapozó tankönyve.
A könyv a kereskedelem fogalmának, szerepének, jelentőségének tisztázása, és a kereskedelem egyetemes és magyar történetének bemutatása után röviden ismerteti a kereskedelem főbb jellemzőit az Európai Unióban.
A szakmai alapok tárgyalása során a szerzők bemutatják a kereskedelem tagozódását, az áru útját a termelőtől a fogyasztóig. E fejezeten belül megismerhetik a tanulók az áruforgalmi folyamatokat az árubeszerzéstől kezdődően, a készletezésen, a tároláson át az értékesítésig.
A kiskereskedelmi egységek csoportosításának leírása során nem csak a hagyományos értékesítési módokat ismertetik a szerzők, hanem a korszerű formákat is, mint pl. a csomagküldő értékesítés vagy az e-kereskedelem.
A kereskedelmi munka tárgyi és személyi feltételeinek tárgyalását a vásárlói típusok jellemzőinek leírása követi.
A könyv... Tovább

Fülszöveg

Ez a Kereskedelmi alapismeretek és alapgyakorlatok c. könyv a Tankönyvmester Kiadó a kereskedelmi képzéshez készített tankönyvcsaládjának egyik alapozó tankönyve.
A könyv a kereskedelem fogalmának, szerepének, jelentőségének tisztázása, és a kereskedelem egyetemes és magyar történetének bemutatása után röviden ismerteti a kereskedelem főbb jellemzőit az Európai Unióban.
A szakmai alapok tárgyalása során a szerzők bemutatják a kereskedelem tagozódását, az áru útját a termelőtől a fogyasztóig. E fejezeten belül megismerhetik a tanulók az áruforgalmi folyamatokat az árubeszerzéstől kezdődően, a készletezésen, a tároláson át az értékesítésig.
A kiskereskedelmi egységek csoportosításának leírása során nem csak a hagyományos értékesítési módokat ismertetik a szerzők, hanem a korszerű formákat is, mint pl. a csomagküldő értékesítés vagy az e-kereskedelem.
A kereskedelmi munka tárgyi és személyi feltételeinek tárgyalását a vásárlói típusok jellemzőinek leírása követi.
A könyv foglalkozik a napjainkban egyre nagyobb jelentőséget kapó fogyasztói érdekvédelemmel is. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 5
1. A KERESKEDELEM SZEREPE, HELYE A NEMZETGAZDASÁGBAN 7
1.1. A kereskedelem fogalma 8
1.2. A kereskedelem szerepe, jelentősége 8
2. A KERESKEDELEM TÖRTÉNETE 11
2.1. Egyetemes kereskedelemtörténet 11
2.2. A magyar kereskedelem története 15
3. KERESKEDELEM AZ EURÓPAI UNIÓBAN 23
4. A KERESKEDELEM TAGOZÓDÁSA 27
4.1. Belkereskedelem 27
4.2. Nagykereskedelem 28
4.3. Kiskereskedelem 33
4.4. Külkereskedelem 33
5. AZ ÁRU ÚTJÁNAK MEGISMERÉSE 37
5.1. Az áru 37
5.2. Az áru útja a termelőtől a fogyasztóig 38
5.3. Az áruforgalmi folyamatok 40
5.3.1. Az árubeszerzés 41
5.3.2. A készletezés, tárolás 51
5.3.3. Az értékesítés 58
5.4. Csomagolóeszközök és -anyagok 65
6. A KISKERESKEDELMI EGYSÉGEK CSOPORTOSÍTÁSA 71
6.1. A kiskereskedelmi egységek értékesítési módjai 71
6.1.1. Hagyományos értékesítés 71
6.1.2. Önkiválasztó értékesítés 74
6.1.3. Minta utáni értékesítés 75
6.1.4. Önkiszolgáló értékesítés 75
6.1.5. Csomagküldő értékesítés 77
6.1.6. Értékesítő ügynökség 78
6.1.7. Értékesítés automatával 79
6.1.8. Mozgó értékesítés 80
6.1.9. Internetes értékesítés (e-kereskedelem) 80
6.2. A kiskereskedelmi egységek típusai és megjelenése 81
6.2.1. Bolt 81
6.2.2. Áruház 82
6.2.3. Bevásárlóközpont 83
6.2.4. Piac 84
7. A KERESKEDELMI MUNKA TÁRGYI FELTÉTELEI 87
7 L A kereskedelmi egységek épülete 87
7.2. A kereskedelmi egységek helyiségei, berendezései és felszerelései 89
7.2.1. Árusító tér 89
7.2.2. Üzemi helyiségek 99
8. A KERESKEDELMI MUNKA SZEMÉLYI FELTÉTELEI 103
8.1. A kereskedővel szemben támasztott követelmények 103
8.1.1. Szakmai követelmények 104
8.1.2. Személyi követelmények 105
8.2. Munkakörök a kereskedelmi egységekben 112
8.2.1. Boltvezető, áruházi osztályvezető 112
8.2.2. Eladó 115
8.2.3. Pénztáros 115
8.2.4. Egyéb munkakörök 116
8.3. Munkajogi alapismeretek 119
9. VÁSÁRLÓI TÍPUSOK 127
9.1. A vásárlók csoportosítása nem szerint 127
9.1.1. Női vásárló 127
9.1.2. Férfi vásárló 128
9.2. A vásárlók csoportosítása életkor szerint 128
9.2.1. Időskorú vásárló 129
9.2.2. Gyermekkorú vásárló 129
9.3. A vásárlók csoportosítása vásárlói magatartás szerint 130
9.3.1. Határozott vevő 130
9.3.2. Határozatlan vevő 130
9.3.3. Válogatós vevő 131
9.3.4. Belenyugvó vevő 131
9.4. A vásárlók csoportosítása személyiségtípus szerint 131
9.4.1. Vérmérséklet típusok 132
9.4.2. Jung személyiségtípusai 132
9.4.3. Kretschmer alkat szerinti típusai 132
10. FOGYASZTÓI ÉRDEKVÉDELEM 135
11. ÁRUFŐCSOPORTOK 141
11.1. Élelmiszer 141
11.2. Vegyi áru 142
11.3. Ruházat 143
11.3. Műszaki cikk 144
IRODALOMJEGYZÉK 148
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem