A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közúti szállítmányozás

Szerző
,
Kiadó:
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 52 oldal
Sorozatcím: Szállítmányozási szakismeretek
Kötetszám: 2
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:

"A közúti szállítmányozó értelemszerűen a közúti fuvarozó teljesítményének vételével és eladásával foglalkozik minden olyan esetben, amikor nem fuvarozóként vesz részt a szállítmányozói... Tovább

Előszó

Részlet:

"A közúti szállítmányozó értelemszerűen a közúti fuvarozó teljesítményének vételével és eladásával foglalkozik minden olyan esetben, amikor nem fuvarozóként vesz részt a szállítmányozói ügyletben.
Amikor saját fuvareszközzel dolgozik, úgy természetesen saját fuvarteljesítményét értékesíti.
Magától értetődő, hogy a közúti szállítmányozónak - ha jól és eredményesen akarja feladatát ellátni - tisztában kell lennie a közúti fuvarozás legtöbb részletével és összefüggésével, pontosan kell ismernie a közúti fuvarozó feladatkörét és felelősségét.

1. A közúti fuvarozás fejlődése és jelentősége
A tehergépkocsi - a hajóval ellentétben - a viszonylag fiatal fuvareszközök sorába tartozik. Rudolf Diesel 1894-ben feltalálta a dieselmotort, majd két évvel később a német Daimler megépíti az első tehergépkocsit. Ez 5000 kg teher szállítására képes. A vaskereket a tömörgumi kerék váltja fel, majd megjelenik 1930-ban a felfújható gumikerék, amely tulajdonképpen a mai napig képes az igények kielégítésére.
Motorizációs hullámról a 20-as években lehet beszélni, de ezt a világgazdasági válság megtöri. A tehergépjárműgyártás a második világháború után indul meg, de csak jóval később tud az árufuvarozás terén komolyabb versenytársat jelenteni a vasútnak.
Magyarországon a közúti árufuvarozás az 50-es években jelentéktelen mértékű. Különösen az nemzetközi viszonylatban, a magyar külkereskedelmi áruforgalomban. Jelentős állomás itt a Hungarocamion megalakulása (1966. január 1.), mely monopolhelyzetbe kerülvén a fejlődés motorjává válik. A Volán-vállalatok monopóliuma a belföldi forgalmakra terjed, de hamarosan beindulnak járataik a KGST-országokba is.
A közúti árufuvarozás térhódítása döntően a vasút kárára történik, mivel azzal szemben számos előnnyel rendelkezik:
- gyorsabb a vasútnál,
- átrakás nélküli,
- megoldott a háztól-házig fuvarozás,
- az áru a gépkocsivezető oltalmában van,
- kevesebb a dézsmálás,
- személyes kapcsolat a fuvarozóval, ill. annak képviselőjével,
- a kárigények érvényesítése gyorsabb és kevésbé bürokratikus, mint a vasútnál. Vissza

Erdélyi Kálmán

Erdélyi Kálmán műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Erdélyi Kálmán könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem