Előszó
Szórakoztató angol nyelvkönyv 12-14 évesek számára
Könyvünk egy olyan négy kötetből álló sorozat első része, mely a kezdő szinttől a
középhaladó szintig juttatja el a tanulókat.
A cím elárulja, hogy elsősorban játékosan, szórakoztatva szeretnénk tanítani a
tinédzser diákokat, akik még csak most ismerkednek az angol nyelvvel.
A játékosság és szórakoztatva tanítás-tanulás azonban nem azt jelenti, hogy a
könyv anyaga játszi könnyedséggel elsajátítható. A Nat által javasolt nyelvtani és
lexikális ismeretanyagot sűrítettük bele 80-100 tanítási órába, illetve 192 oldalba.
A könyv 12 fejezetből áll, amelyek mindegyike 6 kétoldalas „sectionből" (leckéből)
tevődik össze, ezek 1-1 óra anyagát tartalmazzák. Minden UNIT-nak átfogó címet
adtunk, melyek egyrészt behatárolják a kommunikációs témát, de elég nagy szabadságot adnak a kalandozásra is. Az ünnepekkel és nevezetes „dátumokkal" foglalkozó
12. UNIT anyagát a megfelelő ünnep közeledtekor érdemes feldolgozni.
A tananyag összeállításakor figyelembe vettük az Európa Tanács ajánlásait, a Nat
élő idegen nyelvi előírásait, követelményeit és a megcélzott korosztály életkori sajátosságait.
A nemzetközi közönségnek szánt tankönyvektől eltérően ez a könyv a magyar
diákok életkorát és kommunikációs igényeit helyezi középpontba. Nagy súlyt fektettünk a gyerekek természetes kíváncsiságát felkeltő és ébren tartó témákra (meglepő
tények rovata, a számítógép állandó jelenléte), a kiegyensúlyozott készségfejlesztésre
(szinte minden órán gyakoroltatjuk valamennyi skillt), az aktív nyelvhasználatot igénylő
kreatív, kommunikatív, cselekedtető feladatokra, a helyes kiejtés gyakoroltatására, az
angol és magyar nyelv és kultúra folyamatos összevetésére (a storyline Budapesten
játszódik, főszereplői a tanulók korabeli magyar és angol gyerekek), és a játékos tanulásra-tanításra (kvízek, fejtörők, viccek, vetélkedők). Külön motivációt jelentenek a
„szappanopera"-író feladatok, melyekhez a könyv rajzok, ötletek és utasítások formájában ad segítséget.
A könyv valamennyi szövege és feladata a nyelvnek mint az információszerzés és -
átadás legfőbb eszközének fontosságát hangsúlyozza, s arra készteti a diákokat, hogy
már a legelső órától kezdve bátran kommunikáljanak angolul.
A nyelvtani szerkezetek begyakoroltatása, a szókincs bevésése és a tanultak
folyamatos ismétlése nagyrészt a munkafüzetben történik, ehhez nyújtanak segítséget
a könyv végén található nyelvtani táblázatok, magyar nyelvű magyarázatok és az
angol-magyar szószedet.
Őszintén reméljük, hogy öröm lesz az ENTERTEEN-nel dolgozni, és csakúgy, mint a
tanulóknak, Önnek is jó munkát kívánunk!
Ezúton szeretnénk köszönetet mondani a szerkesztőnek, Ungor Barbarának
odaadó munkájáért, Timár Eszternek és Szálkáné Gyapay Mártának segítő kritikáiért
és tanácsaiért, továbbá Kim Willcocksnak és Tahlia Townsendnek a nyelvi lektorálásért.
A SZERZŐK
Vissza