1.062.614

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A család mint erőforrás

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Gondolat Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 208 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-693-796-6
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A párkapcsolat, gyermekvállalás, gyermeknevelés témájával kapcsolatos könyveket mindig aktuálisnak tekinthetjük, hiszen a generációk örök körforgásában az egyik biztosnak vélt tényező a család. Biztonsága változásaiban is állandósulni látszik, mivel számos társadalmi és gazdasági átalakulás mentén maga is formálódva örökíti át az életet. A tudományos értelmezések vonulatában a családban felhalmozott és onnan kiáramló erőforrások állnak, ritkábban tekintenek a családra önmagára erőforrásként. Ez utóbbi megközelítésben a családi kapcsolatok és az azokban bekövetkezett interakciók jelenthetnek erőforrást vagy erőforrás-megvonást. A kimenetel szoros összefüggésben áll a család tagjainak szubjektív állapotával és a családnak mint kollektívának a jóllétével.
Könyvünkben erőforrásként tekintünk a családra, amelyben a családtagok nemcsak egymás (és saját maguk) boldogságáért, hanem egymás (és saját maguk) boldogulásáért is felelősek. Úgy véljük, a párkapcsolat, a szülő-gyermek kapcsolat... Tovább

Fülszöveg

A párkapcsolat, gyermekvállalás, gyermeknevelés témájával kapcsolatos könyveket mindig aktuálisnak tekinthetjük, hiszen a generációk örök körforgásában az egyik biztosnak vélt tényező a család. Biztonsága változásaiban is állandósulni látszik, mivel számos társadalmi és gazdasági átalakulás mentén maga is formálódva örökíti át az életet. A tudományos értelmezések vonulatában a családban felhalmozott és onnan kiáramló erőforrások állnak, ritkábban tekintenek a családra önmagára erőforrásként. Ez utóbbi megközelítésben a családi kapcsolatok és az azokban bekövetkezett interakciók jelenthetnek erőforrást vagy erőforrás-megvonást. A kimenetel szoros összefüggésben áll a család tagjainak szubjektív állapotával és a családnak mint kollektívának a jóllétével.
Könyvünkben erőforrásként tekintünk a családra, amelyben a családtagok nemcsak egymás (és saját maguk) boldogságáért, hanem egymás (és saját maguk) boldogulásáért is felelősek. Úgy véljük, a párkapcsolat, a szülő-gyermek kapcsolat vagy a rokoni kötelékek kialakulása és működése jelentősen befolyásolja a testi-lelki jóllétet, de komoly hatást gyakorol az élet egyéb területein betöltött szerepekre, nem utolsósorban a munkaerő-piaci részvételre. A társas és a családon belüli támogatáshoz hasonlóan beszélhetünk olyan közösségi támogatásokról, amelyek esetén különböző közösségek - például munkahelyi, vallási, egyesületi - játszanak meghatározó szerepet az egyéni előrehaladásban. Nemzetközi és hazai szakirodalmak, valamint kutatási eredmények alapján keresünk összefüggést a magánéleti (családi) és a professzionális karrier között annak érdekében, hogy a családi és közösségi élet e többé-kevésbé rejtett dimenzióját feltárjuk. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 7
BEVEZETÉS 9
I. A CSALÁD MINT ERŐFORRÁS ÉS A SZAKMAI PÁLYAFUTÁS 17
I.1 A partnerkapcsolatok szerepe a szakmai karrierben 18
I.2 Szülői karrier, szakmai karrier 29
I.3 A családi szerepekre történő felkészítés mint az oktatás tárgya 33
II. A CSALÁD MEGJELENÉSE A FELNŐTTKORI TANULÁS
DÖNTÉSMECHANIZMUS 41
II. 1 A felnőttkori tanulási döntések 41
II.2 Felnőtt hallgatók intergenerációs és intragenerációs kapcsolatai 51
II.3 A család funkciója a tanulás eredményességében 55
III. A FELSŐOKTATÁS NEM HAGYOMÁNYOS HALLGATÓI 60
III. 1 A munka és család mellett tanuló felnőttek mint
nem hagyományos hallgatók 61
III.2 A felsőfokú intézmények átalakuló hallgatói társadalma 63
III.3 Felnőttek tanulási aktivitásának nemzetközi és hazai jellemzői 69
IV. CSALÁDBARÁT FELSŐOKTATÁS 77
IV. 1 A családbarát felsőoktatás mint akadémiai igény 78
IV.2 A családbarát felsőoktatás intézményi megközelítésben 83
IV.3 A családbarát felsőoktatás hallgatói oldala 87
V. FELNŐTT HALLGATÓK A FELSŐOKTATÁSBAN 95
V. 1 A vizsgálat bemutatása 95
V.2 A kutatás kérdései és hipotézisei 97
V.3 A vizsgált felnőtt hallgatók jellemzői 99
VI. TOVÁBBTANULÁSI DÖNTÉSEK ÉS HALLGATÓI
CSOPORTOK 103
VI. 1 A továbbtanulási döntés hallgatói típusai 103
VI.2 A hallgatói csoportok tanulmányi elköteleződése 110
VI.3 Hallgatói eredményesség és tanulási aspiráció 113
VII. A NEM HAGYOMÁNYOS HALLGATÓK CAMPUSON
BELÜLI ERŐFORRÁSAI 117
VII. 1 Oktatói-hallgatói interakciók 117
VII.2 Hallgatói társadalmi integráció 123
VII.3 Szakmai kapcsolatok a felsőoktatási térben 128
VIII. A NEM HAGYOMÁNYOS HALLGATÓK
CAMPUSON KÍVÜLI ERŐFORRÁSAI 136
VIII. 1 Munkahelyi kötelezettség és a felsőfokú tanulmányok 136
VIII.2 Családi kötelezettség és a felsőfokú tanulmányok 144
VIII.3 Családbarát-e a felsőoktatás? 151
IX. A CSALÁDBAN REJLŐ ERŐFORRÁSOK HATÁSA
A FELSŐFOKÚ TANULMÁNYOKRA l59
IX. 1 Gyermeket nevelő és gyermeket nem nevelő hallgatók 160
IX.2 A család megjelenése a tanulmányi életútban 152
IX.3 A prokreációs családi háttér és a felsőfokú tanulmányi jellemzők 169
ÖSSZEGZÉS 181
HIVATKOZOTT IRODALOM 189

Engler Ágnes

Engler Ágnes műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Engler Ágnes könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem