kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Kecskeméti Tanítóképző Főiskola |
---|---|
Kiadás helye: | Kecskemét |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 184 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkkal. |
Bevezetés | 3 |
Az ének-zene és tanításának jellemzői | 5 |
Zene és ember | 5 |
Az ének-zene tanítás célja, feladata, tartalma | 8 |
A Kodály koncepció lényege | 9 |
Zenei képességek | 11 |
A zenei képességek rendszere | 12 |
A zeneérző képességek kialakulása, fejlesztése | 14 |
A zenei alapképességek és tevékenységi módok összefüggései (az alsófokú ének-zene tanítás folyamatában) | 20 |
Zenei tevékenységi módok | 21 |
Zenei befogadás | 21 |
Zenei reprodukció | 22 |
Zenei improvizáció | 23 |
A megismerési folyamatok és a három zenei tevékenységi mód összefüggései | 24 |
A zenei tevékenységek területei az iskolai ének-zene órákon | 25 |
Dal/éneklés | 25 |
Zenei ismeretek tudatosítása | 26 |
Zenei készségfejlesztés | 27 |
Zenei improvizálás | 27 |
Zenehallgatás | 28 |
A zenei tevékenységek területei és a zenei képességfejlesztés összefüggései az iskolai ének-zene órákon | 29 |
A zenei ismeretnyújtás és feladatai | 30 |
Daltanítás | 30 |
Daltanítás hallás után | 31 |
Zenei jelrendszerek - a jelrendszerről történő dal(lam) tanítása | 36 |
Zenei ismeretek tudatosítása | 49 |
Ritmikai ismeretek tudatosítása | 50 |
Dallami ismeretek tudatosítása | 59 |
Az énektanítás folyamatának jellemzői, feladatai | 63 |
Készségfejlesztés | 63 |
A zenei készségfejlesztés általános jellemzése, pszichológiai, pedagógiai vonatkozásai | 64 |
A készségfejlesztés fázisai | 66 |
A készségfejlesztés szintjei | 66 |
A zenei készségfejlesztés fázisainak és szintjeinek összefüggései | 73 |
Készségfejlesztés területei az iskolai énekórákon | 74 |
Az éneklési készség fejlesztése | 74 |
Ritmikai és dallami készségfejlesztés | 78 |
Többszólamú hallás fejlesztése | 81 |
A zenehallgatás készségének fejlesztése | 86 |
Az improvizáció készségének fejlesztése | 90 |
A gyakorlás különböző típusai | 94 |
Visszhangoztatás | 94 |
Párbeszéd | 97 |
Bújtatás | 98 |
Elvonás | 99 |
Felismertetés | 100 |
Kiegészítés | 101 |
Bővítés - improvizáció | 103 |
Társítás | 104 |
Variálás | 105 |
A készségfejlesztő feladatok, játékok pedagógiai és pszichológiai vonatkozásai | 108 |
Tervezés, órára készülés | 110 |
Tanmenet | 110 |
Óravázlat | 113 |
Az énekórák típusai, felépítése | 113 |
Oktatási segédeszközök, szemléltető eszközök | 115 |
Ellenőrzés - Értékelés | 117 |
Részvázlatok | 119 |
Felhasznált szakirodalom | 175 |
Jegyzetek | 177 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.