kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 310 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 28 cm x 20 cm |
ISBN: | |
I. kötet | |
Bevezetés | 3 |
Ünnepi dalaink | 5 |
Magyar népdalok | 21 |
Zenei kifejezőeszközök | 21 |
Ritmus, metrum, tempo | 21 |
Kettes ütem, negyed és nyolcadpár, negyed szünet | 23 |
Félérték, félszünet | 24 |
Dallam, abszolut és relatív hangmagasság | 24 |
Vonalrendszer | 25 |
Zongora billentyűzet | 25 |
A zongorajáték előkészítése, néma billentés | 25 |
A pentaton hangrendszer | 38 |
A gyermekdalok dallamvilága | 46 |
A négyes ütem, az egész hangjegy és az egész szünet | 51 |
A nyolcad szünet, hangsúlyos és hangsúlytalan nyolcad | 52 |
A szinkópa | 53 |
Alkalmazkodó (éles és nyújtott) ritmus | 56 |
A primitív dallamosság fejlődése a hanglejtéstől a penta- és diatóniáig | 62 |
A gregorián ének | 64 |
A hármas ütem, a felütéses kezdés | 65 |
A feudalizmus világi zenéje | 70 |
A hangközök csoportosítása, tiszta hangközök, prim és oktáv | 71 |
Kvint és kvart hangköz | 76 |
Kis és nagy hangközök, szekund, terc, szekszt szeptim | 84 |
A többszólamúság kialakulása, kezdeti formái | 99 |
Módosított hangok a diatonikus rendszerben | 102 |
A közös énekelés irányítása | 106 |
A diatonikus rendszer móduszai, a dur, lid és mixilid hangsor | 108 |
A moll hangsor és háromféle változata | 116 |
Dór, frig és lokriszi hangsor | 120 |
Ősi népdalaink szerkezeti és hangnemi sajátosságai | 127 |
A tizenhatodérték | 130 |
Az énekes többszólamúság virágkora | 135 |
Hangképzési alapismeretek | 143 |
Forrásművek jegyzéke | 147 |
Szöveges dalok betűrendes mutatója | 149 |
II. kötet | |
Ritmikai ismeretek | 5 |
A pontozott nyolcad és a tizenhatod érték két változata | 5 |
A triola | 11 |
Alla breve ütemformák | 15 |
Nyolcad alapegységü termékek | 18 |
Hangzattani ismeretek | 26 |
A hármashangzat, a dur hármashangzat | 26 |
A dur szekszt és kvartszekszt akkord | 27 |
A moll hármashangzat és két megfordítása | 27 |
A domináns hármashangzat | 28 |
A szubdomináns hármashangzat | 30 |
Alapkadencia dur és moll hangsorban | 32 |
A mellékhármashangzatok | 34 |
Hangzatgyakorló | 37 |
A domináns négyeshangzat | 39 |
A domináns négyeshangzat megfordításai | 41 |
A moduláció | 43 |
Hangsortani ismeretek | 47 |
3 kereszt és 3 bé előjegyzésü diatonikus hangsorok | 47 |
Magyar zeneirodalmi ismeretek | 49 |
Őshazai hatások | 49 |
Találkozás a középkor és a reneszánsz zenei áramlataival | 52 |
Históriás énekek, lírai dalok, hangszeres zene a 16. században | 55 |
A magyar barokk, a 17. századi magyar zene | 59 |
A hazai dal és kórusirodalom a 18. században | 62 |
Népzenei ismeretek | 66 |
Népdalaink újabb rétege | 66 |
Egyetemes zeneirodalmi ismeretek | 70 |
A barokk zene | 70 |
A barokk zene formavilága, énekes formák | 70 |
Az opera | 70 |
A kantáta | 78 |
Az oratórium | 79 |
Hangszeres formák | 84 |
A szvit | 84 |
A variációs formák | 86 |
A szonáta | 87 |
A fuga, a preludium, a tokkáta és a fantázia | 87 |
A concerto | 91 |
Bach és Händel rövid életrajza | 93 |
A bécsi klasszizmus | 100 |
A bécsi klasszikusok formavilága | 101 |
Kis formák (periódus, két- és háromtagság) | 101 |
Nagy formák (variáció, triós forma, rondó, szonáta | 108 |
Ciklikus műfajok | 116 |
Énekes formák | 116 |
Az opera | 116 |
Az oratórium | 117 |
Haydn élete és művei | 118 |
Mozart élete és művei | 124 |
Beethoven élete és művei | 136 |
Hangszerismertető | 148 |
A szimfónikus zenekar hangszerei a bécsi klasszikusok idején | 148 |
A szöveges szemelvények betűrendes mutatója | 153 |
A forrásművek jegyzéke | 156 |
Tartalomjegyzék | 157 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.