A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Ének-zene az óvodában

Segédkönyv

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 238 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kilencedik kiadás. Fekete-fehér illusztrációkkal, kottákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az óvoda nevelőmunkájában a zenei készségek fejlesztése újabban jelentős helyet kapott. Az énektanítás ma már minden óvodában szervezett foglalkozási ág, az énekfoglalkozások megtartása kötelező, s... Tovább

Előszó

Az óvoda nevelőmunkájában a zenei készségek fejlesztése újabban jelentős helyet kapott. Az énektanítás ma már minden óvodában szervezett foglalkozási ág, az énekfoglalkozások megtartása kötelező, s így a kisgyermek zenei nevelésére megvan a lehetőség.
Az óvoda feladata
Az óvoda feladata a gyermek zenei érdeklődésének felkeltése, a zene megszerettetése. Nem közömbös, hogy az érdeklődés felkeltésére, a gyermekben rejlő készségek fejlesztésére milyen zenei anyagot használunk. Az óvodában hallott vagy tanult dalok mély nyomot hagynak a gyermek lelkében. Ha művészi értékű dalokat tanulnak, zenei ízlésüket egy életre helyes irányba tereljük, értéktelen dalok megtanításával pedig zenei ízlésüket már kisgyermekkorban elrontjuk.
A művészi érték hangsúlyozása mellett a gyermek életkorának is megfelelő zenei anyagot kell tanítanunk. Ha korának megfelelő hangterjedelmű dalokat tanul, akkor tisztán, könnyedén énekel. A szövegben többnyire nem az értelmet, hanem a szavak, szótagok játékos összecsengését, a ritmikus lüktetést keresi. Vissza

Tartalom

Bevezetés 3
I. A zenei nevelés két ága
1. Ritmusképzés
a) Mondóka 6
b) Játékos mozgás 9
c) Egyenletes járás 10
d) Tapsolás 14
e) Taps és járás összekapcsolása 18
f) Gyermektánc 10
2. Hallásfejlesztés
a) Tiszta éneklés 24
b) Hangerő, hangszín 27
c) Helyes éneklés 29
d) Belső hallás 31
e) Zenehallgatás 35
II. A zenei nevelés módszertana
1. A foglalkozás előkészítése
a) Tervszerűség 38
b) Játékosság 38
2. A foglalkozás felépítése
a) óralevezetés általában 40
b) A foglalkozás háromféle felépítése: 41
Ismétlő foglalkozás 41
Új dalt közlő foglalkozás (mozgással) 42
Új dalt közlő foglalkozás (mozgás nélkül) 42
c) Új dal tanítása 42
d) Vázlatírás 44
3. Korcsoportonként 3-3 vázlatminta 45
4. Az osztatlan csoport énekfoglalkozásai 49
III. Hangszerek
1. A gyermek hangszerei
a) Dob, háromszög, cintányér 51
b) A hangszerek együttes használata 52
2. Az óvónő hangszerei
a) A helyes hangszerhasználat 55
b) Mikor ne használjunk hangszert? 55
IV. Dalanyag
1. A dalanyag ismertetése 56
2. A dalanyag helyes kiválasztása 58
3. Az óvodákban rossz dallamok 59
V. Általános tudnivalók
1. Éneklés a szabadban 64
2. Óvodai ünnepélyek 64
A kottás dalanyag 67
Kiscsoport 67
Középső csoport 90
Nagycsoport 136
Függelék 201
A dalanyag betűrendes mutatója 227
A dalanyag csoportok szerinti mutatója 233
A forrásmunkák jegyzéke 236
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem