kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Editio Musica |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 286 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-330-704-x |
Megjegyzés: | Kottákkal, fekete-fehér rajzokkal illusztrálva. |
A zenei nevelés helye az óvodai nevelés folyamatában | 11 |
A zenei nevelés feladata | 11 |
A zenei nevelés általános irányelvei | 11 |
A zenei nevelés hatása a gyermek általános fejlődésére | 12 |
A gyermek zenei fejlődése óvoda előtt és után | 14 |
A zenei nevelés helye az esztétikai nevelésben | 16 |
Az esztétikai nevelés tartalma | 16 |
Az esztétikai tevékenységek formái | 17 |
Az énekesjáték mint a zenei nevelés alapja | 18 |
A zenei nevelés kapcsolata más művészeti területekkel | 19 |
A komplex esztétikai nevelés | 19 |
A zenei nevelés sajátos helye a művészeteken belül | 21 |
A zenei nevelés az óvodai programban | 22 |
A zenei nevelés alkalomszerű és tervszerű formái | 22 |
Alkalomszerű helyzetek | 23 |
Tervezett kötött és kötetlen foglalkozások | 24 |
Az egymásra épülő fejlettségi szintek jellemzői | 26 |
A különböző életkorú gyermekek együttnevelése | 31 |
Ünnepek az óvodában | 32 |
Az énektanítás anyaga | 35 |
A gyermekek dalanyaga | 35 |
A dalok kiválasztásának szempontjai | 43 |
Az életkornak nem megfelelő dalok | 46 |
A zenehallgatás anyaga | 46 |
A zenei képességek fejlesztése általában | 48 |
A zenei tevékenységek sajátos vonásai | 49 |
Készségfejlesztés a hang és mozgás összekapcsolásával | 49 |
A zenei fogalompárok megértése, alkalmazása | 50 |
A zenei nevelés eszközei | 50 |
A zenei képességek fejlesztésének területei | 52 |
Az éneklési készség fejlesztése | 52 |
A tiszta éneklés | 52 |
A gyenge hallású gyermek | 55 |
A gyermekhang ápolása és fejlesztése | 57 |
A zenei hallás fejlesztése | 58 |
A magas és mély hang különbsége | 58 |
A halk és hangos közötti különbség | 61 |
A hangszínek felismerése | 62 |
A belső hallás fejlesztése | 64 |
A ritmusérzék fejlesztése | 67 |
Az egyenletes lüktetés | 67 |
A mondókák és dalok ritmusa | 69 |
Az egyenletes lüktetés és a ritmus összekapcsolása | 73 |
A tempóérzékelés | 75 |
Mozgáskultúra az óvodában, tánc | 77 |
A gyermekhangszerek | 80 |
A zenei formaérzék fejlesztése | 81 |
A motívumhangsúly kiemelése mozgással | 81 |
A dallammotívum | 84 |
A ritmusmotívum | 87 |
A zenei alkotókészség fejlesztése | 89 |
A zene hallgatására nevelés | 91 |
A zenei bemutatás, előadásmód | 92 |
A zenehallgatásra nevelés alkalmai | 92 |
Az óvónő módszertani kultúrája | 94 |
Az óvónő zenei felkészültsége | 94 |
A zenei neveléshez szükséges készségek, képességek | 94 |
Az óvónő hangszerei | 95 |
A módszerek szabadsága | 97 |
A gyermek fejlődése - nevelői alkalmazkodás az életkorhoz | 97 |
A nevelőmunka értékelése | 99 |
Az óvónő saját munkájának elemzése | 99 |
A gyermek fejlődésének elemzése | 100 |
A zenei nevelés tervezése | 102 |
Tervszerűség, tudatos fejlesztés | 102 |
Tervezés hároméves, egyéves távlatban | 102 |
A foglalkozások tervezése | 103 |
A család és az óvóda kapcsolata | 106 |
Dalanyag | 109 |
Mondókák | 111 |
Játékok | 131 |
Dalok | 206 |
Függelék | 251 |
Zenei rend szerinti mutató játék-megjelöléssel | 253 |
Betűrend szerinti mutató a hangkészlet megjelölésével | 264 |
Témakör szerinti mutatók | 272 |
Zeneszerzők és szövegírók | 283 |
A dalanyag forrásmunkáinak jegyzéke | 285 |
Egyéb dalgyűjtemények | 286 |
Irodalomjegyzék | 287 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.