1.060.447

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Ének az óvodában

Szerző
Budapest
Kiadó: Zeneműkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 337 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 963-330-164-5
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér illusztrációval.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"Kultúrát nem lehet örökölni. Az elődök kultúrája egy-kettőre elpárolog, ha minden nemzedék újra meg újra meg nem szerzi magának." - Kodály e szavai szerint a múlt értékeinek megismerése felnövekvő nemzedékek szakadatlan munkáját és a mindig azonos, kezdeti szintről indulást jelenti. Iskolarendszerünkben hatéves kortól minden gyermek számára biztosított a tanulás és az ismeretszerzés lehetősége. Az oktató-nevelő munka azonban már jóval az iskoláskor előtt megkezdődik, részben otthon, a családi körben, és részben a csoportos, tervszerű óvodai foglalkozásokon.
Az ének és a zene az óvodás korú gyermekek életében a legszebb élmények forrásává, értelmi és érzelemviláguk legfőbb formálójává válhat. Ezért kell fokozott gonddal, szeretettel, türelmes munkával irányítani zenei tevékenységüket, növelni ének és zene iránti fogékonyságukat.
A rajzzal és kis ábrákkal illusztrált játékleírásokkal, mondókákkal és a szinte teljes óvodai dalanyagot felölelő példatárral most olyan segédkönyv kerül... Tovább

Fülszöveg

"Kultúrát nem lehet örökölni. Az elődök kultúrája egy-kettőre elpárolog, ha minden nemzedék újra meg újra meg nem szerzi magának." - Kodály e szavai szerint a múlt értékeinek megismerése felnövekvő nemzedékek szakadatlan munkáját és a mindig azonos, kezdeti szintről indulást jelenti. Iskolarendszerünkben hatéves kortól minden gyermek számára biztosított a tanulás és az ismeretszerzés lehetősége. Az oktató-nevelő munka azonban már jóval az iskoláskor előtt megkezdődik, részben otthon, a családi körben, és részben a csoportos, tervszerű óvodai foglalkozásokon.
Az ének és a zene az óvodás korú gyermekek életében a legszebb élmények forrásává, értelmi és érzelemviláguk legfőbb formálójává válhat. Ezért kell fokozott gonddal, szeretettel, türelmes munkával irányítani zenei tevékenységüket, növelni ének és zene iránti fogékonyságukat.
A rajzzal és kis ábrákkal illusztrált játékleírásokkal, mondókákkal és a szinte teljes óvodai dalanyagot felölelő példatárral most olyan segédkönyv kerül a szülők és az óvónők kezébe, amely ügyesen felhasználva, fokozza a gyermekek éneklési kedvét és zenei érdeklődését, ugyanakkor a korszerű nevelési irányelvek és módszerek alapján az iskolai ének-zene oktatást is előkészíti.
A műveltséghez vezető úton a gyermekek első lépéseit az óvónők irányítják. Rajtuk áll, hogy a kicsik megtanulnak-e járni, és tovább mennek-e az úton egyedül is, hogy zenét művelő és zenekedvelő felnőtté válnak-e. Forrai Katalin könyve nem kis részben járul hozzá a nemes feladat megvalósításához. Vissza

Tartalom

A zenei nevelés helye az óvodai nevelés folyamatában11
A zenei nevelés feladata11
A zenei nevelés általános irányelvei12
A zenei nevelés helye az esztétikai nevelésben12
A zenei nevelés hatása a gyermek általános fejlődésére13
Az ének-zene nevelés a Nevelési Programban15
Az oktatás hatékonysága, korszerű tanulási formák16
A szervezeti formák, a megvalósítás keretei16
Az oktatás anyaga17
A módszerek változatossága17
A gyermek zenei fejlődése óvoda előtt és óvoda után17
Az óvodai ének-zenei nevelés anyaga19
Az énektanítás anyaga: mondóka, gyermekjáték, gyermekdal, műzene19
Az óvodai dalanyag kiválasztásának szempontjai30
Az óvodai zenehallgatás anyaga35
Az óvodában élő nemkívánt dalok35
Az óvodai ének-zenei nevelés módszerei37
A zenei irányelvek óvodai megvalósítása37
A fejlesztés elvei korcsoportok szerint38
A zenei nevelés tervszerű és alkalomszerű formái45
A zenei képességek fejlesztése48
Az éneklési készség fejlesztése49
A tiszta éneklés49
A gyenge hallású gyermek53
Ritmusérzék fejlesztése56
Az egyenletes lüktetés56
A mondókák és dalok ritmusa56
Az egyenletes lüktetés és ritmus összekapcsolása67
A kettes lüktetés érzékeltetése69
A tempóérzékelés70
Mozgáskultúra, gyermektánc72
A hallásfejlesztés76
A magas és mély hang érzékeltetése76
A halk és hangos közötti különbség80
Hangszínfelismerés81
A belső hallás fejlesztése82
A gyermehang ápolása és fejlesztése83
A zenehallgatás95
A zenehallgatás anyaga96
A zene bemutatása96
A zenehallgatásra szoktatás lehetőségei96
A zenehallgatás módja97
A szemléltetés módszerei a zenei nevelésben97
A zenei nevelés távlati tervezése103
Az énekfoglalkozás felépítése109
Néhány foglalkozás leírása113
A család és az óvoda kapcsolata125
Dalanyag127
Mondókák129
Játékok151
Dalok253
Függelék297
Zenei rend szerinti mutató - játék megjelöléssel299
Betűrend szerinti mutató - a hangkészlet megjelölésével311
Játékrend és alkalmi szöveg szerinti mutató - a szerzők megjelölésével321
A dalanyag forrásmunkáinak jegyzéke335
Irodalomjegyzék337

Forrai Katalin

Forrai Katalin műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Forrai Katalin könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem