kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Károli Gáspár Református Egyetem-L'Harmattan Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 404 oldal |
Sorozatcím: | Károli Könyvek-Monográfia |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 22 cm x 16 cm |
ISBN: | 978-963-236-635-7 |
Megjegyzés: | Hatodik, átdolgozott és kibővített kiadás. |
A másik ember megértése | 11 |
Áttekinthető emberi világ | 11 |
A rang és a formális viszonyok szerepe | 12 |
A másik érdekessé válik | 13 |
Új kommunikációs nehézségek | 14 |
Az egyén szubjektív felértékelődése | 16 |
Belső világunk bonyolódása | 17 |
Az érzelmi távolság áthidalása | 18 |
A városi létformák | 21 |
Megértés az együttes élményekből | 23 |
A környezet támpontjai az emberismeretben | 24 |
Az ismerősi relációk | 27 |
Az önfeltárás (őszinteség) jelensége | 28 |
Segítségek, terápiák | 30 |
Az empátia koncepciójának szerepe | 33 |
Az empátia fogalmának kialakulása és fejlődéstörténete a modern lélektanban | 34 |
Arisztotelész elmélete | 36 |
A lélektan megközelítése | 37 |
A pszichoanalízis felfogása | 39 |
Scheler szimpátiaelmélete | 47 |
Megértő irányzat a lélektanban és a társadalomtudományokban | 49 |
Rogers iskolája | 53 |
Az empátia jelensége és fogalmának tapasztalati meghatározása | 61 |
Az empátia és más megismerési módok viszonya | 66 |
Empátia és projekció | 68 |
Kommunikáció és megfigyelés | 70 |
Az empátia lélektani lényege | 73 |
A kultúra és az együttes élmény szerepe | 76 |
Empátia és szimpátia | 79 |
Az érzelmi "ragály" | 82 |
Szimpátia és szinkronicitás | 84 |
Empátia és azonosulás | 85 |
Az empátia szintjei | 86 |
A fogalomhasználat néhány problémája | 89 |
Példák az empátiás megértésre | 90 |
Az empátia kommunikációs alapjai | 93 |
A nemverbális kommunikáció | 94 |
A kommunikáció általános modellje | 97 |
A mimika | 98 |
A mimikai kód kérdései | 102 |
A tekintet | 104 |
A vokális csatorna | 106 |
A beszéd formai jegyei | 107 |
A kéz mozgásai - a gesztusok | 107 |
A proxemika | 113 |
Érintés és szaganyagok | 116 |
Az emblémák | 117 |
A metakommunikáció | 120 |
Tudományos kutatás és elméletek - újabb adatok | 127 |
A meghatározások tanulságai | 127 |
A szinkronicitás | 130 |
Evolúciós háttér | 131 |
Neurobiológiai alapok | 132 |
A tükörneuronok | 135 |
Az én szerepe | 137 |
Újabb nyelvészeti és kommunikációs szempontok | 141 |
Az empátia összetevői és folyamata | 145 |
Az empátia kialakulása a személyiségfejlődés során | 147 |
A beszéd fejlődése | 149 |
A nemverbális kommunikáció fejlődése | 151 |
Az anya-gyermek kapcsolat és az empátia | 158 |
Az identifikáció és az empátia | 162 |
A "double-bind" (kettős kötöttség) | 165 |
Az empátia és a társkapcsolatok | 168 |
Az empátiás képesség problémái - az empátia személyiséglélektani feltételei | 172 |
A gyermek és az empátia | 173 |
Empátia a serdülőkorban | 175 |
Az empátia és a nem | 176 |
Az empátiát fejlesztő hatások | 177 |
Az empátiát zavaró és gátló lélektani tényezők | 184 |
Illúziók, önbecsapások és ezek szerepe | 188 |
Az empátia jelentősége és szerepe a személyes, érzelmi kapcsolatokban | 190 |
A kapcsolatok kulturális sémái | 193 |
Az empátia a kapcsolatokban | 195 |
A szavak a kapcsolatokban | 199 |
A mai ifjúság kapcsolatai | 201 |
A felnőttkori kapcsolatok nehézségei | 202 |
Empátia és szexualitás | 204 |
Empátia a szülő-gyermek kapcsolatban | 207 |
Empátia a formális emberi kapcsolatokban | 209 |
A szerepek és problémák | 211 |
A szervezeti konfliktusok "megoldása" | 214 |
Az empátia felhasználása ösztönös és tudatos formában | 216 |
Az empátia szerepe a szervezetben | 220 |
Empátia a vezetésben | 223 |
Kommunikáció mint szabályozás | 225 |
A vezetői viselkedéshibák következményei | 228 |
A vezetői empátia sajátossága | 230 |
Az empátia gátjai | 232 |
Az autokratikus vezetés és az empátia | 233 |
A demokratikus vezetés akadályai | 234 |
A demokratikus vezetés jelentősége | 235 |
Az empátia jelentősége a pedagógiai munkában és a gyermeknevelésben | 237 |
A szocializáció | 237 |
Empátia a kisgyerekek nevelésében | 238 |
Kommunikációs nehézségek felnőttek és gyerekek között | 241 |
A szülő kommunikációs hibái és lehetőségei | 242 |
Készségek és ismeretek a nevelésben | 244 |
Empátia az óvodai és iskolai nevelésben | 245 |
A jó tanár tulajdonságai | 246 |
Az iskola szervezete | 247 |
Az empátiát fejlesztő nevelés lehetőségei | 248 |
Empátia az oktatásban | 250 |
Az empátia sajátos oktatási és nevelési területeken | 252 |
Az empátia az orvoslásban és a pszichológiai munkában | 256 |
Az orvoslás hagyományos módja | 256 |
Az orvosi tekintély problémái | 258 |
A minősítés feladata | 260 |
Az idült beteg viselkedése | 261 |
A "neurotikus beteg" | 263 |
A neurózis megismerése | 265 |
Öngyilkosságveszélyek és szexuális zavarok | 267 |
Az ápolónők tevékenysége | 269 |
A pszichológusok munkája | 270 |
Az empátia szerepe a pszichoterápiában | 273 |
A pszichoterápia meghatározása | 274 |
Pszichoterápiás eljárások és iskolák | 277 |
Empátia a pszichoanalízisben | 280 |
A Rogers-féle pszichoterápia empátiafelfogása | 286 |
Empátia a pszichodrámában és a csoportterápiában | 290 |
Empátia egyéb pszichoterápiákban | 292 |
Az empátia más felhasználási területei | 295 |
A mélyinterjú kérdései | 295 |
Empátia a kihallgatásban | 297 |
A hazugság és a csalás problémája | 300 |
Empátia a közlekedésben, a játékban, az előadásban | 302 |
Az empátia mentálhigiénés szerepe és pszichopatológiája | 305 |
A modern ember pszichológiai szükségletei | 306 |
Az empátia mint a visszajelentés hordozója | 308 |
Pszichopatológiai állapotok és ezek megelőzése | 310 |
Az empátia és a művészetek | 314 |
Empátia és műélvezet | 315 |
A művészetek hatása az empátiás képességre | 317 |
Azonosulás a színházban és a filmben | 318 |
Az azonosulás típusai | 320 |
A tömegkommunikáció és a modern művészetek mentálhigiénés jelentősége | 322 |
Az empátia vizsgálata és mérése, fejlesztésének módjai és céljai | 325 |
Empirikus vizsgálatok | 325 |
Kérdőívek, skálák | 327 |
A becslés és konszenzus | 331 |
Truax skálája és más skálamódszerek | 333 |
Az empátia fejlesztésének módszerei | 335 |
Empátiás csoporttréning a vezetőképzésben | 337 |
Az empátiás megismerés gyakorlata - epizódok és folyamatok | 341 |
Az empátia feltételei | 342 |
Az empátia epizódjai | 344 |
A fantázia szerepe | 346 |
Az önreflexivitás | 349 |
Az empátiás megértés tartalmai | 352 |
Az empátia "technikái" | 355 |
Függelék | 358 |
Irodalom | 379 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.