kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Urbis Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 347 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-970-606-X |
Előszó | 9 |
Az empátia fogalmának kialakulása és fejlődéstörténete a modern lélektanban | 11 |
Arisztotelész elmélete | 13 |
A lélektan megközelítése | 14 |
A pszichoanalízis felfogása | 16 |
Scheler szimpátiaelmélete | 24 |
Megértő irányzat a lélektanban és a társadalomtudományokban | 26 |
Rogers iskolája | 30 |
Az empátia jelensége és fogalmának tapasztalati meghatározása | 37 |
Az empátia és más megismerési módok viszonya | 42 |
Empátia és projekció | 44 |
Kommunikáció és megfigyelés | 45 |
Az empátia lélektani lényege | 48 |
A kultúra és az együttes élmény szerepe | 50 |
Empátia és szimpátia | 53 |
Az érzelmi "ragály" | 56 |
Empátia és azonosulás | 58 |
Az empátia szintjei | 59 |
A fogalomhasználat néhány problémája | 62 |
Példák az empátiás megértésre | 63 |
Az empátia kommunikációs alapjai | 66 |
A nemverbális kommunikáció | 67 |
A kommunikáció általános modellje | 70 |
A mimika | 71 |
A mimikai kód kérdései | 74 |
A tekintet | 76 |
A vokális csatorna | 77 |
A beszéd formai jegyei | 78 |
A kéz mozgásai - a gesztusok | 79 |
A proxemika | 84 |
Érintés és szaganyagok | 87 |
Az emblémák | 88 |
A metakommunikáció | 91 |
Tudományos kutatás és elméletek - újabb adatok | 98 |
A meghatározások tanulságai | 98 |
A szinkronicitás | 101 |
Evolúciós háttér | 102 |
Neurobiológiai alapok | 103 |
A tükörneuronok | 105 |
Az én szerepe | 107 |
Újabb nyelvészeti és kommunikációs szempontok | 111 |
Az empátia összetevői és folyamata | 114 |
Az empátia kialakulása a személyiségfejlődés során | 117 |
A beszéd fejlődése | 119 |
A nemverbális kommunikáció fejlődése | 121 |
Az anya-gyermek kapcsolat és az empátia | 126 |
Az identifikáció és az empátia | 130 |
A "double-bind" (kettős kötöttség) | 132 |
Az empátia és a társkapcsolatok | 135 |
Az empátiás képesség problémái - az empátia személyiséglélektani feltételei | 139 |
A gyermek és az empátia | 140 |
Empátia a serdülőkorban | 142 |
Az empátia és a nem | 142 |
Az empátiát fejlesztő hatások | 143 |
Az empátiát zavaró és gátló lélektani tényezők | 150 |
Az empátia jelentősége és szerepe a személyes, érzelmi kapcsolatokban | 156 |
A kapcsolatok kulturális sémái | 159 |
Az empátia a kapcsolatokban | 161 |
A szavak a kapcsolatokban | 165 |
A mai ifjúság kapcsolatai | 166 |
A felnőttkori kapcsolatok nehézségei | 168 |
Empátia és szexualitás | 170 |
Empátia a szülő-gyermek kapcsolatban | 173 |
Empátia a formális emberi kapcsolatokban | 174 |
A szerepek és problémák | 176 |
A szervezeti konfliktusok "megoldása" | 179 |
Az empátia felhasználása ösztönös és tudatos formában | 181 |
Az empátia szerepe a szervezetben | 185 |
Empátia a vezetésben | 188 |
Kommunikáció mint szabályozás | 190 |
A vezetői viselkedéshibák következményei | 193 |
A vezetői empátia sajátossága | 195 |
Az empátia gátjai | 196 |
Az autokratikus vezetés és az empátia | 197 |
A demokratikus vezetés akadályai | 199 |
A demokratikus vezetés jelentősége | 200 |
Az empátia jelentősége a pedagógiai munkában és a gyermeknevelésben | 201 |
A szocializáció | 201 |
Empátia a kisgyerekek nevelésében | 202 |
Kommunikációs nehézségek felnőttek és gyerekek között | 205 |
A szülő kommunikációs hibái és lehetőségei | 206 |
Készségek és ismeretek a nevelésben | 207 |
Empátia az óvodai és iskolai nevelésben | 208 |
A jó tanár tulajdonságai | 210 |
Az iskola szervezete | 211 |
Az empátiát fejlesztő nevelés lehetőségei | 212 |
Empátia az oktatásban | 213 |
Az empátia sajátos oktatási és nevelési területeken | 215 |
Az empátia az orvoslásban és a pszichológiai munkában | 219 |
Az orvoslás hagyományos módja | 219 |
Az orvosi tekintély problémái | 220 |
A minősítés feladata | 222 |
Az idült beteg viselkedése | 224 |
A "neurotikus beteg" | 225 |
A neurózis megismerése | 227 |
Öngyilkosságveszélyek és szexuális zavarok | 230 |
Az ápolónők tevékenysége | 232 |
A pszichológusok munkája | 232 |
Az empátia szerepe a pszichoterápiában | 235 |
A pszichoterápia meghatározása | 236 |
Pszichoterápiás eljárások és iskolák | 239 |
Empátia a pszichoanalízisben | 242 |
A Rogers-féle pszichoterápia empátiafelfogása | 248 |
Empátia a pszichodrámában és a csoportterápiában | 252 |
Empátia egyéb pszichoterápiákban | 253 |
Az empátia más felhasználási területei | 256 |
A mélyinterjú kérdései | 256 |
Empátia a kihallgatásban | 258 |
A hazugság és a csalás problémája | 260 |
Empátia a közlekedésben, a játékban, az előadásban | 262 |
Az empátia mentálhigiénés szerepe és pszichopatológiája | 264 |
A modern ember pszichológiai szükségletei | 265 |
Az empátia mint a visszajelentés hordozója | 267 |
Pszichopatológiai állapotok és ezek megelőzése | 269 |
Az empátia és a művészetek | 273 |
Empátia és műélvezet | 274 |
A művészetek hatása az empátiás képességre | 276 |
Azonosulás a színházban és a filmben | 277 |
Az azonosulás típusai | 279 |
A tömegkommunikáció és a modern művészetek mentálhigiénés jelentősége | 281 |
Az empátia vizsgálata és mérése, fejlesztésének módjai és céljai | 283 |
Empirikus vizsgálatok | 283 |
Kérdőívek, skálák | 285 |
A becslés és konszenzus | 288 |
Truax skálája és más skálamódszerek | 290 |
Az empátia fejlesztésének módszerei | 292 |
Empátiás csoporttréning a vezetőképzésben | 294 |
Az empátiás megismerés gyakorlata - epizódok és folyamatok | 298 |
Az empátia feltételei | 299 |
Az empátia epizódjai | 301 |
A fantázia szerepe | 303 |
Az önreflexivitás | 306 |
Az empátiás megértés tartalmai | 309 |
Az empátia "technikái" | 312 |
Függelék | 315 |
Irodalom | 333 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.