Fülszöveg
A Kutató Tanárok Országos Szövetsége számos kiemelkedő, kreatív és tehetséges középiskolai tanárral büszkélkedhet.
Az „Emlékszilánkok" projektmódszertani kézikönyv írója, V. Molnár Júlia is a szövetség alapító tagja, művésztanára. Grafikáival, illusztrációival több alkalommal találkozhattak konferenciáinkon, rendezvényeinken, tudományos kiadványainkon. A kaposvári művésztanár első könyvében olyan komplex pedagógiai munkát állított össze, amely egyrészt ötlettár, másrészt módszertani kézikönyv.
Ötlettár, hiszen az 1956-os forradalom évfordulójára készült projekt rengeteg iskolai körülmények között, vagy osztály keretben megvalósítható ötletet, példát ad a Kollegák kezébe, pontos magyarázatokkal és útmutatókkal a módszerek eredményes megvalósítására. Valamint hasznos kézikönyve azoknak, akik iskolai projektekben, intézményi rendezvényekben gondolkodnak, vagy e példa alapján hasonló eseményt terveznek.
Egy nemzeti ünnep sokszor lehet unalmas, feledhető, de e könyvet olvasva, lehet...
Tovább
Fülszöveg
A Kutató Tanárok Országos Szövetsége számos kiemelkedő, kreatív és tehetséges középiskolai tanárral büszkélkedhet.
Az „Emlékszilánkok" projektmódszertani kézikönyv írója, V. Molnár Júlia is a szövetség alapító tagja, művésztanára. Grafikáival, illusztrációival több alkalommal találkozhattak konferenciáinkon, rendezvényeinken, tudományos kiadványainkon. A kaposvári művésztanár első könyvében olyan komplex pedagógiai munkát állított össze, amely egyrészt ötlettár, másrészt módszertani kézikönyv.
Ötlettár, hiszen az 1956-os forradalom évfordulójára készült projekt rengeteg iskolai körülmények között, vagy osztály keretben megvalósítható ötletet, példát ad a Kollegák kezébe, pontos magyarázatokkal és útmutatókkal a módszerek eredményes megvalósítására. Valamint hasznos kézikönyve azoknak, akik iskolai projektekben, intézményi rendezvényekben gondolkodnak, vagy e példa alapján hasonló eseményt terveznek.
Egy nemzeti ünnep sokszor lehet unalmas, feledhető, de e könyvet olvasva, lehet kreatív, ötletes, elgondolkodtató, vitára, beszélgetésre, alkotásra sarkalló is. V. Molnár Júlia könyve jó példa a projektmódszertan képességfejlesztő lehetőségeinek bemutatásra, egy téma, esemény több szempontú iskolai megjelenítésére.
Reméljük a könyv olvasói ötleteket, módszertani fogásokat nyernek e kiadvány segítségével a közelmúlt egyik legvitatottabb történelmi eseményének iskolai feldolgozhatóságával kapcsolatban, és az ötletek nyomán, akár a tanórákon, osztályfőnöki órákon, akár az iskolai nagyközösségben tartalmas megemlékezések születnek 1956 eseményeivel kapcsolatban.
Vissza