1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Embernevelés VI.

Az Apáczai Csere János Tanítóképző Főiskola oktatóinak és hallgatóinak tanulmánykötete

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Közel negyedszázada, hogy az Elnöki Tanács az 1958. évi 26. számú törvényerejű rendeletével felsőfokú oktatási intézménnyé alakította át a tanítóképzőket. A felsőfokú, majd főiskolai rangot kapott... Tovább

Előszó

Közel negyedszázada, hogy az Elnöki Tanács az 1958. évi 26. számú törvényerejű rendeletével felsőfokú oktatási intézménnyé alakította át a tanítóképzőket. A felsőfokú, majd főiskolai rangot kapott intézmények alapításuktól fogva arra törekedtek, hogy a tudományos kutatásban, a publikációs tevékenységben is tükröződjék felsőoktatási jellegük. Ezt a célt a nyilvánosság előtt is jól szolgálták az intézmények periodikái - köztük az Embernevelés is -, amelynek most VI. kötetét ajánlhatjuk az érdeklődők szíves figyelmébe.
A kötet szűkre szabott méretei nem teszik lehetővé intézményi kutatómunkánk teljes vertikumának bemutatását, ezért a szerkesztésnél arra törekedtünk, hogy az egyes tanulmányok tükrözzék az itt folyó műhelymunka irányait, egyes eredményeit. A főhatóságunk által jóváhagyott középtávú kutatási programunk újabb lendületet adott a tudományos tevékenységhez, szélesedtek kapcsolataink a mindennapi gyakorlattal és a kutatást orientáló intézményekkel. Az Embernevelés VI. kötete a középtávú kutatási tervben megfogalmazott feladatok megvalósításának első eredményeit is tükrözik.
Főiskolánk jellegéből szükségképpen következik, hogy a tanulmányok nagyobb hányada a pedagógia, a képzés kérdéseivel foglalkozik. Ez megfelel a felsőoktatás - benne a pedagógusképzés - fejlesztésére irányuló párt- és állami dokumentumok szellemének, annak, hogy az oktatói kar az eddigieknél erőteljesebben járuljon hozzá a pedagógusképzés megújításához, ezen keresztül pedig a közoktatás tartalmi fejlesztéséhez. Vissza

Tartalom

Előszó 3
I. MARXIZMUS-LENINIZMUS, FILOZÓFIA
Pákozdiné dr. Tóth Sarolta: A békemotívum Babits Mihály értékrendszerében 7
Dr. Sey István: A. I. Herzen utópista szocializmusának kérdéséhez,
1830-1840 27
II. A GYŐRI MUNKÁSMOZGALOM TÖRTÉNETÉBŐL
Dr. Gönczöl László: Sportpolitikai küzdelmek Győr városában a népi
demokratikus forradalom első szakaszában (1945-1946 vége) 45
Dr. Molnár Ernő: Lakásviszonyok Győrött a második világháború
idején 55
III. PEDAGÓGIA-PSZICHOLÓGIA
Marton Károly: Néhány családszociológiai tényező vizsgálata kisiskolások körében 83
Fehér Irén: Az úttörők közéleti aktivitásának vizsgálata Győr-Sopron
megyében 95
Nagy Miklós: Gondolatok a zenehallgatóvá nevelésről 121
Adorján Gyuláné: Az 1-2. osztályban folyó dallami improvizációs képességfejlesztés 131
Barabás László: Alkotó embereket nevelni. (Vizuális nevelésünk a
szemléletváltás útján.) 139
Csányi Mária: A fizikai terhelés 6-10 éves korban 147
IV. A TANÍTÓKÉPZÉS GYAKORLATÁBÓL
Gerencsér Éva: A beszédművelés oktatásának mérlege 159
Dr. Lappints Árpád: A tudományos-alkotó képességek fejlesztésének
lehetőségei a főiskolai hallgatók képzésében 171
Simon János: Nyelvi koordináták és az idegen nyelvű szöveg helyes
értelmezése 179
V. HALLGATÓINK TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI DOLGOZATAIBÓL
Czelecz Eszter: Az otthoni tanulás irányításának kérdései 187
Nagy Irén: A 9-10 éves tanulók írásbeli fogalmazásának jellemzői 195-205
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem