1.067.669

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Embernevelés 1947. január

A Magyar Pedagógusok Szabad Szakszervezetének folyóirata - III. évfolyam 1. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
Egyik tanulmányunk írója jó megérzéssel idézte Tessedik Sámuelt. Ez a racionalista lelkész egyike volt a demokrácia tudatos úttörőinek. Felismerte az ember és környezet viszonyát, holott... Tovább

Előszó

Részlet:
Egyik tanulmányunk írója jó megérzéssel idézte Tessedik Sámuelt. Ez a racionalista lelkész egyike volt a demokrácia tudatos úttörőinek. Felismerte az ember és környezet viszonyát, holott a XVIII. században még kevesen látták meg azt a kapcsolatot, mely a természet és dolgozó ember közt fennáll. Tessedik meglátja, hogy az ember annak a földnek teremtménye, melyből kinőtt és hogy a környező föld minőségének felismerése ad lehetőséget a munkára és pedig olyan sajátos munkára, mely a föld természetéhez alkalmazkodik. Ember és környezet kölcsönösen meghatározzák egymást s az ember csak úgy lesz úrrá a természet felett, ha igazán szeretik és igazán megismerik a földet, mely őket táplálja.
És az idők megértették Tessedik igazságát. Már az első világháború után nemcsak Szarvason, Tessedik müködési helyén, hanem az ország más részében is gazdasági iskolákat szerveztek, hogy mint Anteus a földből, a talaj okszerű műveléséből szerezzék vissza azokat a javakat, melyeket a rossz politika és rossz gazdálkodás elvesztett.
Nem véletlen, hogy ma a demokratikus iskolánkívüli intézmények között a paraszti dolgozók iskoláinak problémája is felbukkan és nem véletlen, hogy a tájtanítóképzők kívánsága hangzik fel összebeszélés nélkül is más-más helyen.
Minden embernek és minden földnek megvan a maga egyénisége. Az egyiket éppoly okosan kell felhasználni, mint a másikat. Vissza

Tartalom

MEZŐGAZDASÁGI KULTÚRA
Csiki László: Mezőgazdasági szakoktatásunk újjáépítése
Gábos Dénes: Dolgozók mezőgazdasági iskolája
Varga Ferenc: A parasztnevelés és oktatás időszerű kérdései
ELVI KÉRDÉSEK
Mérei Ferenc: A minőségi elv és az általános iskola
Kovalszky Miklós: Faluvezetők iskolája
Ádám Zsigmond: Magyar Állami Gyermekotthon (Gyermekotthon) Hajdúhadházán
KÜLFÖLDI SZEMLE
Faragó László: Az általános iskolai mozgalom multja Franciaországban
Dobossy László: Az UNESCO pedagógiai kiállítása Párizsban
D. L.: Az új nevelés ligájának kongresszus
EMBERNEVELÉS ÉS POLITIKA
Wittman Tibor: Egy diplomáciai jelentés magyar tanulságai (Davies nagykövet moszkvai beszámolója)
AKIK ELTÁVOZTAK
Gyallay Domokos: Emlékezés egy kiváló magyar nevelőre (Gál Kelemen arcképe)
KÖNYVSZEMLE
Kemény Gábor: Fogarasi Béla: Marxizmus és logika
Baránszky-Jób László: Spranger: A pedagógiai géniusz
Vajda György Mihály: Sőtér István: Játék és valóság
Kiss Pál: Molnár Antal: A zene és az élet
B-ó: Pirchan: Művészek műhelytitkai
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Embernevelés 1947. január Embernevelés 1947. január Embernevelés 1947. január Embernevelés 1947. január Embernevelés 1947. január

A borító foltos, elszíneződött. A kötés javított.

Állapot:
2.400 ,-Ft
12 pont kapható
Kosárba