Én és mi | 11 |
Névjegy | 12 |
Sorjátékok | |
Névkígyó | |
Névtanulás labdával | |
Pókháló névjáték | |
A nevemről | |
Tárgyak, növények, állatok | |
Siluett-interjú | |
Alkossunk csoportokat! | |
A mi osztályunk | 15 |
Emlékek a korábbi iskolaévekről | |
Segít-gátol | |
Osztálymozaik | |
Ilyen tanárt szeretnék - ilyen osztályt szeretnék | |
Osztályönarckép készítése | |
Milyen osztályba szeretnél járni? | |
Beilleszkedés | 19 |
Belépés egy ismeretlen világba | |
Új gyerek az osztályban | |
Kiegészítő olvasmányok | 21 |
Szabályok és normák | 31 |
Mi a szabály? Miért van szükségünk szabályokra? | 32 |
A szabály az szabály | |
A szabályok és mi | |
Szabályok - otthon | |
Alkossunk szabályokat! | 35 |
Saját társasjáték | |
Közös szabályalkotás és szerződéskötés | |
Szabályok különleges helyzetekben | 37 |
Csata előtt | |
A szabályszegés és következményei | 38 |
Te hogyan döntenél? | |
Miként vélekedsz az alábbi magatartásformákról? | |
Ugyanaz a szabályszegés - eltérő következmények | |
Különböző törvények, eltérő kultúrák | 42 |
A Dzsungel törvényei | |
Különböző népek - különböző kultúrák - eltérő szokások | |
Kiegészítő olvasmányok | 44 |
Azonosság - másság | 49 |
Mindenki másképpen egyforma | 50 |
Azonosságok és különbségek | |
Nem vagyunk egyformák | |
Elvegyülni és kiválni | |
Sztereotípiák | 53 |
Mit gondolsz róluk? | |
A sztereotípia mint humorforrás | |
A sztereotípia pozitív szerepe | |
Mesebeli sztereotípiák | |
Mit árulnak el a részletek és mit nem? | |
A kíváncsi nézők és az elefánt | |
Kockázatos általánosítások | |
Hogyan működnek a sztereotípiák? | |
Előítéletek | 58 |
Hogyan működik az előítélet? | |
Különböző előítéletek | |
Diszkrimináció | 60 |
Kiközösítés az osztályban | |
Beilleszkedési nehézségek | |
Sokféleképpen vagyunk emberek | |
Az előítélet közvetlen környezetünkben | |
Kiegészítő olvasmányok | 66 |
Önismeret - társadalomismeret | 71 |
Mit gondolok magamról | 72 |
Amiben jó vagyok | |
Névadójáték | |
Önarckép | |
Egy régi fotó | |
Amit már tudok magamról | |
Mi lennél ha... | |
Dicsekvő mondatok | |
Igen - nem | |
A változó szépségideál | |
Képek - vallomások | |
Megosztani a jót | |
Találd ki, ki vagyok! | |
Ahol jól érzem magam | |
Hol vagyok én? | |
Ki vagyok, milyen vagyok? | |
Milyennek látnak bennünket mások? | 80 |
VIII. Henrik arcképéről | |
Kicsoda valójában Baráth Kati? | |
Milyennek látnak engem a többiek? | |
"Kire ütött ez a gyerek?" | |
Mit tenne? | |
Figyelj az érzéseidre! | 84 |
Mit érzel? | |
Negatív érzéseink | |
Mit éreztél, mit éreznél? | |
Vágyaink, törekvéseink | 86 |
Vágyak és álmok | |
Új életet kezdek... | |
"Légy az, aki vagy!" | |
Kiegészítő olvasmányok | 88 |
Kommunikáció | 95 |
Szavakkal és szavak nélkül | 96 |
Különböző üdvözlések | |
Kézzel, lábbal | |
Beszélő testtartás, beszélő mozdulat | |
Reklám | |
Érzéseink szavakban | |
A hercegúrfi vizsgája | |
Hotelportás | |
Kincsesláda | |
Rögtönzések | |
Te mondod, én rajzolom | |
Szavaink ereje | 102 |
Minek az neked? | |
Olyan jó lenne! | |
Jelentéstani játszadozás | |
A közlések és jelentések kapcsolata | 103 |
Hogyan készítsünk sajtos szendvicset? | |
Egy eset, több történet | |
Én örülök, téged bosszant | |
Ellentmodó üzenetek | |
Meghalljuk-e, amit mások mondanak? | 106 |
Keresd a meghallgatót! | |
Rosszul értelmezett üzenetek | |
Szájról szájra | |
Figyelsz rám? | |
Egypercesek - kétpercesek | |
Ami a szavak mögött van | 111 |
Hátsó gondolatok | |
Kommunikációs szabályok, viselkedési normák | 111 |
Figyelj rám! | |
Kiegészítő olvasmányok | 112 |
Együttműködés - versengés | 119 |
Az együttes élmény öröme | 120 |
Előnyök és hátrányok | |
A három részes krokodil | |
Fantáziaállatok | |
Közös vonások, közös történet | |
Asszociációk | |
Álmok és utak | |
A sikeres együttműködés feltételei | 124 |
Mindenki a maga helyén | |
Helyem az osztályban | |
Egymásra vagyunk utalva | 127 |
Összehangolhatatlan érdekek? | |
Bizalom és szolidaritás | |
Szókockacukor | |
Toronyépítés | |
Jégtáblák | |
Csomók | |
Széttöredezett négyzetek | |
Együttműködés vagy versengés? | 133 |
Együtt vagy egymás ellen? | |
Mire jó a verseny és mire nem? | |
Kiegészítő olvasmányok | 136 |
Konfliktusok | 141 |
Mi a konfliktus? | 143 |
Közmondások, szólások | |
Velem történt | |
Az erőszak | 146 |
Hős vagy áldozat? | |
Tehetünk-e valamit az erőszak ellen? | |
Hogyan kezelhetjük a konfliktusokat? | 149 |
A rózsák őrei | |
Hamupipőke és a nagy bál | |
Konfliktuskezelő stratégiáink | |
Jellegzetes problémák, konfliktusok | 152 |
Egyedül az osztályban | |
Konfliktus a tanárral | |
Szülő-gyerek konfliktusok, avagy a lemez két oldala | |
Mi közünk van mások konfliktusaihoz? | 156 |
Segélykérő levelek | |
Kiegészítő olvasmányok | 158 |