kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Szókratész Külgazdasági Akadémia |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 288 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | 963-7163-82-4 |
Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával. |
A kézikönyv szerzői | 11 |
Előszó | 13 |
Bevezetés | 15 |
Poór József - Karoliny Mártonné - Halmos Csaba: Az emberi erőforrás menedzsment a közszolgálatban | 17 |
Az emberi erőforrás menedzsment általános jellemzői | 18 |
Az emberi erőforrások és a szervezeti teljesítmény | 19 |
Az emberi erőforrás menedzsment fogalma és funkciói | 20 |
Az emberi erőforrás menedzsment céljai | 21 |
Az emberi erőforrás menedzsment befolyásoló tényezői, modelljei | 22 |
Ki menedzseli az emberi erőforrásokat? | 26 |
A közszolgálat EEM-jét befolyásoló tényezők | 28 |
A személyzet, az emberi erőforrások kitüntetett szerepe a közszférában | 28 |
A tradicionális közszféra szervezeteinek sajátosságai és EEM modelljei | 29 |
A közszolgálati jogviszony szereplői és a törvényi szabályozás | 30 |
A közszféra modernizációja | 32 |
A modernizáció kényszerei | 32 |
Megoldások, útkeresések, források | 33 |
A modernizáció és az EEM | 34 |
Összefoglalás | 35 |
Karoliny Mártonné: Emberi erőforrás terv és stratégia a közszolgálatban | 37 |
EE stratégia - EE tervezés | 38 |
A tervezés fogalma, a tervrendszer elemei | 38 |
Az EE stratégia helye a stratégiai döntéshozatal hierarchiájában | 39 |
Az emberi erőforrás tervezés folyamata | 41 |
Elemzés és célkitűzés | 41 |
Akciótervezés | 42 |
Az EEM értékelése, auditálása | 43 |
Az értékelés típusai | 43 |
Az értékelés módszerei | 45 |
A létszámterv helye a szervezeti és az emberi erőforrás tervrendszerben | 46 |
A létszámterv-készítés szisztematikus folyamata | 47 |
A létszámigény (kereslet) előrejelzése | 48 |
A létszámigény-meghatározás technikái | 49 |
A munkaerő-kínálat előrejelzése | 53 |
Akciótervek az eltérések megszüntetésére | 57 |
A tradícionális létszámtervezéstől az EE tervezésig vezető út | 58 |
Összefoglalás | 60 |
Lévai Zoltán - Nemeskéri Gyula - Poór József: Munkakörelemzés - kompetenciaelemzés - Munkakörtervezés | 61 |
Munkakörelemzés | 62 |
Funkció- és feladatelemzés | 62 |
Munkakörelemzés fogalma és szerepe | 62 |
Munkakörelemzés módszerei | 63 |
Az elemzési tényezők meghatározása | 65 |
Munkaköri leírás | 69 |
Munkakör-elemzés a közszférában | 71 |
Kompetenciaelemzés | 73 |
A Kompetencia fogalma és elemei | 73 |
Kompetencia menedzsment | 74 |
A munkaköri követelmények meghatározása | 76 |
Alapelvek | 76 |
A munkaköri követelmények meghatározásának lépései | 77 |
Munkakör-tervezés | 80 |
Munkaidő rendszerek | 82 |
Összefoglalás | 83 |
Karoliny Mártonné - Benedek András: Személyzetbiztosítás a közszolgálatban | 85 |
Az erőforrás-biztosítás stratégiai kérdéskörei, választási lehetőségei | 86 |
Az erőforrás-biztosítás módja | 86 |
A saját erőforrások biztosításának stratégiai választásai | 88 |
A toborzás | 90 |
A toborzás forrásai és módszerei | 90 |
A kiválasztás | 96 |
Kiválasztási eszközök, módszerek | 96 |
A leépítés | 100 |
A személyzetbiztosítás közszférabeli sajátosságai | 103 |
A közszféra személyzetbiztosítási elveinek, módszereinek történelmi gyökerei | 103 |
A toborzás közszférabeli sajátosságai | 105 |
A kiválasztás közszférabeli sajátosságai | 105 |
Összefoglalás | 107 |
Karoliny Mártonné - Lévai Zoltán: Teljesítményértékelés a közszolgálatban | 109 |
Értékelés a mindennapi életben és a szervezetekben | 110 |
A teljesítményértékelés célja, avagy: Miért értékeljünk? Ki, mit vár(hat) az értékeléstől? | 112 |
Jutalmazási célok | 113 |
Fejlesztési célok | 114 |
Az alapdilemma: Mit értékeljünk? avagy: Mi is a teljesítmény? | 115 |
A teljesítményértékelés módszerei, technikái, avagy: Hogyan értékeljünk? | 116 |
Osztályozó, rangsoroló skálák | 117 |
Kötetlen formájú jelentés (esszé), szöveges értékelés | 119 |
Kritikus esetek módszere | 119 |
Magatartásformákkal jellemzett osztályozó skála | 119 |
Magatartás-megfigyelő skála | 120 |
MbO (Management by Objectives) Célközpontos vezetés | 121 |
Munkatervkészítés és -felülvizsgálat | 122 |
A technikák kiválasztási szempontjai, gyakorlati megoldásai | 123 |
Az értékelés résztvevői, avagy: kiket értékeljünk? Kik legyenek az értékelők? | 124 |
Kiket értékeljünk? | 124 |
Kik legyenek az értékelők? | 125 |
Az értékelés kommunikálása, avagy: Mikor? Milyen gyakran és hogyan tartsuk az értékelési megbeszélést? | 126 |
A közigazgatásbeli TÉR nemzetközi tapasztalatain nyugvó továbbfejlesztési javaslatok | 128 |
A teljesítményértékelés és az intézményi kultúra | 128 |
A teljesítményhez kötött díjazás | 128 |
Összefoglalás | 129 |
László Gyula - Lévai Zoltán - Poór József: Ösztönzésmenedzselés a közszolgálatban | 131 |
Az ösztönzés alapelvei | 132 |
Az ösztönzés célja | 133 |
Elvárások az ösztönzéssel szemben | 133 |
Az ösztönzésmenedzsment rendszere | 134 |
Az ösztönzés módszerei, elemei | 136 |
Az időalapú rendszerek | 136 |
Kompetencia-alapú rendszerek | 137 |
Teljesítmény-bér | 138 |
Az időbér teljesítmény-alapú kiegészítése | 139 |
Juttatások | 140 |
Nem materiális ösztönzők | 142 |
Az ösztönzés megalapozó-kiegészítő rendszerei | 143 |
Besorolási- és tarifarendszerek | 143 |
A munkakör-értékelés szerepe a javadalmazásban | 144 |
A közszféra ösztönzési rendszerei | 145 |
A köztisztviselők ösztönzése | 146 |
A közalkalmazottak ösztönzése | 151 |
Összefoglalás | 155 |
Farkas Ferenc - Benedek András: Képzés és személyzetfejlesztés a közszolgálatban | 157 |
A képzési igények elemzése | 158 |
Az egyéni és a szervezeti tudás fejlesztése | 162 |
Tudásmunkások vezetése | 162 |
A teljesítménynövelő tréning (a coaching) | 164 |
A mentori rendszer működtetése | 165 |
További, nem képzés jellegű fejlesztési módszerek | 166 |
A teljesítményproblémák kezelése | 166 |
Napjaink tendenciái a közszolgálati dolgozók képzésében és továbbképzésében | 167 |
Általános tendenciák | 167 |
Képzési program egy közszolgálati szervezet számára | 170 |
A felnőttképzés jogszabályi keretei | 172 |
Összefoglalás | 174 |
László Gyula: Érdekegyeztetés a közszolgálatban | 175 |
A munkaügyi kapcsolatok alapjai | 176 |
Érdekütköztetés, érdekegyeztetés | 176 |
Az érdekegyeztetés szintjei és típusai | 177 |
Az érdekegyeztetés makro szintje | 178 |
Európai modellek | 178 |
Európai érdekegyeztetés a közszolgálatban | 181 |
A hazai makro-szintű közszolgálati érdekegyeztetés | 183 |
Az érdekegyeztetés szervezeti szintje | 186 |
A kapcsolatrendszer alaptípusai | 186 |
Érdekegyeztetés a közszolgálat szervezeti szintjein | 191 |
Összefoglalás | 195 |
Farkas Ferenc: Változásmenedzselés - szervezetfejlesztés a közszférában | 197 |
A változásmenedzsment fejlődése | 198 |
Best practice ("legjobb gyakorlat") a változásmenedzsment területén | 200 |
A változásmenedzsment legfontosabb tényezői a gyakorlatban | 201 |
Az E-elmélet versus O-elmélet változásmenedzselési alkalmazása a közszolgálati szervezeteknél | 203 |
A változásokkal szembeni ellenállás természete, okai és kezelése | 206 |
Egy példa az ellenállás okaira | 206 |
A változásokkal szembeni ellenállás kezelése | 208 |
Stratégiák és taktikák az ellenállás leküzdésére | 210 |
Szervezetfejlesztés a közszolgálatban | 212 |
Szervezetfejlesztés - szervezeti kultúra | 212 |
Szervezetfejlesztés és az egyén | 214 |
Szervezetfejlesztés - létszámleépítés? | 214 |
Összefoglalás | 216 |
Borgulya Istvánné: A szervezeten belüli kommunikáció a közszolgálatban | 217 |
A kommunikáció és az emberi erőforrás menedzsment | 218 |
A kommunikációs csatornák működése az EEM-ben | 219 |
A kommunikáció formái és eszközei | 222 |
A kommunikáció funkciói az EEM-ben | 223 |
A közszolgálati szervezetek kommunikációja | 225 |
A kommunikációt befolyásoló szervezeten kívüli tényezők | 226 |
A kommunikációt befolyásoló személyiség-tényezők | 228 |
A kommunikáció hatékonyságának növelése | 229 |
Integrált kommunikáció | 230 |
A korszerű információ technológiai eszközök terjedése a közszolgálati szférában | 230 |
Minőségirányítás | 231 |
Összefoglalás | 232 |
Esetleírások a közszolgálat különböző területéről | 233 |
Barta Zsuzsanna: Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat (ÁFSZ) modenrizációja és az emberi erőforrás menedzselés | 234 |
Bevezető | 234 |
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat bemutatása | 234 |
A közelmúlt: a Phare Program jelentősége | 235 |
A munkaügyi szervezet jelene: a HEFOP 1.2 intézkedés | 237 |
A továbblépés lehetőségei | 241 |
Szűcs Istvánné: Emberi erőforrás menedzselési megoldások az önkormányzatoknál | 242 |
Bevezető | 242 |
Az önkormányzat emberi erőforrás menedzselését meghatározó szempontok | 243 |
A polgármesteri hivatal szervezeti felépítése, és feladatai | 243 |
A polgármesteri hivatal irányítása | 244 |
Emberi erőforrás menedzselés (EEM) a polgármesteri hivatalokban | 245 |
A munkaköri leírások | 248 |
Teljesítményértékelés-személyzetfejlesztés a polgármesteri hivatalban | 251 |
Emberbarát ügyfélszolgálat - Ügyfélszolgálati Charta | 253 |
Molnár Mónika: EEM aspektusok a közszolgálat szervezetei elszámoltathatóságának érvényesítésében | 256 |
Bevezetés | 256 |
Elszámoltathatóság a közszférában | 257 |
Szabványosítás - Etika a közszférában | 258 |
Integrált Munkaerő Menedzsment Modell - A közszolgáltatási intézmények EE szakemberei számára | 263 |
Összefoglalás | 266 |
Dudás Ferenc: A teljesítményorientáció helye és szerepe a közszolgálati rendszer megújításában | |
Kitekintés, tapasztalatok, távlatok | 268 |
A hazai teljesítményértékelése rendszer továbbfejlesztésének főbb irányai | 274 |
Összefoglalás | 276 |
Irodalomjegyzék | 277 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.