Előszó | 5 |
Bevezetés | 9 |
A kutatás célja és módszere | 9 |
A tudományos-technikai forradalom fogalma és lényege | 23 |
A tudományos-technikai forradalom fogalma | 23 |
A tudományos-technikai forradalom, a termelés és a társadalom | 23 |
Különböző tendenciák a tudományos-technikai forradalom értékelésben | 40 |
A tudományos-technikai forradalom fő irányai | 47 |
A modern természettudomány fejlődésének sajátosságai | 47 |
Az automatizálás és a kibernetizálás | 57 |
A jelenkori tudományos-technikai haladás komplex jellege | 61 |
Tudomány-technika-termelés | 88 |
A tudomány mint közvetlen termelőerő | 88 |
A tudomány közvetlen termelőerővé válása mint történelmi folyamat | 99 |
A tudomány-technika-termelés rendszer | 105 |
Áttérés a termelés extenzív fejlesztéséről az intenzív fejlesztésre | 112 |
A tudományos-technikai forradalom és a társadalmi rendszerek | 121 |
A tudományos-technikai forradalom fejlődésének dialektikája a mai világban | 122 |
A tudományos-technikai haladás paradoxonjai és zsákutcái a kapitalizmusban | 134 |
A tudományos-technikai forradalom fejlődésének útjai a szocializmusban | 142 |
A tudományos-technikai forradalom és a "harmadik világ" | 152 |
A tudományos-technikai forradalom s a háború és a béke kérdései | 162 |
Az "ipari" és a "posztindusztrális" társadalom elméleteinek bírálatához | 169 |
A tudományos-technikai forradalom és a társadalom szociális struktúrájának változásai | 182 |
A munka tartalmának változása a kapitalizmusban és a szocializmusban | 182 |
Oktatás, szakképzés, szakosodás | 190 |
A szociális struktúra változásai a különböző társadalmi rendszerekben | 197 |
A tudományos-műszaki értelmiség a jelenlegi körülmények között | 1204 |
A tudományos-technikai forradalom és a munkásosztály | 213 |
Szervezés és irányítás | 222 |
A szervezés és irányítás eszközeinek forradalma és az információ szerepe | 222 |
Az irányítás demokratikus alapjai a szocialista rendszerben és a manipuláció burzsoá rendszere | 230 |
Az integráció folyamata a két világrendszerben | 236 |
Prognosztizálás és tervezés a tudományos-technikai forradalom idején | 240 |
Az életmód alakításának útjai | 245 |
Az ember és környezete | 245 |
Két világrendszer - az életmód kérdéseinek kétféle megközelítése a tudományos-technikai forradalom időszakában | 257 |
A valóság átalakítása és az ember fejlődése | 275 |
Az ember problémája és a szellemi értékek | 279 |
A személyiség a két világrendszerben | 280 |
Az ember problémája a mai filozófiában | 288 |
Az ember erkölcsi fejlődésének problémái és a tudós morális felelőssége | 298 |
Művészet, tudomány, technika | 309 |
A vallás sorsa | 317 |
A tudományos-technikai forradalom és a humanizmus problémái | 327 |
A tudományos-technikai forradalom hatása a tudományos gondolkodás rendszerére | 336 |
Változások a modern tudomány logikai-ismeretelméleti alapjaiban | 338 |
Filozófia és tudomány a tudományos-technikai forradalom fényében | 345 |
A szcientizmus és az antiszcientizmus mint világnézeti orientáció-típusok a mai tőkés társadalomban | 361 |
Az egzisztencializmus és a tudományos-technikai gondolkodás | 370 |
A tudományos-technikai forradalom és az emberiség jövője | 379 |
A társadalmi fejlődés törvényszerűségei, a cél és az eszközök viszonya | 380 |
Polgári jövő-koncepciók | 389 |
A tudományos-technikai forradalom és a szocializmus távlatai | 404 |
Befejezés. A "tudományos-technikai forradalom" fogalmának elemzése | 421 |
Jegyzetek | 437 |