| Előszó | 8 |
| Kormányzati politika | |
| A "kegyelmi időszak" vége | 11 |
| Koalíciós törésvonalak - bizalmi válság | 13 |
| A politikai erőtér átalakulása, a társadalmi klíma változása | 16 |
| Jóléti fordulat - forrás hiányában elmarad | 20 |
| Megszorítások fogságában - elzálogosított jövő | 23 |
| Súlypontáthelyezés: a Pénzügyminisztérium a kormányzati politika centrumában | 26 |
| Kormány a népszerűségi lejtőn -az ellenzék megerősödése | 29 |
| "Medgyessy Párt"? - A köztársasági elnöki poszt vonzásában | 30 |
| Összegzés: versenyátrányban az Európai Unióban | 35 |
| Gazdaság és politika | |
| Makrogazdaság | 37 |
| Érezhető, bár felemás javulás | 37 |
| László Csaba tündöklése és bukása | 40 |
| Draskovics, a mágus | 46 |
| Mezőgazdaság | 56 |
| Reálfolyamatok a mezőgazdaságban | 56 |
| A kormány agrárpolitikája | 68 |
| Tények és értékelés | 79 |
| Foglalkoztatáspolitika | 81 |
| A Medgyessy-kormány foglalkoztatáspolitikai célkitűzései | 81 |
| A foglalkoztatáspolitikai tárca szakpolitikai teljesítményének értékelése | 97 |
| Az alkalmazott politikák hatékonysága | 102 |
| A legkiszolgáltatottabb munkavállalói rétegek helyzete 2003-ban | 114 |
| Önkormányzati politika | 118 |
| Uniós elvárások és feladatok | 120 |
| Az önkormányzatok válsága | 122 |
| Az önkormányzati finanszírozás problémái | 123 |
| Az önkrományzati rendszer feladatainak és hatásköreinek ellentmondásai | 128 |
| Területfejlesztés | 131 |
| Közvetlen támogatási eszközök és kormányzati szabályozás | 131 |
| A kormányzat finanszírozási elképzelései | 132 |
| Elmaradt döntések és kezeletlen problémák | 133 |
| Az uniós csatlakozás kérdésköre | 137 |
| Magyar Fejlesztési Bank | 142 |
| Az átváltozások kora | 142 |
| A magyar közélet új fejezete - közpénzügyek | 148 |
| Egy törvényügylet anatómiája, avagy egy hazai siker átváltoztatásának kísérlete bűnüggyé | 152 |
| Közlekedés | 159 |
| Közutak, autópályák, közúti intézményrendszer | 159 |
| Vasút - MÁV Rt. | 168 |
| Autóbuszközlekedés - Volán-társaságok | 172 |
| Vízi utak - Mahart | 177 |
| Légi közlekedés - Malév Rt., Budapest Airport Rt. | 180 |
| Társadalom-jog-politika | |
| Egészségpolitika | 186 |
| A választási programoktól a kormányprogramig | 188 |
| Az első lépések kormányon | 202 |
| Oktatás | 232 |
| Politikai környezet, erőviszonyok alakulása, meghatározó személyek mozgása, kormányzati együttműködés | 232 |
| A közigazgatási és háttérintézmény-rendszer állapota és alakulása | 236 |
| A miniszter kiemelt témáinak elemzése | 245 |
| Fő ágazati folyamatok és események | 251 |
| Igazságszolgáltatás és jogállamiság | 264 |
| Igazságszolgáltatás | 264 |
| Jogállamiság | 270 |
| Információs társadalom | 278 |
| Globális trendek: megvalósuló utópiák | 281 |
| Európai Unió: harcban a versenyképességért | 283 |
| MITS: stratégiának látszó tárgy | 292 |
| Potemkin-falu a Dob utcában | 294 |
| Média | 305 |
| Viszony a "befogadó" európai uniós környezethez | 305 |
| Kibővített kommunikációs network | 306 |
| Az ORTT sóhivatali szerepkörben | 308 |
| Új médiatörvény-koncepció mint legitimációs kísérlet | 312 |
| A közszolgálatiság felszámolása | 314 |
| A Magyar Televízió | 315 |
| A Magyar Távirati Iroda | 326 |
| Összefoglaló | 328 |
| Külpolitika és védelempolitika | |
| Külpolitika | 330 |
| EU-értékelés - 2004 | 335 |
| Kisebbség- és szomszédságpolitika | 365 |
| Konklúzió | 389 |
| Védelempolitika és haderőreform | 391 |
| Hazánk biztonsági környezete | 391 |
| A kormányporgram honvédelmi része | 393 |
| A védelmi felülvizsgálat | 394 |
| Professzionalizálás - az önkéntes, hivatásos haderőre történő áttérés | 398 |
| Szervezeti átalakítás | 400 |
| Finanszírozási háttér | 401 |
| Állományi háttér | 403 |
| Összegzés | 405 |
| A Medgyessy-kormány második évének fontosabb kormányzati hírei | |
| 2003. június | 406 |
| 2003. július | 413 |
| 2003. augusztus | 421 |
| 2003. szeptember | 431 |
| 2003. október | 442 |
| 2003. november | 451 |
| 2003. december | 458 |
| 2004. január | 467 |
| 2004. február | 476 |
| 2004. március | 487 |
| 2004. április | 500 |
| 2004. május | 508 |
| Rövidítések | 515 |