A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Aszinkron vontatómotoros villamosmozdonyok

Aszinkron motoros villamosmozdonyok

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest-Sopron
Kiadó: Magyar Államvasutak Rt.-Győr Sopron Ebenfurti Vasút Rt.
Kiadás helye: Budapest-Sopron
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 316 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Színes fotókkal, fekete-fehér ábrákkal illusztrált. A borító elején Kamán Zsolt rajza, a hátlapon a MÁV Rt. 1047 sorozatú mozdonya és annak előfutárai láthatók.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Közép-Európában, így hazánkban is a vasút másfél évszázada meghatározó tényezője a társadalmi, műszaki fejlődésnek. A magyar vasút és háttéripar a II. világháborúig világszínvonalon teljesített,... Tovább

Előszó

Közép-Európában, így hazánkban is a vasút másfél évszázada meghatározó tényezője a társadalmi, műszaki fejlődésnek. A magyar vasút és háttéripar a II. világháborúig világszínvonalon teljesített, később is megfelelt ugyan az adott kor elvárásainak, de a motorizáció robbanásszerű fejlődésével pozíciói jelentősen gyengültek; a vasútfejlesztési források egyre jobban elmaradtak a műszaki, technológiai igényektől a vasút egyre nehezebb helyzetbe került. Ugyanez a folyamat zajlott le a legfejlettebb európai országokban is, de a kormányok hathatós beavatkozása nyomán ott ismét reneszánszát éli a vasút. A követendő minta adott, létérdekünk a fejlesztés, hiszen Magyarország földrajzi elhelyezkedése szükségessé teszi, hogy a magyar vasút ismét a kontinens hálózatának meghatározó része legyen. Országunk földrajzi, geopolitikai helyzete igen kedvező abból a szempontból, hogy több páneurópai közlekedési folyosó találkozási pontja hazánk területére esik.
A vasutak műszaki fejlesztésének egyik fontos területe a biztonságos, gazdaságos és környezetbarát vonattovábbítási mód, a villamos vontatás megteremtése. A magyar vasút világviszonylatban is az elsők között ismerte fel ennek előnyeit. Szakmai körökön kívül is ismert Kandó Kálmán munkássága, aki kidolgozta az ipari frekvenciájú (50 Hz-es) nagyvasúti villamos vontatás technológiáját, amit 1932 és 1934 között a világon is elsőként a Budapest-Hegyeshalom vasútvonalon megvalósítottunk. Vissza

Tartalom

Előszó5
Bevezetés6
Az aszinkron hajtásrendszer9
A hajtásegység működése21
Hajtás kialakítások49
Főáramköri kialakítások70
Irányítástechnika91
Segédüzemi berendezések120
Konvencionális vezérlés141
Levegős berendezések149
Fékrendszerek157
Csúszás/perdülés védelem186
Vonatbefolyásolás207
Egyéb berendezések231
Mechanikai felépítés241
Moduláris építési elv260
Javítás, karbantartás265
Rövid áttekintő történet282
Függelék:300
Digitális elektronika
Irodalomjegyzék

Előhegyi István

Előhegyi István műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Előhegyi István könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem