Fülszöveg
A mai történelemtanítás célja, hogy a tanulónak legyen elképzelése arról, mi jellemez egy-egy történelmi korszakot vagy folyamatot, hogy képes legyen történelmi forrásokat olvasni és értelmezni. Az igazi kihívást az elvek'átváltása jelenti a mindennapi tanítási gyakorlatra.
A Műszaki Kiadó új, középiskoláknak szánt tankönyvsorozatában a szerzők némileg újszerű metodológiával, kétféle logika felől közelítve próbálják megvalósítani a fenti célt. Kronologikus (pl.: Róma felemelkedése) és tematikus (pl.: Az antikvitás vallásai) leckék váltakoznak a könyvben, megtartva ezzel a történelmi korok linearitását, és egyben hangsúlyt helyezve a népek, kultúrák és birodalmak kölcsönhatásaira. E két szemlélet együttes alkalmazása és gondosan megtervezett egyensúlya által válik az ókori kelet, az antikvitás, a kora középkor, illetve hazánk korai története élő történelemmé.
DUPCSIK CSABA • REPÁRSZKY ILDIKÓ
ÉLŐ TÖRTÉNELEM I.
A mai történelemtanítás célja, hogy a tanulónak legyen elképzelése...
Tovább
Fülszöveg
A mai történelemtanítás célja, hogy a tanulónak legyen elképzelése arról, mi jellemez egy-egy történelmi korszakot vagy folyamatot, hogy képes legyen történelmi forrásokat olvasni és értelmezni. Az igazi kihívást az elvek'átváltása jelenti a mindennapi tanítási gyakorlatra.
A Műszaki Kiadó új, középiskoláknak szánt tankönyvsorozatában a szerzők némileg újszerű metodológiával, kétféle logika felől közelítve próbálják megvalósítani a fenti célt. Kronologikus (pl.: Róma felemelkedése) és tematikus (pl.: Az antikvitás vallásai) leckék váltakoznak a könyvben, megtartva ezzel a történelmi korok linearitását, és egyben hangsúlyt helyezve a népek, kultúrák és birodalmak kölcsönhatásaira. E két szemlélet együttes alkalmazása és gondosan megtervezett egyensúlya által válik az ókori kelet, az antikvitás, a kora középkor, illetve hazánk korai története élő történelemmé.
DUPCSIK CSABA • REPÁRSZKY ILDIKÓ
ÉLŐ TÖRTÉNELEM I.
A mai történelemtanítás célja, hogy a tanulónak legyen elképzelése arról, mi jellemez egy-egy történelmi korszakot vagy folyamatot, hogy képes legyen történelmi forrásokat olvasni és értelmezni. Az igazi kihívást az elvek átváltása jelenti a mindennapi tanítási gyakorlatra.
A Műszaki Kiadó új, középiskoláknak szánt tankönyvsorozatában a szerzők némileg újszerű metodológiával, kétféle logika felől közelítve próbálják megvalósítani a fenti célt. Kronologikus (pl.: Róma felemelkedése) és tematikus (pl.: Az antikvitás vallásai) leckék váltakoznak a könyvben, megtartva ezzel a történelmi korok linearitását, és egyben hangsúlyt helyezve a népek, kultúrák és birodalmak kölcsönhatásaira. E két szemlélet együttes alkalmazása és gondosan megtervezett egyensúlya által válik az ókori kelet, az antikvitás, a kora középkor, illetve hazánk korai története élő történelemmé.
Vissza