1.055.325

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Életstílus-elemzés

Szöveggyűjtemény

Szerző
Lektor

Kiadó: Kossuth Egyetemi Kiadó
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 83 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Mindenki, aki mások viselkedésének, magatartásának megértésén és/vagy megváltoztatásán fáradozik, előbb-utóbb felteszi a kérdést: van-e szabályosság, következetesség az emberek, a gyerekek... Tovább

Előszó

Mindenki, aki mások viselkedésének, magatartásának megértésén és/vagy megváltoztatásán fáradozik, előbb-utóbb felteszi a kérdést: van-e szabályosság, következetesség az emberek, a gyerekek viselkedésében? Mi irányítja, rendezi a tetteiket önmaguk és mások számára is összefüggő, többé-kevésbé egységes egésszé, az illetőre jellemző sajátos rendszerré? Az emberi magatartást tanulmányozó szakemberek válasza természetesen sokféle lehet. Vannak, akik magát a következetességet, az egyén tetteinek rendszerbe illeszthetőségét is kétségesnek találják. A hétköznapi, tapasztalati emberismerettel rendelkezők közül is sokan úgy vélik, hogy a tetteinket mindig a pillanatnyi helyzet, az adott szituáció befolyásolja döntően. E szerint a meggyőződés szerint pl. a szülőknek, nevelőknek, ha gyermekeiket, tanítványaikat irányítani akarják, akkor mindig az adott helyzetet kell megérteniük és uralniuk, hogy a nevelő, oktató szándékuk sikeres legyen, hogy a neveltjeik javára fáradozhassanak. Azoknak a tábora sem kicsi azonban, akik az emberi tettek valamiféle következetessége mellett érvelnek, akik úgy vélik, hogy van "logikája" az életünk során, vagy akár csak rövidebb távon is egymást követő cselekedeteinknek. Hogy ennek mi a magyarázata, mi a biztosítéka, ebben ismét csak sokféle gyakorlati elképzelés és tudományos hipotézis született. Vannak, akik a jellem szilárdságából, mások a világnézet következetességéből, ismét mások a szükségletek vagy az életkörülmények kényszerítő erejéből magyarázzák tetteink követhető "vezérfonalát". Vissza

Tartalom

BEVEZETŐ 3
1 AZ ÉLETSTÍLUS ALFRÉD ADLER ÉS AZ INDIVIDUÁLPSZICHOLÓGIA RENDSZERÉBEN 5
2. AZ INDIVIDUÁLPSZICHOLÓGIA ALAPFOGALMAI 10
3. AZ ÉLETSTÍLUS KELETKEZÉSE, KIALAKULÁSA 16
4. AZ ÉLETSTÍLUS MEGFOGALMAZÁSÁNAK LOGIKAI SZERKEZETE 20
5. AZ ÉLETSTÍLUS FELTÁRÁSÁNAK, VIZSGÁLATÁNAK MÓDSZEREI 28
5.1. Adler által ajánlott vizsgálati séma 29
5.2. Individuálpszichológiai kérdőív 30
5.3. Mosac kérdőív 39
5.4. Korai emlékek 43
5.5. Az álmok értelmezésének szempontjai 44
6. AZ ÉLETSTÍLUS MEGVÁLTOZTATÁSÁNAK ÚTJAI NEVELÉS ÁLTAL, BÁTORÍTÓ NEVELÉS A CSALÁDBAN ÉS AZ ISKOLÁBAN 46
6.1. A gyermek zavaró magatartásának céljai és a viselkedés típusai 46
6.2. A gyermekek nevelésének új alapelvei 51
7. FÜGGELÉK (ESETEK, PÉLDÁK) 57
7.1. Brezsnyánszky László: Individuálpszichológiai esettanulmány 57
7.2. Esetek Dreikurs-Blumenthal (1973): Szülők és gyerekek - barátok vagy ellenségek? c. kötetéből 79
8. FELHASZNÁLT IRODALOM 83
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem