Táplálkozásod és az egészséged | 7 |
A táplálkozás fontossága | 7 |
Bevezetés | 7 |
Útmutató az anyag tanításához | 8 |
Háttérinformáció tanároknak | 9 |
Hogyan dolgozzunk együtt a szülőkkel? | 10 |
Hogyan dolgozzunk együtt a lakóközösséggel? | 11 |
Táplálkozással kapcsolatos betegségek | 15 |
Egészséges étkezési szokások | 17 |
Mit gondolsz? | 19 |
Táplálkozási kérdőív | 23 |
Az elérhető élelmiszerek | 25 |
Miért azt esszük, amit eszünk? | 27 |
Milyen érzéseid vannak az ételekkel kapcsolatban? | 29 |
Szerepjáték | 31 |
Egyél sokféle ételt | 37 |
Ételeim | 41 |
Vigyázz a testsúlyodra | 49 |
Vendégszeretet: mikor szolgáljunk fel ételt a vendégeknek? | 51 |
Zsiradékban, telített zsírsavakban és koleszterinben szegény étrendet válassz! | 55 |
Zsírcsökkentési terv | 59 |
Csökkentsük zsírfogyasztásunkat | 61 |
Teszt a rejtett zsírok kimutatására | 63 |
Olyan étrendet válasszunk, amiben nagyon sok zöldség, gyümölcs és gabonatermék van | 67 |
Információ tanároknak - zöldségek | 71 |
Cukrot csak mértékkel! | 77 |
"Rejtett cukrok" az ételekben | 79 |
Sót és nátriumot csak mértékkel! | 85 |
Az étrended te vagy | 89 |
Írd le napi étrendedet, és értékeld! | 91 |
Hogy elkerüld a túl sok sót, cukrot, zsírt | 91 |
A szexualitásról | |
A szexuális nevelés jelentősége | 1 |
Bevezetés | 1 |
Irányelvek a tanterv bevezetéséhez | 3 |
Együttműködés a szülőkkel | 3 |
Együttmüködés a lakóhellyel | 4 |
Tanári háttér | 5 |
Tények a szexualitásról | 6 |
Döntéshozatal: Szembesülés a dilemmákkal | 13 |
A Történet | 15 |
Még mindig a döntéshozatalról | 17 |
Döntési fa | 19 |
Tények és legendák a szexualitásról | 23 |
Mit tudsz a szexualitásról? | 25 |
Mit tudsz a szexualitásról? - Válaszlap | 27 |
Szexuális anatómia és pubertás | 29 |
Szószedet | 30 |
Szószedet - Munkalap | 33 |
A nők szexuális anatómiája a férfiak szexuális anatómiája | 35 |
Fogamzás és terhesség | 53 |
Fogamzásgátlás és abortusz | 61 |
Nemi úton terjedő betegségek | 65 |
Pillantás a nemi szerepekre | 69 |
A népszerűség egyenlő a sikerességgel? | 71 |
Szexuális visszaélés: szexuális kapcsolat a felek egyetértése nélkül | 73 |
Mit tudsz a szexuális visszaélésekről? | 75 |
Szeretet és szex: van köztük kapcsolat? | 77 |
Mondj igen, mondj nemet | 79 |
AIDS | |
Miért fontos az AIDS elleni felvilágosítás? | 1 |
Bevezetés | 1 |
Útmutatás a tananyaghoz | 3 |
Együttműködés a szülőkkel | 3 |
Együttműködés a lakossággal | 4 |
Háttérinformáció a tanároknak | 4 |
Tények az AIDS-ről | 6 |
AIDS: előzetes teszt | 11 |
Mit tudsz az AIDS-ről? | 13 |
Mit tudsz az AIDS-ről? - Válaszlap | 14 |
Az AIDS és a döntéshozatal | 19 |
Az AIDS-szel kapcsolatos tények bemutatása | 23 |
A szexuális kapcsolat magyarázata | 25 |
Találkozás egy AIDS beteggel | 29 |
Hogyan tanítsunk másokat az AIDS-ről? | 31 |
Hívjuk fel a lakosság figyelmét | 33 |
AIDS: Senkinek sem hibája, mindenki aggodalma | 35 |
AIDS: mit gondolsz? | 37 |
AIDS: Utóteszt | 39 |
Mit tudsz az AIDS-ről? | 41 |
Mit tudsz az AIDS-ről? - Válaszlap | 45 |
Dohányzás | |
Dohányzás: A megelőzés szerepe | 1 |
Bevezetés | 1 |
A tanterv célja | 1 |
Útmutató a tanterv tanításához | 1 |
Háttér tanároknak | 2 |
Együttműködés a szülőkkel | 2 |
Együttműködés a lakóközösséggel | 2 |
Előzetes és utólagos dohányzási teszt | 5 |
Hogyan beszéljünk a tizenévesekkel a dohányzásról. Információ szülőknek | 9 |
A dohányzás anatómiája és élettana | 15 |
A légáramlás útja | 17 |
A dohányzás élettani hatásai | 19 |
A test és a dohány - Tényanyag | 23 |
A dohányzás mellékhatásai | 25 |
A dohányzás rövid és hosszútávú hatásai | 27 |
A dohányzás mellékhatásai | 29 |
"Tüdő-toto" | 31 |
Kérdőív a dohányzásról | 35 |
Kérdőív a dohányzásról - Diák munkalap | 37 |
Dohányozzak vagy ne? | 39 |
Döntéshozatal /A dohányos vagy nemdohányos kérdésében való döntést befolyásoló tényezők | 41 |
Döntéshozatal | 43 |
Jóllét és életforma választások I. rész | 45 |
Diák munkalap - Én | 47 |
Jóllét és életforma választások II. rész | 49 |
A dohányzásról való leszokás technikái | 51 |
Diák munkalap - Fejezd be! | 53 |
"Tiszta levegőt!" | 55 |
Diák munkalap - Tippek a leszokáshoz | 57 |
A dohányzásról való leszokás szervezetre gyakorolt hatásai | 59 |
A társak hatása | 61 |
"Kedves Emese", mit tegyek? | 63 |
Diák munkalap - Én | 65 |
Dohányzásra serkentő körülmények | 67 |
A jólét reklámjai | 69 |
Reklámstratégiák | 70 |
Dohányzásellenes kampány | 71 |
Alkohol és egyéb drogok | |
Az alkohol és más drogok: a megelőzés szerepe | 1 |
Bevezetés | 1 |
Útmutató az anyag tanításához | 3 |
Háttérinformációk tanároknak | 4 |
Együttműködés a szülőkkel | 6 |
Együttműködés a lakóhellyel | 8 |
Az alkohol és a test | 11 |
Az alkohol története | 12 |
Az alkohol testre gyakorolt hatásai | 13 |
Információ tanároknak | 15 |
Vannak az alkohollal kapcsolatban problémáid? | 17 |
Az alkohol és következményei | 19 |
Testrészek, melyekre az alkohol hatást gyakorol | 23 |
Az alkohol és a társadalom | 25 |
Az alkohol negatív hatásai a társadalomra | 27 |
Az alkohol és a család | 29 |
16 nagyon fontos kérdés és válasz az alkoholizmussal és a családdal kapcsolatban | 31 |
Az alkoholfogyasztás fokozatai | 33 |
Az alkoholfogyasztás négy fokozata | 35 |
A belépő drogok | 37 |
A belépő drogok - Információ tanároknak | 40 |
Tények és legendák | 43 |
Az alkohol és drogfogyasztás egészségügyi veszélyei | 47 |
A drogfogyasztás egészségügyi veszélyei - Tényanyag diákoknak | 49 |
Információ tanáronak | 51 |
A droghasználat egészségügyi veszélyei - Igaz vagy hamis | 57 |
Kábítószerekről dióhéjban | 60 |
Információgyűjtés | 61 |
Döntéseim | 63 |
Mintahelyzet-lapok | 65 |
A stressz és a testgyakorlás | 71 |
Információ tanároknak | 72 |
Fizikai tevékenység táblázata | 73 |
Relaxációs technikák | 75 |
A teljesítmény határa | 77 |
Segítsünk másoknak | 79 |
Más emberek segítése - Munkalap | 81 |
A drogok és a törvény | 83 |
Irányelvek a szülőknek: hogyan reagáljunk a tizenévesek alkohol- és drogfogyasztására? | 89 |
Szabad forgalmazású drogok | 91 |
Önálló tevékenység - SZFD (szabad forgalmazású drogok) | 93 |
Önmagunk jobb megértése felé | 95 |
Diákmunkalapok | 101 |
Jövőbeli célok | 115 |
Egy gyerek feljegyzései | 117 |