Előszó
Tisztelt Olvasó!
Ön egy olyan szöveggyűjteményt vesz a kezébe, mely segít eligazodni a különböző életkorok intézményes nevelésének főbb kérdéseiben.
Nem törekedtünk teljességre, azonban...
Tovább
Előszó
Tisztelt Olvasó!
Ön egy olyan szöveggyűjteményt vesz a kezébe, mely segít eligazodni a különböző életkorok intézményes nevelésének főbb kérdéseiben.
Nem törekedtünk teljességre, azonban igyekeztünk a legkorszerűbb szakanyag egy kötetbe való összegyűjtésére. Azon területek, amelyek nem kerültek részletes kifejtésre, más kurzusok szakanyagában megtalálhatók.
Bevezető gondolatnak szánjuk a családi nevelést, a családtagok szerepét a gyermekek nevelésében. Bemutatjuk a bölcsődei nevelés célját, feladatát, a törvényi szabályozást, mely a bölcsődei működés főbb területeit érinti.
Megismertetjük az olvasót a közoktatás rendszerével és fejlesztésének feladataival. Ezen belül foglalkozunk az óvodai nevelés, az iskolai nevelésoktatás és a szakképzés törvényi szabályozásával. Felhasználtuk:
- az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramját,
- az 1993. évi LXXIX. Közoktatási törvényt és módosításait,
- a NAT rendelkezéseit. Kiemelünk néhány, napjainkban is aktuális szakmai kérdést így:
- az óvodai nevelés speciális területének értelmezését, - az iskola jelenlegi és jövőbeni társadalmi szerepét és szerkezeti változásainak alternatíváit,
- hivatkozunk a fogyatékos gyermekek iskolai nevelésének törvényi szabályozására.
A fogyatékos nevelés tényszerű ismertetésétől terjedelmi okok miatt eltekintettünk, azonban egységében önálló feldolgozásra feltétlenül javasoljuk. Szöveggyűjteményünk befejező részében a felnőttoktatás területeivel, dilemmáival, jövőbeni szerepével foglalkozunk erősítve a permanens tanulás szerepét az egyén fejlődésében. Ajánlatunk elsősorban a szociálpedagógus képzésben résztvevő hallgatóknak készült, de fejezetei a szociális szakma egyéb területén, továbbá a nevelés-oktatás bonyolult kérdéseivel foglalkozó szakemberek számára is hasznosak lehetnek.
A szerkesztők
Vissza