A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Életesemények a fejlődéslélektan tükrében

Szerző
Budapest
Kiadó: Párbeszéd (Dialógus) Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 159 oldal
Sorozatcím: Mentálhigiénés kultúra
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 963-9129-30-5
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet
A most induló Mentálhigiénés Kultúra című sorozatot olyan kötetek fogják alkotni, amelyek az egyén és a társadalom életeseményeinek jobb megértését szolgálják. A szakanyagot írói azt... Tovább

Előszó

Részlet
A most induló Mentálhigiénés Kultúra című sorozatot olyan kötetek fogják alkotni, amelyek az egyén és a társadalom életeseményeinek jobb megértését szolgálják. A szakanyagot írói azt tartják szem előtt, hogy a segítő foglalkozású olvasó korszerű, tudományos, érthető és a gyakorlatban is jól használható szakanyagot kapjon a kezébe. Mivel a mentálhigiénés szakemberek különböző hivatásokban tevékenykednek, a tanulmányírók közt lennie kell e szemléletben dolgozó tanárok, orvosnak, lelkésznek, filozófusnak, jogásznak, akik, más-más tartalommal gazdagítják a lelki egészség fogalmát. Ám igyekezetük csak akkor lesz eredményes, ha ezt személyre szólóan teszik, és tekintetbe veszik, hogy egymástól különbözünk. Ez a különbség (melyet mostanában a másság divatossá vált kifejezéssel jelölünk) nehézségeket is okozhat. Helyes kezelésük révén azonban erőforrássá, korunk társadalmának új hajtóerejévé válhat, ha felismerjük jelentőségét, és megszelídítve személyiségünk és a társadalom szolgálatába állítjuk. Vissza

Tartalom

Rendhagyó előszó a sorozat ars poeticájaként5
Beköszöntő16
Az élet kezdetén18
Az én fejlődése az élet első három évében22
A leválási és individuációs folyamat előfutárai24
A normál autisztikus fázis24
A szimbiotikus fázis27
A leválási és individuációs folyamatok30
Első alszakasz: a differenciáció30
Második alszakasz: a gyakorlás34
Harmadik alszakasz: az újraközeledés36
Negyedik alszakasz: az egyéniség konszolidációja és az érzelmi tárgyállandóság kialakulása40
A modern csecsemőkutatás kísérleti eredményei44
Az óvodáskorú gyermek51
Az óvódáskorú gyermek képe a környező világról51
Az ödipális konfliktus és a felettes-én kialakulása55
Elhárító mechanizmusok62
Elfojtás64
Azonosítás - identifikáció64
Azonosítás a támadóval (az agresszorral)65
Izoláció65
Regresszió66
Projekció (kivetítés)67
Projektív identifikáció68
Meg nem történtté tétel (anulláció)69
Reakcióképződés69
Kompenzáció69
Elaboráció70
Szublimáció71
Az elaboráció formái - a mese, a játék és a rajz - az óvodáskorú gyermek életében72
Az iskoláskorba lépő gyermek - a latencia75
A latenciaperiódus fogalma75
A társaskapcsolatok alakulása a latenciában77
A kisiskolás gondolkodásának sajátosságai79
A kisiskolás gyermek játéka83
Serdülőkor87
A pubertás fogalma87
A serdülőkor szakaszai és jellemzőik90
Az énvédelem formái a serdülőkorban98
Védekezés az ösztönkésztetések ellen - az elhárítás jellegzetes formái a serdülőkorban94
Az identifikáció és az identitás a serdülőkorban98
Normatív válság vagy pubertáskrízis?109
Az ifjúkor114
A felnőttkor118
Az időskor125
A gyermeki gyász131
A segítők feladatai a gyászmunkában134
A legfontosabb szakkifejezések136
Felhasznált irodalom152
Német nyelvű összefoglaló157
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem