kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Madách Színház-Új Színház Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 234 oldal |
Sorozatcím: | Madách-könyvtár |
Kötetszám: | 2 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 18 cm x 13 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | A címlap előtt a szerző arcképével, a könyvben néhány egész oldalas fekete-fehér képpel illusztrálva. Kalász Könyvkiadó Rt. könyvnyomdája nyomatta, Budapesten. |
Staud Géza: Sztaniszlavszki | 5 |
A szerző előszava | 13 |
Gyermekkor: | |
Önfejűség | 15 |
A cirkusz | 18 |
A bábszínház | 22 |
Az olasz opera | 24 |
Játékok, szórakozások, bohózatok | 26 |
A Kis Színház | 28 |
Első fellépés | 33 |
A színház az életben | 37 |
A színésziskola | 40 |
Serdülőkor: | |
Alexejev köre. Az operett | 50 |
A versenytárs | 56 |
Ifjúság: | |
A Moszkvai Irodalmi és Művészeti Társaság | 62 |
Szerencsés véletlen. »Dandin György« | 66 |
Az önuralom | 70 |
A meiningeniek | 74 |
Első rendezői munkám: »A nevelés gyümölcsei« | 78 |
Találkozásaim Tolsztój Leóval | 82 |
Othello | 87 |
Emlékezetes találkozás | 94 |
A Moszkvai Művész-Színház megnyitása előtt | 104 |
Az első színházi év kezdete | 121 |
A történeti realizmus | 125 |
A fantasztikus irány, a szimbolizmus és impresszionizmus | 129 |
Intuíció és érzelem. Csehov | 131 |
Szava Morozov és a színház építése | 146 |
Szociális és politikai irány. Ibsen és Gorkij | 150 |
A realizmus tetején. »A sötétség hatalma« és »Julius Caesar« | 160 |
Meyerhold stúdiója | 164 |
Az érettség kora: | |
Ismert igazságok felfedezése | 173 |
Kutatások és kísérletek | 182 |
Maeterlincknél | 189 |
Turgenyev | 191 |
Isadora Duncan és Gordon Craig | 195 |
A »rendszer« alkalmazása és a stúdió | 202 |
A forradalom | 203 |
»Kain« | 209 |
Elutazás és visszatérés | 211 |
Mérleg és jövő | 219 |
Jegyzetek | 229 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.