Fülszöveg
Legújabb és feltehetőleg utolsó verseskötetem egy
66 évi szerelemnek és csaknem ugyanolyan idő-
tartamú házas együttélésnek állít lírai és epikai
elemekből fájdalmasan egyénivé örvöződött emléket.
Közismert tény, hogy mind a külföldi, mind a hazai
irodalom nagyjai általában ellentmondásos, tragikus,
sok esetben botrányos szerelmek történetét örökítették
meg. Ez a kötet tudatosan vállalja a remekművek töm-
kelegével szentesített gyakorlattól való eltérés kihívá-
sát. Egyszerűen arra kíván rámutatni, hogy pusztán az
élet múlandóságából kifolyólag a kiegyensúlyozott, sze-
rencsés, állhatatos kapcsolatok is torkollhatnak olyan
tragikumba, mint a Lammermoori Luciák, Bovarynék
vagy Anna Kareninák sorsa. Sőt néha még nagyobba
is. Mert a rosszat elveszíteni megkönnyebbülés, nézőt
és szereplőt egyaránt a katarzis felemelő élményében
részesítve. Viszont a jó megszűnésével olyan üresség
keletkezhet, melyre nincs földi orvosság, s mely elől
csak a transzcendenciába lehet...
Tovább
Fülszöveg
Legújabb és feltehetőleg utolsó verseskötetem egy
66 évi szerelemnek és csaknem ugyanolyan idő-
tartamú házas együttélésnek állít lírai és epikai
elemekből fájdalmasan egyénivé örvöződött emléket.
Közismert tény, hogy mind a külföldi, mind a hazai
irodalom nagyjai általában ellentmondásos, tragikus,
sok esetben botrányos szerelmek történetét örökítették
meg. Ez a kötet tudatosan vállalja a remekművek töm-
kelegével szentesített gyakorlattól való eltérés kihívá-
sát. Egyszerűen arra kíván rámutatni, hogy pusztán az
élet múlandóságából kifolyólag a kiegyensúlyozott, sze-
rencsés, állhatatos kapcsolatok is torkollhatnak olyan
tragikumba, mint a Lammermoori Luciák, Bovarynék
vagy Anna Kareninák sorsa. Sőt néha még nagyobba
is. Mert a rosszat elveszíteni megkönnyebbülés, nézőt
és szereplőt egyaránt a katarzis felemelő élményében
részesítve. Viszont a jó megszűnésével olyan üresség
keletkezhet, melyre nincs földi orvosság, s mely elől
csak a transzcendenciába lehet menekülni.
Hárs Ernő
Vissza