Fülszöveg
„Jifí Weil megélte, túlélte és megírta a század két legnagyobb botrányát, a sztálini munkatábort és a holokausztot. Ráadásul olyan írói erővel mutatta be mindezt, hogy a modern regény legnagyobb mesterei közt van a helye."
Vörös István
Hatágú a sárga csillag, a közepéről görnyedt, púpos, idegen nyelvű felirat vigyorog.
Josef Roubícek kabátjára ölti a csillag ágait, és bal oldalon, pontosan a szíve fölött hordja, egy centivel se lejjebb vagy följebb. Erre szigorú előírások vonatkoznak.
Próbálja megszokni, hogy viszonylag szabályosan verő szíve fölött ezzel a jelvénnyel jár-kel-oson Prága utcáin. Mert villamosra többé nem szállhat.
Egyedül marad az emberek között, egyes-egyedül, mindenki kitér az útjából. Többé nem tartozik senkihez.
Mindennap új szabályok lépnek életbe és új deportálási listák készülnek.
Képzeletben leveleket fogalmaz hajdani kedveséhez, aki még időben elmenekül a városból, később, amikor már alig emlékszik rá, egy mellé szegődött macskához beszél....
Tovább
Fülszöveg
„Jifí Weil megélte, túlélte és megírta a század két legnagyobb botrányát, a sztálini munkatábort és a holokausztot. Ráadásul olyan írói erővel mutatta be mindezt, hogy a modern regény legnagyobb mesterei közt van a helye."
Vörös István
Hatágú a sárga csillag, a közepéről görnyedt, púpos, idegen nyelvű felirat vigyorog.
Josef Roubícek kabátjára ölti a csillag ágait, és bal oldalon, pontosan a szíve fölött hordja, egy centivel se lejjebb vagy följebb. Erre szigorú előírások vonatkoznak.
Próbálja megszokni, hogy viszonylag szabályosan verő szíve fölött ezzel a jelvénnyel jár-kel-oson Prága utcáin. Mert villamosra többé nem szállhat.
Egyedül marad az emberek között, egyes-egyedül, mindenki kitér az útjából. Többé nem tartozik senkihez.
Mindennap új szabályok lépnek életbe és új deportálási listák készülnek.
Képzeletben leveleket fogalmaz hajdani kedveséhez, aki még időben elmenekül a városból, később, amikor már alig emlékszik rá, egy mellé szegődött macskához beszél.
Regisztrálja az élet apró-cseprő dolgait, így nem veszti el kapcsolatát a valósággal. Az életével. És így menekül meg.
Vissza