1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Élelmiszer-gazdasági marketing

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 328 oldal
Sorozatcím: Marketing
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 19 cm
ISBN: 963-16-2802-7
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal, fotókkal illusztrálva. Tankönyvi szám: 10460.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A marketingtudomány kialakulása óta hatalmas fejlődésen ment keresztül; a magyar oktatásban és kutatásban is közel negyven éve sikeresen van jelen. Kezdetben a marketing döntően agrár- és... Tovább

Előszó

A marketingtudomány kialakulása óta hatalmas fejlődésen ment keresztül; a magyar oktatásban és kutatásban is közel negyven éve sikeresen van jelen. Kezdetben a marketing döntően agrár- és élelmiszer-marketinget jelentett. Később a marketingkoncepció kiszélesedett, több irányzat és iskola alakult ki, több tudományterület (közgazdaságtan, szociológia, pszichológia, módszertani tudományok, antropológia) integrálódott. A differenciálódás folyamata Magyarországon is megindult; hazai és külföldi szerzőktől jelentek meg marketing-könyvek, például ipari, kereskedelmi, szolgáltatásmarketing, nemzetközi marketing, illetve a marketingfunkciókkal foglalkozó termékmarketing, árképzésmarketing, marketingkommunikáció, stratégiai marketing. A marketingtudomány differenciálódási folyamatának elindítója Tomcsányi Pál akadémikus a Piacos kertészet: A kertészeti marketing alapjai (1973) és az Élelmiszer-gazdasági marketing alapjai (1988) című könyveivel. Vissza

Tartalom

A szerkesztőről8
A szerzőkről9
Előszó11
Az élelmiszer-gazdasági marketing jellemzői és sajátosságai13
Az élelmiszer-gazdasági marketing alapstruktúrája13
Az élelmiszer-gazdasági marketing piaci orientációja, a makro- és mikrokörnyezet elemzése18
Az élelmiszer-gazdasági marketing sajátosságai23
Az élelmiszer-vásárlói és -fogyasztói magatartás rendszere27
Az élelmiszer-fogyasztás általános jellemzői és trendjei27
Az élelmiszer-fogyasztás jellemzői27
Az élelmiszer-fogyasztás trendjei30
Az élelmiszer-fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők32
Biológiai tényezők32
Közgazdasági és demográfiai tényezők35
Pszichológiai tényezők38
Társadalmi, szociológiai tényezők43
Kulturális/antropológiai tényezők47
Az élelmiszer-vásárlói és -fogyasztói magatartási modellek54
A vásárlói és fogyasztói magatartás általános modellje54
Az élelmiszer-fogyasztói magatartás sajátos kérdései57
A fogyasztói hűség típusai és tényezői61
Az élelmiszer-fogyasztás gyakoriságát befolyásoló tényezők61
Az élelmiszer-fogyasztással kapcsolatos kockázatok és kockázatviselési módok63
A szervezeti piacok az élelmiszer-gazdaságban és a szervezeti piacok magatartása64
A szervezeti piacok alaptípusai és jellemzői68
Az élelmiszeripar legfontosabb szervezeti piacai és szerepük68
Az élelmiszer-nagy- és -kiskereskedelem70
A házakon kvüli étkezési rendszerek (food-service)70
A beszerzési magatartás jellemzői és modellje79
Az élelmiszer-ipar beszerzési magatartása85
Az élelmiszer-nagy- és -kiskereskedelem beszerzési magatartása89
A vendéglátóipar beszerzési magatartása95
A piaci verseny összetevői és elemzése az élelmiszer-gazdaságban98
A piaci verseny alapösszefüggései98
A piaci verseny, versenyformák és versenyeszközök98
A piaci verseny és versenyelőny kapcsolata102
A piaci versenystruktúra elemzése105
A versenytársak elemzése és a versenybenchmarking109
A piaci verseny, a versenystruktúra és a piaci teljesítmény kapcsolata114
A piaci struktúra-magatartás-teljesítmény modellje114
A PIMS modell és a kulcs sikertényezőinek elemzése117
Az iparági, szektorverseny-képességi modell120
A piacok elemzése: a piaci szegmentálás és pozicionálás124
A piacok elemzése124
A szegmentálás általános tényezői127
A szegmentálás speciális összetevői132
Szervezeti piacok szegmentálása137
A piaci pozícionálás és a piaci rések meghatározása140
A piaci szegmentáció és a piacra lépés a külpiacon143
A külpiacok szegmentációjának sajátosságai143
A külpiacra lépés formái és fokozatai146
A termék szerepe a marketingmixben149
Az élelmiszerek csoportosítása és a terméktulajdonságok, a termékminőség149
Az élelmiszerek marketingszempontú csoportosítása149
Az élelmiszerek terméktulajdonságai és összetetvői159
A termékminőség formái és a fogyasztó/felhasználó által észlelt minőség163
A termékek fejlesztése, piaci bevezetése és fogyasztói, piaci tesztelése169
A termékfejlesztés kettős jellege és szakaszai169
A termékötlettől a termékkoncepcióig173
A termék kifejlesztése: a prototípustól a piaci bevezetésig176
Az új termékek piaci tesztelése és részleges piaci bevezetése185
Az új termékek széles körű piaci bevezetése és értékelése190
Az élelmiszerek csomagolása, címkézése és márkázása196
Az élelmiszer-csomagolás és a marketing196
A csomagolás funkciói196
A csomagolás formái201
Döntési pontok a csomagolás kialakításában201
A csomagolási rendszerek fejlődésének fő irányai205
Az élelmiszerek jelölése206
Az élelmiszer-jelölés fogalma és szabályozása206
Az élelmiszer-jelölés marketingfunkciói209
A versenyképesség és a jelölés kapcsolata210
A márkázás, a márkaérték és a márkastratégiák218
A márka fogalma218
A márkamérték-menedzsment helye a marketingben218
A márkaérték, márkavagyon főbb összetevői219
Márkastratégiák223
A minőségi jelek, földrajzi eredetjelzés és márkázás az élelmiszerpiacon226
Az értékesítési csatorna szerepe a marketingben228
Az értékesítési csatorna fogalma és alapösszefüggései228
Az értékesítési csatorna fogalma és csoportjai228
Az értékesítési csatorna szereplői és funcióik231
A piaci intézmények formái és feltételei az értékesítési csatornában235
A szerződéses kapcsolatok, a horizontális és vertikális integráció238
Az értékesítéi csatornán belüli magatartás jellemzői244
Az élelmiszer-gazdasági vállalatok logisztikai funkciói247
A logisztika feladatrendszere, kapcsolata a marketinggel247
Termelési logisztikai elvek: JIT, OPT250
Áruszállítási rendszerek251
Logisztikai központok254
Ellátási lánc menedzsmentje257
Az ár és a szerződéses feltételek szerepe a marketingmixben263
Az árképzést és áralakulást meghatározó tényezők263
A piaci árképzés az értékesítési és beszerzési kapcsolatokban270
A vállalkozói árképzés feltételei és módszerei274
Az árdifferenciálás eszközrendszere és a szerződéses feltételek284
Az eladásösztönzés eszközrendszere286
Az eladásösztönzés alapösszefüggései286
A reklám287
Az értékesítésösztönzés290
Vásárok, kiállítások, bemutatók298
DM, személyes eladás és PR300
A marketingstratégiák és a stratégiai tervezés304
A stratégiai tervezés alapösszefüggései304
A marketingstratégiai terv és a marketing-alapstratégiák307
A marketing-alapstratégiák307
Marketingstratégiai tervezési módszerek317
A marketingstratégia megvalósítása és monitoringja320
Zárszó323
Irodalom324
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Élelmiszer-gazdasági marketing Élelmiszer-gazdasági marketing Élelmiszer-gazdasági marketing Élelmiszer-gazdasági marketing Élelmiszer-gazdasági marketing Élelmiszer-gazdasági marketing

Több lapon aláhúzások, bejegyzések, láthatóak.

Állapot:
3.480 ,-Ft
17 pont kapható
Kosárba