1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Eladástan II.

A kereskedelmi szakközépiskolák és a kereskedelmi szakmunkásképző iskolák számára

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 132 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-224-255-6
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 21826/2. Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Mindennapi életünkhöz elválaszthatatlanul hozzátartozik a vásárlás. Életünk fenntartása, környezetünk alakítása, szükségleteink millió szállal kötődnek a kereskedelemhez.
A kereskedelem rendkívül... Tovább

Előszó

Mindennapi életünkhöz elválaszthatatlanul hozzátartozik a vásárlás. Életünk fenntartása, környezetünk alakítása, szükségleteink millió szállal kötődnek a kereskedelemhez.
A kereskedelem rendkívül fontos feladatot lát el. Összeköti a termelést a fogyasztással.
Az eladás - hivatás, amely egyben az emberek közérzetének, elégedettségének, életmódjának és életszínvonalának alakítása, befolyásolása is felelősségteljes, szép munka.
Hivatássá teszi az eladói munkát az a tény, hogy a kereskedelmi dolgozó az emberekkel közvetlen kapcsolatok révén végzi munkáját. Hazánkban naponta kb. tízmillió vásárlás történik. Naponta milliószor találkozik és szót, tanácsot kér és ad, segít választani és keresgélni, eleven emberi kapcsolatot teremt egymással vevő és eladó. Ilyen rövid lélegzetű emberi kapcsolat kialakításához elengedhetetlenül szükséges az, hogy az eladó gyorsan feltalálja magát, tudatosan cselekedjen; rövid idő alatt fel kell mérnie, milyen típusú vevővel áll szemben, milyen módon kell közelednie hozzá, hogy szót értsenek egymással. Kellemes légkört kell teremtenie néhány perc alatt. Az ilyen eladói magatartás nem alapulhat csupán ösztönös megérzésen, főleg nem pillanatnyi hangulaton.
A vásárlás öröm, de csak akkor, ha a vásárlás légköre kellemes, az eladó pedig szakmai tudásán túlmenően jó emberismerő is.
Emberekkel foglalkozni pszichológiai ismereteket és készséget igénylő tevékenység.
A kereskedelem társadalmi szerepének növekedésével egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy az adásvételi kapcsolat - mint emberi kapcsolat - nem nélkülözheti a pszichológiai ismeretek alkalmazását. Világszerte fellendült az utóbbi évtizedekben a kereskedelem-lélektan - mint alkalmazott tudomány - fejlődése. Vissza

Tartalom

I. A lélektan és az etika szerepe a kereskedelmi munkában 3
II. A pszichológia alapjai 7
A pszichológia tárgya és a „lelki jelenségek" fogalma 7
Az ember és környezete 7
Az emberi tevékenység 9
A tevékenység és a személyiség 10
A tevékenység fajtái 12
Tevékenység, képesség, adottság 13
Az ember megismerő tevékenysége 16
Az érzékelés 18
Az észlelés 20
Az alkalmazkodás (adaptáció) 21
A tárgy kiválása a háttérből 21
A kontrasztjelenségek 22
Nagyság-, forma- és színállandóság 23
A figyelem 24
A figyelem fajtái 27
A figyelem tulajdonságai 29
A figyelem tartóssága 30
Az emlékezés 32
A tanulás és az emlékezés 32
A tanulás és az emlékezés szakaszai és tulajdonságai 32
A képzelet 34
A gondolkodás szerepe a világ megismerésében 36
Az érzelmek 37
A világra való visszahatás: A cselekvés 41
A gondolkodva cselekvés és az akarati cselekvés 42
A jellem 43
III. A vásárlás pszichológiai tényezői 46
A vásárlás indítékai 46
A vásárlási indítékok megismerése 48
Vásárlói típusok, vásárlói magatartások 49
A személyiségtípusok és jellemzőik 50
A temperamentumtípusok 51
Jung személyiségtípusai 52
Kretschmer alkat szerinti típusai 54
Pavlov idegtevékenység-típusai 55
A magatartás szerinti vevőtípusok 56
A különböző nemű és életkorú vevőtípusok és az eladói munka 60
A férfi vásárlók 60
A női vásárlók 61
A gyermek mint vásárló 62
Az idősebb vásárlók 63
A külföldi vásárlók 64
IV. Az etikai alapjai 66
Az erkölcs fogalma 66
Az erkölcs forrása 69
Az erkölcs történeti és osztályjellege 72
Az elemi erkölcsi normák 75
V. Az eladói munka erkölcsi és pszichológiai tényezői 78
A kereskedelmi munka erkölcsi tartalma 78
Az eladókkal szembeni erkölcsi követelmények 81
A külső megjelenés 82
A modor 83
A beszédkészség 85
Az eladó belső, erkölcsi tartalmú tulajdonságai 88
Az udvariasság 89
Az őszinteség 90
A tapintatosság 93
A bizalom 94
A segítőkészség 96
A türelem, az önuralom 97
A méréssel, a számolással és a minőséggel kapcsolatos erkölcsi követelmények 98
VI. Az eladás tárgyi tényezőinek lélektani és erkölcsi vonatkozásai 101
A bolti környezet 101
A színek szerepe a boltban 104
A zaj pszichés hatása 108
A hőmérséklet pszichikai hatása 108
A bolt világítása 109
A bolti berendezés elrendezésének hatása a vásárlókra 110
Az árubemutatás hatása a vásárlókra 113
Árubemutatás a hagyományos boltban 113
Árubemutatás korszerű értékesítési formák esetén 114
Az árukihelyezés 116
Az impulzív vásárlások 118
Az árucsomagolás 119
A kirakat hatáskeltő szerepe 121
A reklám, az információ és a fogyasztói igények befolyásolásának erkölcsi tartalma 124
Felhasznált irodalom 129

Csillag Zsuzsa

Csillag Zsuzsa műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Csillag Zsuzsa könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem