Hősünk világra jön | 5 |
A nagyapa, az apa, az anya és a nagymama | 9 |
Rigai reggeli | 15 |
Szerjozsa visszaemlékezései | 17 |
Karácsonyfa és könyvek | 20 |
Hétköznapok és ünnepek | 22 |
Az összehasonlítható életírásról | 27 |
Előbb szétköltözés, aztán válás | 33 |
Levelek a mamához | 39 |
Közeledik az új | 42 |
Az ősi Russza - Az ősi Rusz | 42 |
A háború és Riga | 50 |
Vállpántos egyetemisták | 53 |
A forradalom | 56 |
Sir Gay | 56 |
Nemcsak megismerni: látni is tudni kell | 66 |
Utak, naplók, idézetek és kételyek. Néhány szó Eizenstein magánügyeiről | 71 |
Útban az új világ felé. Vityebszk | 79 |
Város félhomályban | 82 |
A díszlettervező munkába áll, de a jövőt nem sejti | 84 |
Emlékezés Mejerholdra | 89 |
A Gvirm | 90 |
A Prolekult színháza | 96 |
A Mexikói | 99 |
A legnagyobb bölcsesség és barátság Szergej Tretyakovval | 101 |
A legnagyobb bölcsesség sikerének okai | 104 |
A legnagyobb bölcsesség és az új dráma | 107 |
Csaknem hiteles történet 1920. decemberének egy napjáról | 109 |
A sztárjk | 116 |
Mit neveztek különböző időszakokban "Szüzsének"? | 119 |
A sztrájk szüzséje, konfliktusa és montázsa | 126 |
A "Kulesov-féle effektus" és a montázs lépcsőfokai | 135 |
A motívumok megszervezésének törvényei | 138 |
Emlékeim néhai barátomról, pályályáról és művészete sokrétűségéről, néhány szó az orosz művészet jelentőségéről | 142 |
A Patyomkin páncélos | 145 |
"Az 1905-os év" forgatókönyv | 147 |
A győzelem | 159 |
Douglas Fairbanks és Mary Pickford Moszkvában | 163 |
A montázs. Általános eszmefuttatás | 170 |
Eizenstein és Vertov | 177 |
Eizenstein 1934 áprilisában megjelent cikkéről | 181 |
Film és irodalom | 185 |
Fjodor Mihajlovics Dosztojevszkij figyelmeztet a tárgyak veszedelmes természetére, Zola megírja a győzelmünk kezdetét | 188 |
Eljött az október | 192 |
A fővonal. Káin és Ábel viszályának okai | 199 |
A régi összeütközése az újjal | 201 |
Hogyan készült a fővonal? | 206 |
Az átmenetek nélküli játékról | 210 |
A tücsökről, a tűzhelyről és arról, hogy ez a tűzhely folyvást mozgásban volt | 214 |
Párizs és a Sorbonne | 217 |
Kulesov és az "Ágy és dívány" | 222 |
Pera Ataseva | 226 |
Közeledik Amerika | 228 |
Griffith | 230 |
Fogadás Los Angelesben | 231 |
Chaplin Premier Plánban | 235 |
Az első menet: "Sutter Aranya" A színhely: Hollywood | 239 |
A második menet: Az "Amerikai Tragédia" | 242 |
Harmadik menet: Mexikó | 246 |
Hazatérés | 256 |
1935. A szovjet filmművészeti dolgozók konferenciája | 264 |
A Csapajev szüzséjéről, a gondolati konstrukciók montázsáról | 269 |
Az érthetőségről: Nagy viták, hatalmas hibák | 271 |
Hogyan értjük kortársainkat | 281 |
A témakeresésről | 287 |
A Bezsin rétje | 292 |
A jégmezők lovagja | 301 |
A Rettegett Iván forgatókönyvéről | 310 |
Kazany bevételéről | 316 |
A vörös térről. A cár fiatalságáról | 319 |
Iván Vasziljevics és Moszkva | 325 |
Bevezetés a forgatókönyv elemzéséhez | 327 |
Rövid fejezet az Opricsnyikokról: Nagy totálban | 329 |
Hogyan jelenik meg a forgatókönyvben a nép? Hogyan bukkan fel Maljuta a forgatókönyvben és a történelemben? | 331 |
Maljuta halála | 334 |
A háború | 336 |
Még néhány szó Chaplinről | 337 |
A Coksz | 339 |
A Rettegett Iván alma-atában | 346 |
A színről és a szín jelentéséről | 347 |
Idézem Dosztojevszkij véleményét Rettegett Ivánról | 353 |
Puskinról | 357 |
Eizenstein utolsó lakása | 363 |
A Zelnicemeggy | 367 |