kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Coincidencia Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 239 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-00-7153-3 |
Köszönetnyilvánítás | 11 |
Bevezetés. A gyerekek változó élete: Együttműködés a családokkal a különélés és a válás során | 13 |
Változás a családban és a gyerekek aggodalmai | 21 |
Fókuszban az átmeneti periódus: mi teszi jobbá vagy rosszabbá? | 23 |
Rövid és hosszú távú hatások | 25 |
A család felbomlása: célravezető elgondolás? | 28 |
Harag és keserűség | 29 |
Apák, anyák és a gyerekek közvetlenül a válás után | 30 |
Az apák | 33 |
Milyen előnyei származnak a gyereknek a közös szülői felügyeletből? | 36 |
Az apák és anyák közös felügyelete | 37 |
A megbékélés és a szülők válása | 38 |
Elméleti keret: Átmeneti időszakok és rizikófaktorok a különélés és a válás során | 41 |
Az iskoláskor előtti évek | 43 |
Az iskolás évek | 47 |
Az általános iskolás évek (5-11 éves kor) | 49 |
A teenager évek | 54 |
A gyerekek nehézségei és a családszerkezet: a válás mint rizikófaktor | 55 |
Összefoglalás | 56 |
A válás okozta változásokon átmenő családok: Fókuszban egy klinikai minta | 58 |
Nemi különbségek a válási folyamatban | 58 |
Változások az anyagi körülményekben és a munkavégzésben | 63 |
A nők tapasztalatai a válás utáni anyaszereppel kapcsolatban | 65 |
A férfiak tapasztalatai a válás utáni apaszerepről | 67 |
Változások a kapcsolatban a különválás után: veszteségek, nyereségek és érzelmek | 71 |
A tágabb család támogatása | 73 |
A gyerekek beutalásának okai | 75 |
Együttműködés a szülőkkel és a gyerekekkel: Fókuszban a szülő | 82 |
Munkánk orientációja a gyerekek érdekében | 85 |
Kettősség a párkapcsolatban a válást követően | 87 |
A szülők kapcsolata a gyerekeikkel | 89 |
A szülők és a gyerekek kommunikációjának javítása | 90 |
Családi interjúk | 94 |
Munkánk célja | 98 |
Összefoglalás | 99 |
Függelék: a családterápia gyakorlati váza | 100 |
A gyerekek perspektívái: Hogyan segíthetünk, hogy hallhatóvá váljon a hangjuk | 103 |
Roy | 103 |
Ahogyan a történet összeáll | 107 |
Fejlődési különbségek | 109 |
Mit mutat a klinikai tapasztalat? | 111 |
Igény az összefüggő történetre | 114 |
Az érzések kifejezése | 116 |
Segítség a gyerekeknek, hogy megbirkózzanak a család újrarendeződésével | 122 |
Összefoglalás | 122 |
Túl a racionális kontrollon: Harag, erőszak és lelki betegség | 126 |
A válás utáni otthon kockázatai | 127 |
A tapasztalat feldolgozása | 130 |
A gyerekek veszélyeztetettsége | 136 |
A válás utáni erőszak csökkentésében használható kulcstényezők | 139 |
A gyerekek rossz viselkedése - "olyan vagy, akár az apád" | 139 |
Súlyos mentális betegség és viselkedési zavarok | 141 |
Milyen jelekre figyeljünk a gyerek érdekében, ha a válás után olyan szülővel él együtt, akinek gyenge a mentális egészsége | 145 |
Láthatási központok | 146 |
Összefoglalás | 146 |
A család újrarendeződése: Új családok és a szülői viselkedés új mintái | 148 |
Kapcsolat az új partnerrel együtt élő szülővel | 151 |
Kapcsolat a "másik szülővel": a gyerekek otthonán kívül élő apák | 154 |
Mostohatestvérek és féltestvérek | 159 |
Felbomlanak az új kapcsolatok? | 160 |
Összefoglalás | 165 |
Az iskola: Biztos bázis? | 167 |
Tanárok szülőpozícióban | 167 |
Az iskolát megelőző évek | 168 |
Az általános iskolás évek | 171 |
A tanár mint biztonságos bázis | 174 |
Felnövekedés - átmenet a középiskolába | 175 |
A válás és a középiskola | 177 |
Mit tehetnek az iskolák? | 178 |
Mit tehetnek a tanárok? | 180 |
Mikor vegyünk igénybe külső segítséget? | 181 |
Összefoglalás | 185 |
A válás és az alapellátás | 186 |
Az alapellátás körülményei | 186 |
A beavatkozás szintjei | 189 |
A mentálhigiénés szakember bevonása a családorvosi tanácsadásba: a családi konzultáció modellje az általános orvosi ellátás keretein belül | 194 |
Összefoglalás | 200 |
A kontextus kiszélesítése: Különböző szakmai szituációk alkalmazása | 201 |
Kutatás és klinikai tapasztalat | 202 |
Az egészségügy kontextusa | 204 |
Az iskolai kontextus | 206 |
Gyerekek, válás és a jogi kontextus | 207 |
A mediátorok szerepe | 210 |
Szociális munka, a válás, az otthoni erőszak és a gyerekvédelem | 212 |
Interjúk a gyerekekkel | 214 |
Indirekt eszközök a gyerekek gondolatainak és érzéseinek megközelítésére | 215 |
Függelék: megjegyzések szülőknek | 218 |
Bibliográfia | 224 |
Név- és tárgymutató | 233 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.