1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Együtt-tanulók kézikönyve

Bevezetés a kooperatív tanulásszervezés rejtelmeibe

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 94 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-9795-00-6
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ha a pedagógia művészet akkor a kooperatív tanulásszervezés olyan a pedagógusnak, mint a költőnek a nyelv, a festőnek az ecset, a szobrásznak a véső és a kalapács: eszköz művészetének szabad, autonóm és tiszta műveléséhez A kooperatív tanulás ugyanúgy beavat az együtt-tanulás és a közös tudás rejtelmeibe, és a gyakorlással ugyanúgy mesterré tesz, ahogyan a költőt szül a nyelv, az ecset vezeti a festő kezét, a véső kibontja a műalkotást a sziklából. Ha a pedagógia művészet, akkor nekünk, pedagógusoknak a kooperatív tanulásszervezésben ugyanúgy részünk az alkotás játékos szabadsága, mint rabszolga szorgalmú megalapozottság. Ha a pedagógia nem művészet, akkor ideje, hogy együtt-tanulásunk során azzá tegyük!

Tartalom

Az olvasóhoz 7
Köszönetnyilvánítás 9
Bevezető 11
A kooperatív tanulásszervezés alapelvei 15
Rugalmasan nyitott, együttműködésre épülő struktúrák 15
Egyidejű és mindenkire kiterjedő párhuzamos interakció 17
Építő és ösztönző egymásrautaltság 20
Egyenlő részvétel és hozzáférés 22
Egyéni felelősségvállalás és számonkérés 24
Folyamatos, lépésről lépésre biztosított kooperatív nyilvánosság 26
Tudatosan fejlesztett személyes és szociális kompetenciák 30
Tanulási képességek tudatos fejlesztése, akadémikus célok kijelölése 31
A kooperatív mikrocsoportok jellemzői 35
A mikrocsoport mint kooperatív strukturális alapötlet 35
A kiscsoport mint az együtt-tanulás személyes tere 37
A kiscsoport mint az együtt-tanulás folyamatos nyilvánosságát biztosító tér 37
A kiscsoport mint az oktatás demokratizálásának kerete 38
A kiscsoport mint az együtt-tanulás folyamatos, tudatos és spontán visszajelzési kerete 39
A kiscsoport mint az együtt-tanulás folyamatos, tevékenykedtetően mintaadó kerete 39
A kiscsoport mint az együtt-tanulás közösségi magja 40
A kiscsoport mint az individualizáció biztosítéka 41
A kiscsoport létrehozásának lehetséges változatai 41
Irányított csoportalkotás 43
Kooperatív szerepek 45
A kooperatív szerep mint viselkedésminta 45
A kooperatív szerep mint fejlesztési célokat szolgáló eszköz 46
A kooperatív szerep mint strukturális eszköz 47
A kooperatív szerep mint instruálási eszköz 48
A kooperatív szerep mint rugalmasan kezelt fejlesztőeszköz 49
A kooperatív szerep mint a kooperatív alapelvek érvényesülésének eszköze 49
A kooperatív szerep mint a személyes és társas kompetenciák komplex
fejlesztőeszköze 50
A szerepek dramaturgiája 51
A pedagógus szerepe az együtt-tanulás segítésében 52
Az együtt-tanulást segítő attitűdök 56
A kooperatív iskola felé 58
Alapvető kooperatív eszközök 61
Diákkvartett (-trió, -kvintett) 62
Szóforgó és ablak 66
Csoportforgó 68
Csoportmozaik 72
Szakértői mozaik 75
Félelmek, korlátozó előítéletek a kooperatív tanulásszervezéssel kapcsolatban 81
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem