1.062.439

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Együtt könnyebb a programozás - C

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: ComputerBooks Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 274 oldal
Sorozatcím: Computerbooks
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-618-325-2
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. CD-melléklet nélküli példány.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A ComputerBooks Kiadó új, "Együtt könnyebb a programozás" sorozatának második kötete ez a C tankönyv, ami jól segítheti a C nyelv alapjainak önálló elsajátítását. A művet azonban az oktatók is... Tovább

Előszó

A ComputerBooks Kiadó új, "Együtt könnyebb a programozás" sorozatának második kötete ez a C tankönyv, ami jól segítheti a C nyelv alapjainak önálló elsajátítását. A művet azonban az oktatók is haszonnal forgathatják, hisz a tananyag az alapkönyvet kiegészítő, 11 gyakorlati foglalkozásra bontva, óravázlatként is felhasználható.
Joggal vetődik fel a kérdés, hogy miért éppen a C nyelvet választottuk e kötet témájaként. A válasz magától adódik, hisz a legtöbb napjainkban használt programozás nyelv (C++, Java, C#, PHP, Phyton, Perl stb.) alapjait a C nyelvben kell keresnünk. A C nyelv, az újabb nyelvekhez képest, egy egyszerű, jól tanítható, illetve tanulható programnyelv, melyről tetszőleges irányba tovább lehet lépni.
Könyvünk alapvető célja a C nyelvű programok készítésének feladatokon keresztül megismertetése. A feladatok megoldását rövid elméleti magyarázat vezeti be, azonban részletesebb leírást talál az Olvasó a ComputerBooks Kiadó "Programozzunk C nyelven!" című kiadványában.
A könyv fejezeteiben a programkészítés módszerének elsajátításához mutatunk be gyakorló feladatokat, melynek megértése, illetve a kiírt feladatok megoldása nagyban hozzájárul az önálló tanuláshoz. Csak röviden világítunk rá azokra az elméleti ismeretekre, amelyek feltétlenül szükségesek a feladatok megoldásához.
Fontos része a műnek a függelék, és ez a megállapítása nemcsak az oldalszámra, hanem a tartalomra is vonatkozik. Az F2. függelék olyan oktatási anyagot tartalmaz amely gyakorlati foglalkozásonként csoportosítja a különböző témaköröket. Az itt bemutatott feladatlapok bővített változata megtalálható a CD-mellékleten PDF-formátumban. A feladatlapok felölelik a könyv teljes tartalmát, azonban további feladatokon keresztül mutatják be a C lehetőségeit, rendszerezetten végighaladva az alapismereteken. Minden gyakorlati foglalkozás elején röviden ismertetjük az aktuális témakört és a hozzá tartozó mintafeladatokat. Vissza

Tartalom

Bevezetés 1
1. A C program szerkezete 3
1.1 A legegyszerűbb C program 3
1.2 Írás képernyőre 3
1.3 Több modulból álló C program 5
2. Alaptípusok, változók és konstansok 7
2.1 A C nyelv típusai 7
2.2 Szabványos input és output 7
2.2.1 A printf() függvény 7
2.2.2 A scanf() függvény 10
2.2.3 A getchar() és a putchar() függvények 12
2.2.4 A gets() és a puts() függvények 12
2.3 A C nyelv típusainak bemutatása 14
2.3.1 Típuselőírások, típusmódosítók 14
2.3.2 A felsorolt típus (enum) 14
2.3.3 Saját típusok előállítása 15
2.3.4 Konstansok a C nyelvben 16
2.4 Értékek, címek és mutatók 16
2.4.1 Balérték és jobbérték 16
2.4.2 Ismerkedés a mutatókkal 17
2.4.3 Mutatók és a dinamikus memóriahasználat 18
2.4.4 A void* típusú általános mutató 19
2.4.5 Többszörös indirektségű mutatók 20
2.5 Matematikai függvények 20
3. Operátorok és kifejezések 23
3.1 Precedencia és asszociativitás 23
3.1.1 A precedencia szabály 24
3.2 Mellékhatások és a rövidzár 26
3.3 Értékadó operátorok 27
3.4 Léptető (inkrementáló/dekrementáló) operátorok 27
3.5 Bitműveletek 29
3.5.1 Biteltoló műveletek 30
3.6 A sizeof operátor 31
3.7 A vessző operátor 32
3.8 A feltételes operátor 32
3.9 Statikus és dinamikus helyfoglalású változók használata 33
3.9.1 Mutatók használata 34
3.10 Konstansok használata 35
3.11 Saját típus előállítása 36
4. A C nyelv utasításai 37
4.1 Utasítások és blokkok 37
4.2 Az if utasítás 37
4.3 A switch utasítás 41
4.4 Ciklusutasítások 45
4.4.1 A while ciklus 45
4.4.2 A for ciklus 48
4.4.3 A do-while ciklus 50
5. Származtatott típusok 53
5.1 Tömbök, sztringek és mutatók 53
5.1.1 Egydimenziós tömbök 53
5.1.2 Többdimenziós tömbök 56
5.1.3 Karaktersorozatok (sztringek) 58
5.2 Felhasználó által definiált adattípusok 60
5.2.1 A struct struktúratípus 61
5.2.2 Struktúratömbök 62
6. Függvények 67
6.1. A függvények definiálása 67
6.2 Különböző típusú paraméterek 68
6.2.1 Aritmetikai típusú paraméterek 68
6.2.2 Felhasználói típusú paraméterek 71
6.2.3 Tömbök átadása függvénynek 75
6.2.4 Sztringparaméterek 79
6.2.5 Változó hosszúságú paraméterlista 81
6.2.6 A main() függvény paraméterei és visszatérési értéke 82
6.2.7 Rekurzív függvények használata 83
7. Modulok használata 85
7.1 Az extern tárolási osztály alkalmazása 85
7.2 Több modulból álló C program 86
8. Láncolt lista 89
8.1 Előre-hátra láncolt lista 89
9. Algoritmusok programozása 95
9.1 Osztók, legnagyobb közös osztó, legkisebb közös többszörös meghatározása 95
9.2 Keresési és rendezési algoritmusok 101
9.2.1 Keresési algoritmusok 101
9.2.2 Rendezési algoritmusok 103
10. Szövegfájlok kezelése 111
10.1 Szöveges állományba való írás és olvasás 113
11. Bináris állomány I/O műveletei 119
11.1 Bájtonkénti feldolgozás 120
11.2 Numerikus értékek bináris fájlba való tárolása 122
11.3 Struktúrák bináris állományba történő írása és olvasása 124
12. Numerikus módszerek 131
12.1 Nemlineáris egyenlet numerikus megoldása 131
12.2 Numerikus integrálás (numerikus kvadratúra) 134
12.3 Interpoláció 139
12.4 Lineáris egyenletrendszer megoldása 142
12.4.1 Lineáris egyenletrendszer megoldása LU-dekompozícióval 143
12.4.2 Mátrixinvertálás 152
F1. A Dev-C++ fejlesztői környezet használata 155
F1.1 A C program állományai 155
F1.2 Új forrásállomány és project létrehozása 155
F1.3 A program futtatása 159
F1.4 Project betöltése 16C
F1.5 Hogyan működik a fejlesztői környezet 16C
F2. C óravázlatok 163
1. Gyakorlat 165
2. Gyakorlat 172
3. Gyakorlat 180
4. Gyakorlat 185
5. Gyakorlat 192
6. Gyakorlat 198
7. Gyakorlat 215
8. Gyakorlat 227
9. Gyakorlat 237
10. Gyakorlat 250
11. Gyakorlat 253
F3. A CD-melléklet tartalomjegyzéke 269
Tárgymutató 271
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem