Előszó (Harsányi István) | 5 |
Az evangéliumi családi nevelés alapkérdései | 7 |
Kicsoda a gyermek? | 9 |
A szülők | 12 |
Nevelésünk "helye" és célja | 14 |
Apa-e, anya-e a szülő? | |
Az apa férfi-e valóban? | |
Igazán nő-e az anya? | |
Az édesanya | 19 |
Az édesapa | 25 |
A nagyszülők | 28 |
Az önálló hit szüksége | 30 |
Törvény és evangélium | 31 |
A szó és az Ige | 33 |
A világgal, a társadalommal való kapcsolatunk | 34 |
Nevelésünk útja és módszere | 36 |
Az evangéliumi nevelés a családban (Az alkalmazott agapé-szeretet) | 39 |
A szeretet türelmes, jóságos, mert: | 42 |
beleérző, akarat-fejlesztő | |
rendre nevelő | |
A szeretet nem irigykedik, mert | 46 |
vállalja a gyermeket terheivel | |
a több gyermeket gondjaival | |
sokféle problémájával együtt | |
A szeretet nem kérkedik, nem fuvalkodik fel, mert | 53 |
a gyermek kérdéseire élményszerű választ ad | |
félelmeit feloldja | |
a produkáltatástól és a csodagyerekségtől megóvja | |
még tanulni is kész vele | |
A szeretet nem viselkedik bántóan, mert | 61 |
a gyermeknek tett ígéreteit betartja | |
a dackorszaka alatt vele és beleérez | |
a gólyameséktől megvédi | |
idejében és megfelelően felvilágosítja | |
és nem rémísztgeti | |
A szeretet nem keresi a maga hasznát, mert | 70 |
áldozatos, ha kell - önfeláldozó | |
csendet tud biztosítani a gyermek számára | |
a gyermek tulajdonát tiszteletben tartja | |
de adni, ajándékozni is megtanítja | |
A szeretet nem háborodik fel, mert | 33 |
sohasem ütlegel | |
szülői összhangban büntet és jutalmaz | |
"zsilipelve" dicsér és fedd | |
A szeretet nem rója fel a rosszat, mert | 81 |
nemcsak megbocsát, el is felejt | |
betartja a jézusi sorrendet | |
pofonokat nem utalványoz | |
a gyermek tetteinek indító okaira figyel | |
A szeretet nem örül a hamisságnak, de együtt örül az igazsággal, mert | 84 |
a szülő és a gyermek közt jó kapcsolatot teremt | |
nem kendőzi az ügyeskedést - ügyességnek | |
a gyermek igazát is elismeri | |
A szeretet mindent elfedez, mindent remél, mindent eltűr, mert | 87 |
roskadozva sem roskad össze | |
sohasem zsugori | |
növelve-nevel | |
A szeretet soha el nem múlik, mert | 90 |
az Isten - az agapé - Szeretet | |
azért nem múlhat el | |
Benne és belőle élünk | |
Családi nevelés az evangéliumra (Az alkalmazott agapé-szeretetben) | 91 |
Hogyan beszéljünk gyermekünkkel Istenről? | 94 |
Ahogy a Biblia, ahogy Jézus | |
- Hol lakik az Isten? | |
Személyes Isten-élmény | |
- Mindent lát az Isten? | |
Isten nem segédnevelő, vagy égimikulás | |
A titokzatos Isten | |
Hogyan beszéljünk Jézusról? | 100 |
Ige- és gyermekszerűen | |
Három példa | |
Jézus-kép | |
Az ünnepkörről és az ünnepekről | 102 |
Az ünneplés jelentősége | |
A négy ádvent | |
A Mikulás krampusz nélkül | |
Jézuska, karácsony s a szent este | |
A Húsvét. A halál és feltámadás kérdése | |
A mennybemenetel | |
Pünkösd | |
A Biblia és a gyermek | 109 |
A gyermek a szövegre, de ránk is figyel | |
Hogyan mondjunk el egy bibliai történetet? | |
Az illusztráció jelentősége | |
A "tejnek itala" | |
A képekben való beszéd | |
Mi érdekli a kis és a növő gyermek? | |
Mikor milyen történeteket vegyünk előbbre? | |
A kis Jézustól - a Nagy Barátig | |
Az egy "nézőpontú", "szempontú" elbeszélés | |
A bibliai történetek elmondásának öt alapszabálya | |
A dramatizálás és a rajz jelentősége | |
Gyermekünk gyülekezeti életre nevelése | 117 |
Az imádság misztériuma | |
A gyermek és az imádkozás | |
Mikor imádkozzunk? | |
Kivel és hogyan imádkozzék a gyermek? | |
12 testvéri jótanács | |
A meditáció | |
Az áldás | |
Ha a gyermek nem akar imádkozni | |
Az énekről | 130 |
A szent-kapocs | |
A szövegmagyarázat fontossága | |
A régi és az új énekek | |
Felhasznált és többször idézett forrásmunkák | 133 |
Irodalom | 137 |