kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 185 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-17-5464-2 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52712 |
Előszó | 5 |
Egy szakmai vita tanulságai (a téma indoklása) | 11 |
A világkép egysége | 24 |
A tananyag tervezése tantárgyanként és egészében | 24 |
Egy eredményvizsgálat tanulságaiból | 30 |
A világkép totalitása és a rendszerszemléletű tananyagtervezés | 41 |
A világkép kialakítása: a valóság modellezése | 52 |
Az objektív valóság egy lehetséges modellje | 59 |
A modellelemek (alapfogalmak) elhatárolása és belső arányaik megállapítása | 80 |
A komplex tantárgy | 87 |
Hagyományos, összevont és komplex tantárgy | 87 |
A tudományok integrálódása a felszínen, a valóság integrálódása a mélyben | 97 |
A komplex tudományok sajátosságai és a komplex tantárgyak | 110 |
A tantárgyi rendszer | 123 |
A tantárgyi keretek meghatározása | 123 |
A tananyag tantárgyankénti elrendezésének lehetőségei | 130 |
Egy komplex tantárgy körvonalai | 135 |
Az elsajátítás | 147 |
Az elsajátíthatóság feltételei | 147 |
A lényegi egyszerűsítés | 147 |
Az optimális tananyagmennyiség | 151 |
A közvetítés és az elsajátítás egysége | 155 |
Rövid helyzetkép a követítés és az elsajátítás folyamatáról | 159 |
Összefoglalás | 171 |
Jegyzetek | 175 |