1.059.645

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Egyháztörténet

7. osztály/Tanári segédkönyv

Szerző
Beregszász
Kiadó: Kárpátaljai Református Egyházkerület Tanügyi Bizottsága
Kiadás helye: Beregszász
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 100 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az egyháztörténet Isten munkája a történelemben. Az egyháztörténet tanításának a célja pedig az, hogy a tanulók megismerjék azt a gondoskodó szeretetet, amit Isten az Ő gyermekei iránt tanúsított... Tovább

Előszó

Az egyháztörténet Isten munkája a történelemben. Az egyháztörténet tanításának a célja pedig az, hogy a tanulók megismerjék azt a gondoskodó szeretetet, amit Isten az Ő gyermekei iránt tanúsított évezredeken keresztül. Emellett látniuk kell azt is, hogyan viszonyult az ember (hívő és hitetlen) Istenhez. Ezért tartom fontosnak, hogy minden egyháztörténet órának legyen egy megkülönböztetett célja, ami az Isten útján való járáshoz ad útmutatást. A régi korokból és a nagy egyháztörténeti személyektől sokat tanulhatunk. Az egyháztörténet tanításakor tehát nem csupán az eseményekre és évszámokra kell figyelnünk.
Minden téma kortörténeti bevezetéssel kezdődik, ami a katechétának segít eligazodni az adott korban. Ebből csak abban az esetben használjunk fel részeket a hittanórán, ha a tanulók számára valami érthetetlen, vagy több is érdekli őket, mint, amit a történetben elmondunk.
Minden órának van egy célja. Azért mondjuk el az adott történetet, mert szeretnénk megértetni vele azt a célt, amit az óra elején kitűztünk magunknak. Ezt a célt tehát nem mondjuk el az óra elején, hanem ide szeretnénk eljutni a végén. A hídverés segít átvezetni a tanulót az osztályteremből a történetbe egy kis történet vagy hétköznapi kérdések segítségével. A témabejelentés valójában egy célkitűzés. Egy rövid, sejtelmes mondattal felkeltjük az érdeklődést, és már kezdődhet is a történet. A történet végén szükség van alkalmazásra, hogy elérjünk a célhoz. A legcélszerűbb kérdésekkel elvezetni a tanulókat oda, hogy ők maguk fogalmazzák meg azt, amit megértettek.
Az aranymondás megbeszélése után egy mondatban foglaljuk össze, amit az órán tanultunk (amit elértünk, nem csak akartunk elérni), hogy legyen lezárva a történet. Azoknál a házi feladatoknál, ahol önálló fogalmazás a feladat, ne osztályozzunk, hanem szöveges értékelést adjunk írásban, amit személyesen az illetőnek adjunk vissza. Hiszen ezeknél a feladatoknál az elgondolkodtatás a cél, amit nem lehet osztályozni.
Minél érdekesebben, szemléletesebben tanítjuk az egyháztörténetet, annál nagyobb kedvvel fognak a tanulók a régi idők eseményeire figyelni. Ezáltal még többet tanulhatnak meg a mi Istenünkről, aki a történelem és az életünk Ura. Vissza

Tartalom

1. A keresztyén egyház megalakulása és az első gyülekezet élete 4
2. A keresztyének üldözése 8
3. Nagy Konstantin (Constantinus) 12
4. Egyházatyák: Augustinus (Ágoston) 16
5. Egyházatyák 20
6. István király 23
7. Első zsinatok 26
8. Az egyház romlása és kettészakadása 28
9. A pápaság kora 31
10. Előreformátorok 35
11. Luther Márton 39
12. Zwingli Ulrich 43
13. Kálvin János 46
14. Magyar reformátorok (Sztárai Mihály és Dévai Bíró Mátyás) 50
15. Magyar reformátorok (Szegedi Kis István és Méliusz Juhász Péter) 53
16. Magyar reformátorok 56
17. Az ellenreformáció 60
18. Az ellenreformáció 63
19. Az erdélyi fejedelmek (Bocskai István és Bethlen Gábor) 67
20. Az erdélyi fejedelmek 71
21. Gályarabok 75
22. A csendes elnyomás 78
23. Út a vallásszabadságig 82
24. A puritanizmus 86
25. Példamutatóink (Molnár Mária és Albert Schweitzer) 89
26. A Kárpátaljai Református Egyház helyzete a két világháború között 93
27. A Kárpátaljai Református Egyház a második világháború után 95
28. Magyar reformátusság a világban 98
29. Felhasznált irodalom 100
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
Kuponos kedvezmény ezen könyv esetében nem vehető igénybe.