1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Egybegyűjtött filmművészeti írások 1. (dedikált példány)

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 454 oldal
Sorozatcím: Egybegyűjtött filmművészeti írások
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 27 cm x 20 cm
ISBN: 963-05-8428-X
Megjegyzés: Zalán Vince szerkesztő által dedikált példány. Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Kevés olyan filmrendezőt ismer a filmtörténelem, akiben mesterségbeli tudás - az anyag (a celluloid, a videoszalag), az eszközök (kamera- és optikafajták) alapos ismerete - és az elméleti felkészültség, s a képzelet ereje olyan egységben és egymást segítve létezett, mint Bódy Gábor alkotó személyiségében. Az 1970-es években, a magyar társadalom válságos esztendeiben, a hazai és külföldi új hullámok elernyedése után volt ereje újakra törni, a kísérletezés útjára lépni. Jelszavai: új érzékenység - új narrativitás. Jellemzően: a jelszavak álltak tőle a legmesszebb. A jó fogalmazás szépirodalmi kísérletei után fordult tudatosan a film, mindenekelőtt mint nyelvezet tanulmányozása felé, melynek eredményeképpen jól ismerte a legkorszerűbb filmelméleti munkákat, s jó néhány nemzetközi színvonalú írásával maga is hozzájárult annak magas kvalitású műveléséhez. Szerette és gyakran idézte Kölcsey Ferencet, aki szerint a nyelvnek legfőbb művelői: a filozófus és a poéta. Talán azért is, mert Bódy... Tovább

Fülszöveg

Kevés olyan filmrendezőt ismer a filmtörténelem, akiben mesterségbeli tudás - az anyag (a celluloid, a videoszalag), az eszközök (kamera- és optikafajták) alapos ismerete - és az elméleti felkészültség, s a képzelet ereje olyan egységben és egymást segítve létezett, mint Bódy Gábor alkotó személyiségében. Az 1970-es években, a magyar társadalom válságos esztendeiben, a hazai és külföldi új hullámok elernyedése után volt ereje újakra törni, a kísérletezés útjára lépni. Jelszavai: új érzékenység - új narrativitás. Jellemzően: a jelszavak álltak tőle a legmesszebb. A jó fogalmazás szépirodalmi kísérletei után fordult tudatosan a film, mindenekelőtt mint nyelvezet tanulmányozása felé, melynek eredményeképpen jól ismerte a legkorszerűbb filmelméleti munkákat, s jó néhány nemzetközi színvonalú írásával maga is hozzájárult annak magas kvalitású műveléséhez. Szerette és gyakran idézte Kölcsey Ferencet, aki szerint a nyelvnek legfőbb művelői: a filozófus és a poéta. Talán azért is, mert Bódy Gábor nemcsak a filmről való gondolkodás egyik legnagyobb alakja a modern filmben, hanem mert - idővel - egyre erősebben mutatkozott meg poétikai ereje is. Különös műve, a Filmiskola, bizonyára ezért tud felemelkedni az ismeretterjesztés szintjéről, s lesz "belülről" megfogalmazott filmkészítési gyakorlat, amely nemcsak praktikus ismeretekkel szolgál, de "átörökíti" azokat a kérdéseket, problémáikat is, amelyekre adott egyéni válaszok nélkül nem létezik a filmről való alkotói gondolkodás. Poétikája természetesen játékfilmjeiben - a magyar filmművészeti maradandó értékeit jelentő - az Amerikai anzixban, a Nárcisz és Psychében, a Kutya éji dalában bontakozik ki legteljesebben, feledhetetlenül. Bódy Gábor filmművészeti írásai ennek a nyugtalan, újakra kész elhatározásoknak s belső forrongásokkal telített alkotói műhelynek elgondolkodtatóan lelkesítő dokumentumai. A műfaji sokféleség - elméleti tanulmányok, tűpontos filmelemzések, filmötletek, szinopszisok, nyomtatásban először napvilágot látott forgatókönyvek, (Agitátorok, Amerikai anzix stb.) - színesíti az olvasó kalandját, amelynek során felismer(het)i az állandót is: a gondolkodásra, reflektálásra mindig kész szerzői karaktert. Ez a magyarázata annak, hogy Bódy Gábor filmművészeti írásai - a szó legnemesebb és legteljesebb értelmében - izgalmas olvasmányok. Kötetünk a Bódy Gábor Egybegyűjtött filmművészeti írások című sorozat első darabja. Vissza

Tartalom

Tarr Béla: Előhang10
Vallomás az írásrólk és a filmről16
Önéletrajz18
Elméleti írások, elemzések, javaslatok23
Utak és eredmények a magyar film történetében, 1963-196926
Szociológiai filmcsoportot!35
Elégia37
Egy film jelentésstruktúrájának vizsgálata39
Tézisek az előadáshoz52
Filmművészet, a film nyelve, a filmi gondolkodás (Film-ismeretterjesztő sorozat-VI.)57
Filmművészet, a film nyelve, filmi gondolkodás (Jelentés) 58
Szöveggyűjtemény és aspektusok egy filmprogramhoz66
Filmrendezők televíziós képzése a magyar főiskolán80
"Holt színház" - kulturális vákkuum83
Ultratradicionalizmus. TRATRA vagy a tomboló hőség művészete93
A filmnyelvi sorozat vitájához94
A K/3 csoporttervezet96
Bevezetés a K/3 csoport munkatervéhez98
A Balázs Béla Stúdió vezetőségének felszólalása a Magyar Film- és TV-művészek Szövetségének V. közgyűlésén103
Hol a "valóság"?105
A fiatal magyar film útjai111
Vörös kányafa117
Végtelen kép és tükröződés119
Imaginációk121
Munkaterv124
Kísérleti műhely alakult125
MAFILM K szekció126
A "kísérleti film" Magyarországon131
A kinematográfiua kreatív nyelve136
A fantom eltűnt - a fantom visszatér137
Jelentéstulajdonítások a kinematográfiában140
Berlini szemináriumvázlatok 1982-1983157
Emigráns művészet (1919-1948)170
Filmtervek, forgatókönyvvázlatok173
Ideológiai tájékozódások176
Kereszt-szerepek179
Féltékenység184
Vadászat kis rókára190
A fúga művészete192
Narkotikumok194
A 3. - Filmterv196
Privát történelem197
Nocturne198
Egy politikai tárgy (vagy A vörös zongora)198
Megtűrt törtetők199
Psichokozmoszok200
Vadász, halász, csillagász201
Kozmikus szem202
"Kozmikus szem"209
Szabad tavasz209
MMCM pszichotechnikum210
Hét végvári vitéz211
Hét vitéz213
Négy bagatell214
Privát történelem215
Divat 217
Medvetor219
Fény és hang220
Filmiskola221
A mozgókép iskolája224
A Filmiskola téma- és forgatási tervei227
Általános célkitűzések és módszertani megjegyzések a Filmiskola programjához427
Szinopszisok231
Általános gyártási megjegyzések a Filmiskola programjához236
A Filmiskola forgatókönyvei237
Filmiskola I.238
Filmiskola I. Technikai forgatókönyv248
Filmiskola II.264
Filmiskola II. Technikai forgatókönyv276
Filmiskola III. Ember a felvevőgéppel 1. (A filmkészítés funkciói)295
Filmiskola IV. Ember a felvevőgéppel 2. (A vizuális bázis)306
Filmiskola V. A látvány tagolása 1. (Az elsőleges tagolás)323
Filmiskola VI. A látvány tagolása 2. (Az értelmező tagolás)336
Szerzői válasz a Filmiskola III., IV. forgatókönyveihez fűzött lektori véleményekre343
Amerikai anzix357
Agitátorok360
A szabadság zsoldosai393
Amerikai anzix400
Amerikai anzix (1976)429
Függelék431
Életrajz433
Bódy Gábor filmjei438
Forrásjegyzék443
Képjegyzék447
Szerkesztői jegyzet449
Névmutató451

Bódy Gábor

Bódy Gábor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Bódy Gábor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem