1.062.618

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Egy üzemi lap hatásvizsgálata

Szakdolgozat

,
Kiadó:
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 59 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Magyar-népmüvelés szak levelező tagozatán készült szakdolgozat.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az utóbbi néhány évtizedben világszerte a szociológiai kutatások egyik fontos területe a tömegkommunikációs eszközök hatásának vizsgálata. A 60-as évekig azonban ezen a területen döntő többségében... Tovább

Előszó

Az utóbbi néhány évtizedben világszerte a szociológiai kutatások egyik fontos területe a tömegkommunikációs eszközök hatásának vizsgálata. A 60-as évekig azonban ezen a területen döntő többségében a nyugat-európai és amerikai szociológusok által végzett kutatások jelentették a fő tevékenységet - eltekintve a Szovjetunióban a 20-as években kibontakozó, de a 30-as években már vissza is fejlődő szociológiai kutatásoktól.
Az elmúlt 15-20 évben a szocialista országokban is nagy lendülettel indult meg a tömegkommunikációs kutatás, és ezzel párhuzamosan az eredmények publikálása.
A Szovjetunióban több jelentős tömegkommunikációs szociológiai központ alakult ki, így a Szovjet Tudományos Akadémia szibériai tagozatának novoszibirszki sajtószociológiai csoportja, mint az egyik legjelentősebb ilyen jellegű intézmény, valamint a moszkvai, leningrádi és az ugyancsak igen jelentős tartui (Észtország) sajtószociológiai kutató központ.
A kutatások két fő célpontja az elektronikus sajtó (televízió, rádió) és az írott sajtó (napi, heti, havi lapok, stb.). E második csoportba tartoznak az üzemi lapok, amelyek egy-egy vállalat dolgozóihoz szólnak. A sajtó célja a Lenin által megfogalmazott kollektív propagandista, agitátor és szervező szerepen túl, a közvetlen oda-vissza információ biztosítása a dolgozók és a vállalati vezető testületek között, valamint a termelési és egyéb célokra való mozgósítás. Sajnos a szociológusok figyelmét eddig elkerülték az üzemi lapok, holott egyszeri megjelenési összpéldányszámuk meghaladja legnagyobb napilapjainak példányszámát.
A jelenlegi vizsgálat két témakörre terjed ki:
1. Az előfizetők összetételének vizsgálata mintavétellel a vállalat gyáraiban
2. Olvasói szokások és az üzemi lap hatásának vizsgálata ugyanebben a mintában. Vissza

Tartalom

A vizsgálat rövid leírása, céljainak ismertetése3
Az üzemi lap szerepe5
Az Építőgép című újságot kiadó Építőgépgyártó Vállalat történetének és tevékenységének ismertetése15
Az Építőgép című újság történetének és fejlődésének áttekintése18
Az Építőgép című üzemi lap 1980. évi számainak elemzése20
Az előfizetők összetétele, olvasói szokások és az üzemilap hatásának vizsgálata34
Melléklet54
Utalások jegyzéke58
Irodalomjegyzék59
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Egy üzemi lap hatásvizsgálata Egy üzemi lap hatásvizsgálata
Állapot:
980 Ft
490 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba